2023 een jaar met vele kilometers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

2023 een jaar met vele kilometers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 11:05

En toen was 2023 bijna voorbij. Wat is dit jaar ontzettend omgevlogen.
Qua paarden was het een rustig jaar. Heb mijn pony nu iets langer dan een jaar in mijn bezit, terwijl de jaren hiervoor ze mijn lease pony was.

We hebben weer lekker veel kilometers gemaakt met de menwagen en we kunnen niet wachten om in 2024 weer lekker verder te gaan. Doel is om de kilometers wat beter bij te houden. In 2023 hebben we zeker wel 200 km afgelegd. Maar ik wil dat dus in 2024 beter bijhouden. Als jullie nog goede tips hebben voor een app die dit netjes bijhoudt dan hoor ik dat graag

De foto's staan niet op volgorde.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:11

Wow :oo meer dan 200 km is echt veel! Het lijkt me echt super gaaf ook met de menwagen. En gewoon heel tof dat jullie dit gedaan hebben! <3

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 11:26

ElfBeau_067 schreef:
Wow :oo meer dan 200 km is echt veel! Het lijkt me echt super gaaf ook met de menwagen. En gewoon heel tof dat jullie dit gedaan hebben! <3


Ja, 200 km is echt een flinke afstand. En dan is dat nog een schatting ook, vermoed dat we in de praktijk meer hebben afgelegd.

We hebben dit vanaf januari tot eind mei opgebouwd. Totdat we elke zaterdag rond 20 a 25 km deden, allemaal in vorm van dagtochten, picknick ritten enz. Op zondag 2 uurs ritten voorgereden. Eind augustus mee gedaan aan de Ermelosche Paarden Tweedaagse. 26 km op zaterdag en 16 km op zondag.

Nu zijn we weer wat afgebouwd. Het is niet zo'n lekker weer op het moment om lang op de wagen te zitten :')

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: 2023 een jaar met vele kilometers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:36

Genieten zeg!

Ik hou altijd strava bij met lopen, prima app!

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: 2023 een jaar met vele kilometers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:01

Leuke foto's, genieten.

Ik gebruikte op laatst relive om de afstand bij te houden. Of soms samsung health op paardrijden

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: 2023 een jaar met vele kilometers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:35

Bekend terrein, wij gaan daar vaak heen.
Alleen het watertje herken ik niet direct…
Weekendje weg, zomervakantie en gewoon leuk.
Met onze Welshjes.
Wij leggen wel wat meer km af.
100 km per week is geen uitzondering.
Wij hebben de app Equilab, en ook de Relive staat aan.
Hopelijk gaan wij ook nog vele km daar mennen, prachtige omgeving.
Jij boft maar!
Wie weet komen we je ooit nog tegen!

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: 2023 een jaar met vele kilometers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:11

Ik gebruik een fiets computer op mijn koets, zo'n kleintje die de snelheid ook aan geeft.
Schrijf na de rit de tijd, afstand, gemiddelde, max. snelheid en de totale km stand en een omschrijving van de afgelegde route in een schrift/boekje. Het is een soort dagboek. Altijd leuk om terug te lezen.
b.v. vanaf 15-3-23 tot 31-12-23 heb ik 814 km gereden met mijn span.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 14:55

Rivjenn schreef:
Bekend terrein, wij gaan daar vaak heen.
Alleen het watertje herken ik niet direct…
Weekendje weg, zomervakantie en gewoon leuk.
Met onze Welshjes.
Wij leggen wel wat meer km af.
100 km per week is geen uitzondering.
Wij hebben de app Equilab, en ook de Relive staat aan.
Hopelijk gaan wij ook nog vele km daar mennen, prachtige omgeving.
Jij boft maar!
Wie weet komen we je ooit nog tegen!


Dat watertje is H't Veentje (tenminste iedereen noemt dat zo hier op stal) Er achter, ten opzichte van de foto, is de Ermelosche Heide. Ga je dan rechtsaf en continu rechtdoor, ligt iets verderop de Schaapskooi. Vlak voor de schaapskooi kan je dan naar rechts, weg oversteken en dan ben je met 20 minuutjes max wel bij Boshuis Drie. Op dezelfde splitsing kan je ook naar links en dan kom je uit de op Ermelosche Heide

@marga1 WOW 800 km.... en ik dacht dat ik veel km had gemaakt :+ Is wel een doel, maar denk niet dat ik het dit jaar ga halen. Voor 2024 staat 350 km op de lijst. Maar de tip van fietscomputer ga ik wel even achteraan.



En ik krijg van meerdere mensen (ook prive en in RL) de app equilabs aangeraden. Maar hebben jullie dan de gratis versie of de premium?

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:54

ElfBeau_067 schreef:
Wow :oo meer dan 200 km is echt veel! Het lijkt me echt super gaaf ook met de menwagen. En gewoon heel tof dat jullie dit gedaan hebben! <3

200 km per jaar is helemaal niet veel dat is over het hele jaar gerekend nog geen 4 km per week
En als ik dan de volgende reactie van TS zie dat ze iedere zaterdag 20 a 25 km rijd klopt die 200 km van geen kant.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 20:06

pillow schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Wow :oo meer dan 200 km is echt veel! Het lijkt me echt super gaaf ook met de menwagen. En gewoon heel tof dat jullie dit gedaan hebben! <3

200 km per jaar is helemaal niet veel dat is over het hele jaar gerekend nog geen 4 km per week
En als ik dan de volgende reactie van TS zie dat ze iedere zaterdag 20 a 25 km rijd klopt die 200 km van geen kant.


Ik had een schatting inderdaad gemaakt en daarna dit topic geopend. Daarna ik mijn oude routes eens bekijken via ruiterenmennen.nl en toen kwam ik erachter dat ik vanaf mei/juni eigenlijk bijna elk weekend op zaterdag lange ritten maakte en zondag nog die 2 uurs ritten. Dit is wat rustige geworden vanaf eind augustus. In december had ik ritten van pakweg 5tot 8 km.

Ik vermoed dat ik eerder tegen of over de 300 km zit dan de 200. Maar daarom zoek ik nu ook iets om dit beter bij te houden. Dan weet ik het zeker. Doel voor 2024 is minimaal 350 km af te leggen. Hoop zaterdag/zondag een beetje droog weer en dan 2x pakweg 10 km om mee te beginnen.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: 2023 een jaar met vele kilometers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:15

Heerlijke plaatjes.
Je hebt genoten zo te lezen en te zien!
Ik zit dit jaar rond de 700-750 km.
Vanaf oktober eigenlijk bijna niet gereden ivm de nattigheid.
Op naar een droog jaar met veel km's!

Anne_art
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:18

goed bezig!!!