[AR] Verzameltopic: Stel je aanspanning voor!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Verzameltopic: Stel je aanspanning voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 21:58

Op aanvraag hier een verzameltopic.
De bedoeling van dit topic is het voorstellen van je eigen aanspanning en het bekijken van de andere aanspanningen.
Uiteraard mag er op elkaar gereageerd worden maar discussies ed in een apart topic.

Het maximale aantal foto's dat geplaatst mag worden per bokker is 2. Teveel foto's (of in andere posts) worden zonder pardon verwijderd. Uiteraard mogen meer foto's wel geplaatst worden als Links.

Veel plezier!

BlackDevils

Re: Verzameltopic: Stel je aanspanning voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:44

Een gevalletje van kopieren dan maar...

Ik rij samengestelde menwedstrijden klasse 3 met een tweespan (te) groot uitgevallen A-welshjes van 1.25.
De wedstrijden rij ik met een 14 jarige merrie en 8 jarige ruin.
Uit deze 2 heb ik nog een zoon die in opleiding is van 5 jaar.
Nu dan maar een paar foto's;

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Album=TW3SMAXP

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 05:53

Ik heb een Haflinger van 1.46m voor de koets lopen Janouk Chalet Parket.
Ze was al beleerd toen ik haar kocht, maar had geen wedstrijdervaring. Ik rijd haar 3 x per week onder het zadel en 3 x voor de koets.

We hebben haar nu 2,5 jaar en ze heeft al heel wat prijzen bij elkaar gereden.

Ze is tweevoudig Noord Hollands en Utrechts Kampioen Bestgaande aangespannen Haflinger.
M dressuur mennen met 3 winstpunten.
L vaardigheid mennen met 3 winstpunten (pas 3 x gestart)
B dressuur onder het zadel met 8 winstpunten (pas dit jaar begonnen)

Helemaal trots op haar en blij met haar.
Afbeelding
Afbeelding

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:24

Ik rij met mijn 4 bonte shetten samengesteld klasse 1. Dit jaar voor het eerst
gestart met zelf de 4 teugels in de handen. Verder groomde ik al 12 jaar bij
dit zelfde span. (eerst 2span, later 4span) De training van deze 4 heren deed
ik grotendeels zelf al al die jaren en sinds paar jaar nu in eigen bezit *trots*

Ik rij enkelspan, tweespan, klaver3, tandem, randem, 5span (op alle manieren
die kunnen eigelijk ) Mijn volgende ambitie is 8, maar of dat gaat lukken...

Den Ham dit jaar:

Afbeelding

Hellendoorn

Afbeelding

meer foto's zie website

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:04

ik heb mijn arabier sultan voor de kar lopen

hij is nu 10 jaar
ik heb hem eerst ohz gereden in de L2 met 8 winstpunten
toen ik bij de paarden moest gaan rijden hebben we hem voor de kar gezet
inmiddels is dit me 2e wedstrijd seizoen met hem en zijn we
L dressuur met 6 winstpunten
L vaardigheid met 9 winstpunten
marathon klasse 1 met 3 winstpunten
Afbeelding
dit was me 2e marathon

me moeder heeft een nrps van 11 jaar oud voor de kar lopen
Afbeelding
dit was de eerste klasse 4 marathon hc

ook deze pony heb ik eerst ohz gereden in de L2 met 2 winstpunten
ze is inmiddels
z dressuur met 2 winstpunten
z vaardigheid met 11 winstpunten
klasse 4 marathon

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:23

Mijn span dan ook maar
Afbeelding
Afbeelding
Helaas weinig actie foto's van ze

Shetlanders grote maat (circa 1,09 m)
Hero 14 jaar heb ik gekocht van de dierenbescherming 9 jaar geleden en toen zo voor de wagen geknoopt. 3 jaar later begon het tweespanrijden te kriebelen en heb ik Jimmy erbij gezet. Die heb ik helaas 4 jaar geleden naar Texel moeten brengen ivm zomereczeem. Nu staat sinds 4 jaar Nickey (9 jaar) naast Hero in het span.
We rijden voornamelijk recreatief door de bossen van Appelscha en ik hou van lange tochten.
Daarnaast rijden met de menvereniging vaak tochten.
Onderling rij ik M dressuur en L vaardigheid
Dit jaar ga ik het wedstrijdrijden weer oppakken na een stop van een jaar of 2 en gaan we starten in de SGMW en de mendurance.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:56

Ik heb meerdere spannen lopen, dus hier komen ze omstebeurd.

Roos
Na 2 wedstrijden B+6, maar heeft de hele winter stil gestaan ivm haar veulen. Ze heeft ook haar IBOP-B voor de wagen behaald vorig jaar (toen ze eigenlijk al wat te dik was en dus niet echt fijn liep).
Ik heb haar nu 3 jaar en nu zo'n 1,5 jaar voor de wagen.
Met Roos wil ik echt zo ver komen als ons gaat lukken Lachen.
Afbeelding

Angel
Is hier ook zo'n 3 jaar maar staat pas een klein jaar af en toe voor de wagen. Is nu B+1, met haar vind ik L+1 voldoende (ivm prestatie predicaat van het NSPS)
Hero van Napie is een zusje van Angel (zelfde vader)
Afbeelding

Trendy
Trendy is nog erg groen, ze heeft net een keer of 4 voor de wagen gestaan
Het is de bedoeling dat Trendy straks bij Roos in het span gaat.
http://home.planet.nl/~koome028/fotosbokt/Tutkar5.jpg

Roos en Nicky in het tandem
Ik leen Nicky ook regelmatig van mijn zusje om bij Roos in het tandem te lopen. Dit doen we enkel recreatief en misschien komende winter een indoor marathon.
http://home.planet.nl/~koome028/fotosbokt/Tandem5.jpg

En Nicky
En van de winter of als mijn pony's wat hebben rijd ik met Nicky. Nicky hebben we ook groen gekregen en hebben mijn zusje en ik samen betuigd. Afgelopen winter stond Roos stil, was Trendy nog niet betuigd en vond ik Angel nog iets te groen, dus ben ik met haar op indoor marathon geweest.
http://home.planet.nl/~koome028/fotosbokt/Indoor3.jpg

Dit jaar had er nog een span bij moeten komen. Ukkie had al een aantal keer super aan de lange lijnen gelopen en zou de volgende keer voor de sleep. Helaas is er geen volgende keer gekomen omdat onze kleuter van de week overleden is.
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 15-06-07 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel foto's verwijderd

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:44

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:16

Ik men met Ullwinn, een 8 jarige Fjordenruin van 1.47 JaIk men puur recreatief Haha! Ik heb hem zelf voor de wagen beleerd.
Voordat ik met hem ging mennen heb ik met zijn moeder gemend, maar die is nu helaas verkocht.

Hier Ullwinn met mijn mooie wagen en mijn Jozsef Kocskaz tuig *LOL*
(ik weet dat er nog 1 en ander moet worden aangepast op de foto's, maar daar wordt aan gewerkt, foto's zijn al wat ouder)
Afbeelding
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:50

@ Dennis: Hero is een halfbroertje van Angel. Qua bouw lijken ze wel wat op elkaar

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:33

Ik heb voor de kar lopen:

2 welshjes beide 1,20
1 haflinger 1,52
1 fries 1,62

Welshruintje Fury 3 jaar is mijn eigen paardje is net beleerd (dit hebben we zelf gedaan) hij loopt nu pas een paar weken voor de wagen. Heb er alleen nog niet zo veel foto´s van van voor de wagen dus dan deze maar.
Afbeelding
Welshruintje Winny 6 jaar is het paardje van de buren alleen ik rij ermee en verzorg hem. We hebben hem zelf beleerd en rij er dressuur, vaardigheid, marathons en in/outdoors mee. in 2006 het eerste jaar dat ik er wedstrijden mee reed waren we 3e geindigt van het totaal klassement enkelspan pony regio west brabant. Ben heel trots op hem!
de foto is ingescant van een gewone foto dus sorry voor de gekleurde achterkant.
Afbeelding
Haflingerruin Babbes 6 jaar wederom zelf beleerd hij loopt ook wedstrijden. het is het paard van mijn vader waar hij voornamelijk mee rijd maar af en toe rij ik er ook even mee. Hij loopt ook dressuur, vaardigheid, marathons en in/outdoors. hij behaald meestal een klassement ergens in het midden. (ziet namelijk liever alles dan dat hij er snel doorheen moet )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VPSM7H4I.jpg

verder hebben we nog een Friese merrie van 8 jaar. Zij is ook door ons zelf beleerd en word voornamelijk door mijn moeder gereden. Zowel voor de kar als onder het zadel. Omdat mijn moeder liever naar marathons kijkt dan ze rijd rijd de fries alleen dressuur vaardigheid. Soms voor de club een klein outdoortje maar niet al te zwaar en te moeilijk. Heb hellaas geen foto´s van voor de wagen van haar komen er hopelijk snel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OJY8GTV.jpg

Denk dat dit het zo wel weer was.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:55

De afgelopen 7 jaar heel wat combi's aanspanningen gehad qua verzorgpaarden, allemaal zwarte enkel en tweespannen. Dat blijft toch ook nog steeds mijn favoriet, al is mijn huidige aanspanning natuurlijk het meest geweldige en bijzondere van allemaal, namelijk mijn eerste EIGEN aanspanning Knipoog (of nee, niet helemaal, alleen het paard. Het tuig en de wagen gebruik ik van haar vorige eigenaar. Ik ben aan het sparen voor eigen spul).
Met Wietje rij ik enkel recreatief, lekkere buitenritjes maar dan voor de wagen. Ze pakt het super goed op.
Ik wil denk ik wel mijn menbewijs gaan halen (misschien wel met haar, dat lijkt me het leukst) maar weet niet wanneer dat er van gaat komen Knipoog

Afbeelding
Wietje, 4 jarige gelderse tuiger merrie (v. Ranno vv. Manno)
http://img.photobucket.com/albums/v177/ ... uni021.jpg

Een van combi's van de zwartes die we de jaren hiervoor verzorgden (helaas vorig jaar mei verkocht)
Otto (v. Farao) - links in het span & Union (v. Fabricius) - rechterkant van de inspanning. De ena mooiste zwarte combi die we hebben gehad, beiden een kol en witte benen.
Afbeelding
Met de zwartes reden we altijd mee met tochten, ringsteken, vijfheerenlandentocht en dergelijke.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:58

Dan komt hier mijn aanspanning.
Ik men met een 7 jarige tinker kruising. we rijden voornamelijk recreatief en doen verder
hier wel eens mee met onderlinge wedstrijden.

In de dressuur.
Afbeelding

En in de hindernissen.
Afbeelding

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:16

Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 15-06-07 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel foto's veranderd in links

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:51

Zal zelf ook even mee doen Knipoog

Sinds begin 2001 men ik met mijn (ondertussen) 8 jarige Welsh Mountain pony Pinky van 1.12cm.
Pinky is als 2,5 jarige professioneel beleerd en daar heb ik ook een beetje les gehad. We mennen puur recreatief. Soms 3 keer per week, soms een maand niet. Lang leve de lol Haha! Favo hobby is iig door de smalste paadjes van het bos crossen Clown

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heb ik in 2005 een 4 jarige Welsh ruin (Fellow) beleerd voor de wagen en in 2006 een 3 jarige Welsh merrie (Kaya). Met beide hulp van een proff gehad, uiteraard. Deze 2 zijn inmiddels verkocht en doen het nu nogsteeds netjes voor de wagen (recreatief).

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:38

Ik groom bij een tandem welshjes van Marja Herfst. Ze zijn beide 19 jaar en hebben vroeger in het 4-span gestaan van haar man Gerrie. Nadat hij een paar jaar terug overleed heeft ze het 4-span overgenomen maar nadat ze begonnen te hangen en een groom er mee stopte zijn we overgestapt op tandem. En niet onverdienstelijk. Begonnen in klasse 1, daarna ieder jaar een klasse hoger, vorig jaar kampioen klasse 3, dit jaar reserve kampioen klasse 4.

Afbeelding

De pony's heetten Venno (Boreas Ubbo) en Gerwin (..... Sherpa) maar hij wordt Bennie genoemd.
Ondertussen is ze wel met twee nieuwe pony's bezig. Deze zijn net een maatje groter (1.30) al zijn het nog wel cob-types. Deze heetten Sunny Boy (alias Sjonnie) en Drummer.
Door de drukte met mijn eigen paarden ben ik echt een luxe groom, ik ga alleen mee op wedstrijd. En eigenlijk is dat al teveel want dan staan mijn paarden toch snel 4 dagen stil.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:49

oei, komen mooie spannetjes voorbij Knipoog

Ik heb zelf het mennen sinds kort weer opgepakt met mijn 14 jarige shetland merrie Honey Pie (Iris v/d Zuidweg)
Ben nu puur met de basis bezig en ik zie wel waar ik uit kom. Ben nog een beginnende beginner zeg maar Knipoog Moet zeggen dat het wedstrijdrijden erg gaat kriebelen bij het zien van bovenstaande foto's!
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:06

Mooie aanspanningen allemaal zeg!

Dit is mijn 9-jarige Lusitano-merrie voor de wagen:

Afbeelding

Deze foto is gemaakt tijdens een menles op de Blakheide, de rest van de foto's staan in het topic in mijn onderschrift...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:49

nou komt ie van mij dan ook hoor.

ik men met cindy een welsh A van 1,21 hoog. ze is nu 4 en loopt een jaartje voor de kar. We rijden ook wedstrijdjes en zijn nu dressuur B+3 en vaardigheid L+2 ( na 2 wedstrijden)

Op dit moment ben ik ferro aan het beleren. Hij is ook een welsh A en het is de bedoeling om volgend jaar 2span te rijden en miss ook SGMW te gaan doen.

Afbeelding

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:58

ik zal ook even mee doen Lachen
ik men met mijn pony van 126
We hebben nu nog maar 3 onderlinge wedstrijden gereden en gaat erg goed

Afbeelding
Afbeelding

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:24

Ik ben groom bij een 4span pony's (ik heb altijd 2span gereden met rechtsvoor en linksachter)

Afbeelding

Sinds ik die 2 welsh pony's heb moeten verkopen heb ik een New Forest merrie van inmiddels 6 jaar
Afbeelding

met deze pony heb ik een hele nieuwe uitdaging, we proberen haar nu wedstrijd klaar te maken maar dat kost nog wat moeite. Ze wil erg graag voor je werken maar probeert je ook erg graag uit, elke keer bedenkt ze wel iets nieuws!

voor meer foto's (enkelspan, tweespan, tandem, 4span en wedstrijden) zie mijn profiel

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:42

Nou, dan zal ik ook niet achterblijven.
Ik men met mijn shetlandruin Rebbel.
Ooit hebben we eens een onderlinge wedstrijd gereden, waar ik meteen 2de werd!

Afbeelding

We hebben toen een ongeluk gehad, helemaal overnieuw begonnen en het heeft flink wat tijd gekost voor we weer in elkaar vertrouwden, maar ondertussen rijden we er weer zo bij:

Afbeelding

We hebben elke week een uur menles en wil het nu zelf ook weer wat meer gaan doen, gezien het weer hartstikke goed gaat. Wie weet doen we in september weer mee met de onderlinge Lachen

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:34

wat een gave aanspanningen allemaal die van bontgevaar vind ik ook super!!!

hier mijn shet voor de wagen, we rijden alleen recreatief.

Afbeelding

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:27

Ik men momenteel vrijwel recreatief, met af en toe een onderling dressuurwedstrijdje. Verder ook helaas nog weinig ervaring in de menwedstrijden.

Maar ik men met fjordenmerrie Saskia, nu 10 jaar en op haar 8e beleerd. Tuigmak gekocht en verder zelf doorbeleerd. Ook aantal keer met haar gelest en afgelopen najaar volop in training gehad in het tuig voor de ABOP proeven. En met succes, men- en trekproef beide AA voor behaald (is hoogste). Momenteel staat ze ook veel voor de huifkar.
Afbeelding

En daarnaast men ik af en toe met de fjordenhengst Anton, nu 17 jaar. Deze heeft vroeger veel boomsleepwedstrijden gedaan. Tegenwoordig rijden we er wat recreatief mee. Soms buitenritje en soms wat dressuurmatig. Daarnaast rijden we hem ook voor de koets, bij speciale gelegenheden (trouwerijen, gala). En vorig najaar is hij een week lang het paard geweest van Mary-Louise Gray, die met hem het WK Mennen voor invaliden in Hellendoorn gereden heeft en dat voor een praktisch onervaren paard.
Afbeelding
http://www.bvandenberg.nl/6_10-09-06%20032AntonWK.jpg

Daarnaast men ik met veel verschillende paarden die hier komen om beleerd te worden, voor een proef moeten, voor een ander (fjorden)evenement of gewoon omdat ik het leuk vind.

Bedenk me nu na het zien van deze fotos dat ik toch nodig weer eens fotos moet laten maken van ik met mn aanspanningen.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:59

wat leuk al die aanspanningen bij elkaar !

ik men zelf met een mini shetlander hengstje van 82 cm. heb hem zelf beleerd nu ongeveer 6 maanden geleden. hij doet het goed. ik rij recreatief, misschien ooit wat meer. ooit wil ik 2 span gaan rijden, maar hier blijf ik voorlopig over dromen Lachen

Afbeelding