Eerst al eens een les dubbele lijnen bij haar genomen en daarna is ze bij mij thuis geweest om te checken of alle basisvaardigheden die hij moest kennen om voor de kar te kunnen er toch wel goed in zaten. En toen was het zover, de eerste keer inspannen!
We hebben in het weiland ingespannen en het eerste rondje gedaan, maar hij was super braaf, en omdat je vanuit de wei zo dit onverharde pad op kan, zijn we daar vrij snel heen gegaan zodat hij rechtdoor kon lopen en niet steeds de bocht om moest. Voldoende hulp was aanwezig, maar gelukkig niet nodig gehad. Keuze om er de eerste keer geen broek aan te hangen was bewust, zodat er in geval van nood minder los moest (wagen is ook geremd).
2e keer voor de wagen. Terug rustig begonnen met iemand ernaast en mn instructrice op de bok, maar het allerlaatste stukje mocht ik de leidsels overnemen! Ik vond het echt superspannend, aangezien die voor mij de eerste keer was, maar wat was hij braaf en wat was ik trots op ons

Onze eerste "betweeen the ears" vanop de wagen, derde keer dat hij ervoor liep
De vierde keer ben ik naar mijn instructrice gegaan, zij heeft een groot veld in de buurt waar we wat dressuurmatiger aan de slag konden, dit was voor mij de 3e keer dat ik op de bok zat.
Dit was de 8e keer voor de wagen, voor het eerst in een 20x40 bak, jeetje dat is sturen! Inmiddels pakten we ook de galop mee
Lekker buiten uitstappen na de les
Stukje galop meepakken
En soms, gaat het dus ook wel eens fout

En toen hebben we vorig weekend eens gek gedaan en een wedstrijd mee gedaan. Helaas is er hier in de buurt niks, dus dit was al een uur rijden voor ons, door de toltunnel met 2 auto's en aanhangers en de hele reutemeteut, dus toen we er toch waren maar aan de dressuur en de vaardigheid meegedaan. Ik was zelf echt super tevreden, hij was hartstikke braaf, netjes zn rondje gelopen! Als je nagaat dat dit nog maar de 16e keer was dat hij voor de wagen stond en de 15e keer dat ik op de bok zat dan ben ik echt onwijs trots op ons!
Ons allereerste rondje vaardigheid! Er waren 20 hindernissen en ons doel was om rustig en zo vloeiend mogelijk rond te komen in draf en dat is gelukt

Onze dressuurproef, heel erg wennen, zo'n mega baan! Ik was af en toe een beetje de weg kwijt (vind het nog moeilijk om nette lijnen te rijden met de wagen, weer dat sturen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht het mennen zo leuk te vinden en het kriebelt wel om deze zomer misschien ook eens een marathon uit te proberen. Dikkie vind het ook echt supertof en kan er lekker zn ei in kwijt en het is zeker een fijne afwisseling voor hem