Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 16:05

<3

De titel zegt het al!
Frits op zijn best en dat is voor de kar. Waar vele weten zijn we vele wegen ingeslagen met Frits. Na jaren aanmodderen en alles overdenken hebben we besloten hem te verkopen.

Niet omdat wij hem niet meer willen, maar omdat Frits de beste tuigpony is die ik me kan indenken en ik hem daar niet genoeg in kan geven. Met mijn dochter is het op en af. Ik gun haar een pony waar zij wat mee kan en ik gun Frits een huis waar hij kan doen wat hij het liefste doet.

Voor de kar zie ik hem opleven en ondanks dat ik hem voor geen goud kan en wil missen weet ik ook dat het niet eerlijk is hem hier als weidepaard te houden.

Fritsie op zijn best dus. Voor de kar kan niks hem te gek eb wat we ook tegenkomen hij trotseert het met al zijn moed want dit is zijn ding en dat voert hij top uit!

Als je hem zo ziet kan je niet anders dan de keuze begrijpen. Hij gaat natuurlijk niet zomaar naar de 1e de beste dus vooopig zullen wij denk ik nog wel even van hem rondom ons geniet. Tot die tijd maken we nog een hoop herinneringen met onze Frits!


Bekijk deze video op Facebook
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1&sfnsn=mo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 25-11-23 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:11

Wat een prachtige pony is Frits. Jammer dat hij niet van beide houdt........
Ik heb er vroeger eentje gehad die alleen betuigd was en dus hier is ingereden...
Haar deed je alleen plezier door er mee te rijden en dan had ze ook vrolijk de oortjes naar voren....
Als je haar voor de kar deed was ze een hele andere pony. Dit vond ze dus duidelijke niet echt leuk om te doen.

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 21:54

detos240 schreef:
Wat een prachtige pony is Frits. Jammer dat hij niet van beide houdt........
Ik heb er vroeger eentje gehad die alleen betuigd was en dus hier is ingereden...
Haar deed je alleen plezier door er mee te rijden en dan had ze ook vrolijk de oortjes naar voren....
Als je haar voor de kar deed was ze een hele andere pony. Dit vond ze dus duidelijke niet echt leuk om te doen.


We hebben oprecht alles geprobeerd om het voor hem leuk te maken, maar het is er gewoon niet. Na 800 valpartijen van mijn dochter heb ik besloten dit niet langer van hem te vragen. We hebben toen direct zijn meespelen aangeschaft, maar ik merk dat mijn drive daar niet ligt en dat hij hierdoor veel te weinig meegaat met ons op pad en ik mijn paarden eerder laat staan omdat ik altijd iemand nodig heb om mee te mennen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 23:27

ITP --> AR-ITP

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 03:47

Oh wat jammer dat je deze beslissing moet nemen. Ik zag ook zijn verkoopad op bokt …

(Wanneer hij in 2011 geboren is, is hij bijna 13 jaar. In de ad staat 11 ;) ).

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 07:28

Super jammer dat je hem moet verkopen. Je dochter wil ook niet mennen? Voor de jeugd is er ook bixie mennen en natuurlijk de gewone wedstrijden.

De sfeer op de menwedstrijden is echt top. Alleen daarom zou ik liever zien dat mijn kind wil mennen ipv ohz :')

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 13:54

Lukasje schreef:
Oh wat jammer dat je deze beslissing moet nemen. Ik zag ook zijn verkoopad op bokt …

(Wanneer hij in 2011 geboren is, is hij bijna 13 jaar. In de ad staat 11 ;) ).

Dit begrijp ik. Tikfoutje

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:59

Ik denk dat je een goed besluit neemt! Fritsie is niet blij ohz en je dochter en jij minder blij op de bok.

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 14:04

SophievdV schreef:
Super jammer dat je hem moet verkopen. Je dochter wil ook niet mennen? Voor de jeugd is er ook bixie mennen en natuurlijk de gewone wedstrijden.

De sfeer op de menwedstrijden is echt top. Alleen daarom zou ik liever zien dat mijn kind wil mennen ipv ohz :')

Laten we voorop stellen dat we alles overwogen hebben. Ze is 8 jaar en het mennen is hem helaas niet voor altijd. Voor erbij prima maar niet voor alleen maar. Daar maak ik hem ook niet blij mee. Hij zou gewoon 5 dagen per week voor de wagen moeten lopen om steady te blijven.

Dat is niet haalbaar hier.

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 14:20

nafkedemi schreef:
Ik denk dat je een goed besluit neemt! Fritsie is niet blij ohz en je dochter en jij minder blij op de bok.

Dat weet ik bijna zeker. Er kwam vandaag een eventuele koper die internationaal rijdt en hem graag in een vierspan zou zien.

Geen negatief woord over hem.
Fijne pony goed te sturen en zo de verzameling in te rijden! Niks op de weg krijgt hem gek en hij is onverschrokken.

We wachten zijn besluit af.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:37

Wauw, dat zou echt te gek zijn.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:40

Ik herinner mij je topics over Frits en je dochter. Ik hoop dat Frits een gouden stalletje krijgt waar hij in zijn element kan zijn.

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 14:42

purny schreef:
Ik herinner mij je topics over Frits en je dochter. Ik hoop dat Frits een gouden stalletje krijgt waar hij in zijn element kan zijn.

Dan weet ook jij wel hoelang we bezig zijn om iets werkend te maken en hem alles probeerde te geven en er veel liefde in staken zonder al teveel te forceren.

Ik hoop het ook want al staat hij hier nog jaren is dat niet erg. Mij staat hij namelijk niet in de weg. Het zou voor hem echt geweldig zijn om te gaan doen wat hij het liefste doet

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:43

Lijkt me de beste keuze voor alle partijen! Hoe moeilijk ook.

Voor hem zal het ook fijner zijn om meer en goed aan het werk te zijn, dat heeft hij nodig. En je dochter moet plezier blijven houden met een betrouwbare pony.

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:44

Ik heb veel topics gezien van jou Frits en je dochter.

Ik heb heel veel respect voor de lastige keuze die jij nu maakt. Je kiest voor het plezier van je pony. En zoekt een plekje waar hij mag doen wat hij het liefste doet.

Hopelijk vind je dat plekje en kan er voor je dochter een fijne pony komen waar ze echt lekker mee aan de gang kan.

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 14:30

Vandaag zijn we eruit gekomen. Fritsie is verkocht. Zoveel sneller dan verwacht.

manja39
Berichten: 160
Geregistreerd: 16-09-13

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:35

Fijn en niet fijn. Bijzondere pony,maar snap het goed dat je het hem gunt.

Petpa

Berichten: 1694
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:39

GabberGill schreef:
Vandaag zijn we eruit gekomen. Fritsie is verkocht. Zoveel sneller dan verwacht.


Aan een bokker?
Ik genoot namelijk van de verhalen over Fritsie en hoop dat te kunnen blijven doen!

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 21:20

Verkocht aan een internationale menner. Hij komt daar in vierspan en gaat naar België. Hij komt in het vierspan voor het EK en WK. Ergens heel gaaf en je weet dat die mensen superzuinig op deze paarden zijn. Terugkoop afspraak ook akkoord, mag hij later niet geschikt blijken of om wat voor reden dan ook moeten vertrekken komt hij terug bij ons.

prompter

Berichten: 11107
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:22

Wat een mooie oplossing :)

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:50

Wat een fijne oplossing. En ongelooflijk snel gegaan.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:55

Ik vind het een erg goede keuze ts, ik zag regelmatig jullie strijd... Als iets niet wilt, wilt het niet en dit ziet eruit als een erg fijne oplossing. Pony lekker in z'n element en zowel jij als je dochter geen schrik meer bij een bravere pony. De beste eigenaren weten wanneer ze los moeten laten, ik denk dat hij het daar prima naar zijn zin gaat hebben zo te lezen. :j

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:57

Wat fijn voor iedereen. Ik hoop dat hij in zijn nieuwe situatie helemaal tot zijn recht komt.

Ik heb jaren mee kunnen genieten van zijn capriolen, nu gaat hij ergens anders iemand blij maken.

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 22:59

Bizar snel gegaan! Hij is binnen een week verkocht naar een geweldige plek.

Het is ook echt een hele fijne pony die het super doet in zijn tuig. Hij geniet daar zo van. Ze zeiden ook na het proefrijden dat hij zeer fijn stuurde en dat hij onverschrokken was. Ze kwamen trekkers en al tegen en hij heeft geen enkele keer verblikt of verbloost.

Dat zegt genoeg voor mij. Het voelde als een megacompliment. Ik weet dat ik een megagoede pony heb maar niet voor onder het zadel. Er zit kwaliteit zat in maar dat een ervaren man als hij wat in onze Frits ziet was toch best bijzonder en ook dat hij er zo positief over was.

Voor het bezoek hadden we een telefoon gesprek daar vertelde ik volmondig over hem en toen zei de beste man. Ik probeer nu niet je pony af te kraken maar als je is wist hoeveel perfecte paarden ik aangeboden krijg wat bij de eerste bezichtiging al niks is dan schrik je.

Jeetje dacht ik, de lat ligt dus hoog voor Frits en volkomen logisch ook. Dat dan toch deze pony een kans krijgt hierbij te horen vind ik nog steeds bijzonder. Ik wist dat hij gewoon correct was, maar het bevestigd ook mijn gevoel dat hij voor de wagen hoort.

Ik denk dat menig mens hem heeft gevolgd, de ene vond het helemaal niks en de ander die heeft ervan genoten.

Beide kanten snap ik, maar voor mij telt dat ik alles heb geprobeerd om hem niet te verkopen als het even lastig werd en ook niet door te pushen totdat hij al het plezier verloor. Dit beeld wil ik ook vaak naar buiten brengen. Wij tonen positief en negatief, we tonen een weg die we bewandelen en gooien alle opties open.

We hopen niet op een verkoop maar wat betreft Frits denk ik dat het na al die jaren tijd is om te gaan doen waar zijn hart ligt.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 23:15

Hoe vind je dochter het allemaal?