Rond de zomervakantie kreeg ik de kans om haar te kopen.
Sommige kennen haar al, andere nog niet dus bij deze:
Baila, aka Prinses, aka dramaqueen....

Merrie
Tinker/Fell kruising (vermoedelijk, de meningen verschillen hier nogal over)
15 jaar
3,5 jaar beleerd voor de wagen
Nu net een paar maandjes van mij

Geen idee hoeveel km we nu al hebben afgelegd, maar vermoed dat het er meer dan 200 zijn.
Samen genieten we ontzettend van "onze" mooie achtertuin. Soms met zijn 3-en (ik, groom en de pony) en soms met een hele club. Maar wat hou ik van de Veluwe. Ik men puur recreatief.
Genieten jullie even mee met onze ritten? Onze ritten zijn tussen de 5 en de 25 km lang. We proberen minimaal 1x per week het bos in te gaan, en maximaal gaan 4x per week het bos in. Naast het mennen wordt ze ook nog 2x per week bereden in de manegelessen, gewoon ter afwisseling.
En voor iedereen die denkt ik wil ook wel mee? Onze stal doet aan vakantiestalling en je mag altijd aansluiten

We beginnen met een foto waar de kou vanaf komt:

Ook gaan we regelmatig naar de Ermelosche Heide, de schaapskooi
(en ja, ze staat daar aan de boom vast. De ruiter die mee was moest naar de wc en haar paard vind vaststaan op vreemde locatie een beetje lastig. Dus hield ik hem even vast)

Onze favoriete rit is bijna een dagtocht. Als we de snelle route nemen zijn we zo'n 4 uur weg (waarvan 2 uur pauze) en als we op ons gemak nemen dan zijn we echt 5 tot 6 uur weg. Heerlijk.
Lekker naar Boshuis 3. Boshuis 3 heeft een geschiedenis die terugvoert tot het jaar 800. De eerste missionarissen stichten er een kapelletje dat in de omgeving bekend stond als het heilig huuske. Vervolgens spoelen we een paar jaar vooruit. In 1765 trok een boer en zijn gezin door het speulder en sprielderbos. Bij het zien van het overblijfsel van het heilig huuske en het drukke verkeer wat er pauze hield besloten ze er hun boerderij te stichten. Boshuis 3 was geboren.
(het cijfer 3 komt voort uit het feit dat het dorpje waar het restaurant zich bevind Drie heet)

En daar is het restaurant:

Soms kom je wilde buren tegen

We steken ook wel eens de weg over (N302, tussen de A28 en de A1)
Daar is ook een prachtige omgeving om te rijden. En soms denk je gewoon in het buitenland te zijn
Hier zijn we vooral tijdens de Ermelosche Paarden2daagse. De oversteek is namelijk een drukke, en dan staan er verkeersregelaars. Ik ga anders alleen heen als ik echt een brutale groom op de wagen heb. Het verkeer snapt soms niet dat ze moeten gaan stilstaan. Ze zien pas op het laatste moment dat er een overstek is voor ruiters en menners.

Maar we genieten bij elke rit weer.