Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29582
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:34

Netjes!
Wat is het toch ook een leuk paard.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:16

balance schreef:
Elisa2 schreef:
Die is wel heel braaf! Broek kun je ook losjes vastmaken aan het schoftje met een touwtje zodat ze hem voelt. Daar willen ze nog weleens op reageren.


Dat is een goede tip, neem ik straks ook mee. Ik ben benieuwd of hij nu naar voren moet want ik denk ook dat hij een gaatje mag opschuiven. Maar misschien blijft er dan net iets te weinig speling over?


Hij moet gewoon 'aan' liggen, dus volgens mij mag de broek inderdaad wel een gaatje naar voren. :)

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:38

Je kan ook de culeron lager in de gaatjes doen en de rugriem iets korter dan heb je ook wat meer over om de broek vast te zetten.(en gaat meer naar voren).

Muronia

Berichten: 19570
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 08:59

Volgens mijn instructeur lag het zo goed. Ik denk wel dat ik jouw tip ga gebruiken marga, een klein stukje verder naar voren zou denk ik beter zijn. Als we straks aan het slepen toe zijn dan komt mn instructeur er weer bij en ik denk dat hij dan sowieso nog wel wat gespjes verzet.

Ik heb niet helemaal begrepen hoe jullie het precies bedoelen om de broek vast te zetten? Nu schuift hij wel naar links en rechts bij het longeren dus ik was al aan het kijken wat ik daar aan kon doen.

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:45

De broekriemen aan de buitensingel of in de ligtogen vast zetten zodat de broek tegen de billen zit en zij het voelt. Beetje pessoa idee. Als ze te kort zijn met een touwtje. Je kan ze ook aan het borsttuig vastzetten zoals de omloper van de broek bij een 2span zit.

DuoPenotti

Berichten: 29582
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 10:05

Misschien een rare van mij.
Maar toen ik mijn paarden voorbereide op longeren met dubbele lijnen, maar dus in principe ook voor de broek.
Gewone longeersingel om en bandage achter de kont.

Daar heb je tegenwoordig hele dure varianten van te koop.
Om ze beter onder te leren treden enz, maar dit is de variant van 40 jaar terug :P