Rustig gereden omdat hij donderdag menles had, vrijdag hard ohz getrained, en gisteren ohz wedstrijd, dus verwacht er niet te veel van

Hij was best stijf, dus het duurde even voor hij lekker door het lijf ging, toen dat zo was ook niet meer zo lang doorgereden, maar er zijn toch wat leuke plaatjes uitgekomen.
Tips, trucs en commentaar zijn zeker welkom, ik weet dat ik nog een héleboel moet leren. Pony kan wel lopen, nu moet ik nog leren hem goed te begeleiden en te 'sturen'.
Dus, brand maar los

1. Instappen, nog erg stijfjes..

2. Zelfde, voorbenen doen nog erg weinig..

3. Dat gaat er al beter uit zien

4.

5. Ook op de andere hand losmaken

6. Drafje, met los contactleidsel gewoon lekker actief draven om los te worden

7. Hij biedt al vrij snel zelf aan..

8. Mooi actief achterbeen, neusje er nog te veel uit

9. Gewoon leuk plaatje

10. Even rustig stappen tussendoor

11. Nog niet echt correct, maar wel al meer door t lijf

12. Pasje wegrijden, hier laat ik hem nog veel te veel los

13. En rustig langer laten worden..

Dan heeft Bram nog 2 filmpjes gemaakt.
Filmpje 1:
Is van het losrijden, eerste stuk draf dat we deden, zoals te zien is de aanleuning ver te zoeken, en is hij nog erg onregelmatig qua tempo en hoofd. Met losrijden maak ik veel tempowisselingen om hem goed aan de hulpen te krijgen. Ik gaf één keer mijn stemhulp erg enthousiast, waardoor hij zomaar aangallopeerd, was niet de bedoeling, en (zoals te zien) schrokken we er allebei een beetje van..
Een bocht ziet er wat vreemd uit, daar maakte ik een stuurfoutje

Verder is de 'middendraf' die je 2 keer ziet nog helemaal niets, hij gaat alleen maar sneller en maakt zijn passen korter ipv ruimer, we zijn hier in de les al hard mee aan het werk..
Overgangen zijn ook erg slordig..

Filmpje 2:
Is toen ik wat langer aan het rijden was, hier loopt hij duidelijk lekkerder, losser en maakt hij zijn passen beter af.. Helaas wel wat kort, maar voor het idee..
!