Afan Mathew tijdens onze eerste vaardigheidles en afgelopen 3/4 jaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Afan Mathew tijdens onze eerste vaardigheidles en afgelopen 3/4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 15:49

Goedemiddag!

Anderhalf jaar geleden heb ik voor het eerst foto's gedeeld van mijn kleine vriendje Mathew. Toen heel trots dat we na een menongeluk het vertrouwen terug wisten te vinden. Enkele maanden na het topic (oktober 2020) eindigden we onze training helaas in de sloot. Van zijn kant was er geen letsel dus konden we direct weer inspannen, maar waren we helaas weer 100 stappen terug. Drie weken later had hij een heftig virus te pakken waar hij lang van moest herstellen en daarna werd er een avondklok ingesteld waardoor we het mennen niet opnieuw op kon pakken. Nadat de maatregelen afnamen wilde ik het mennen weer rustig oppakken, maar Mathew durfde absoluut niet meer in de buurt van de wagen te komen. Zodra hij zijn wagen zag begon hij al te shaken van angst. Ondanks al het oefenen leek de angst voor zijn wagen niet af te nemen. Wel bleef ik het geloof houden dat het óóit weer goed zou komen, wat maakte dat ik nog niet op wilde geven. Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij de angst niet had voor de wagen van mijn instructrice. Lang verhaal kort; ik heb exact die wagen laten bouwen voor een pony die inmiddels al ruim een half jaar niet voor de wagen had gelopen in de hoop dat dat de oplossing zou zijn. O:) Nog geen 2 maanden later konden we de wagen ophalen en dezelfde dag hadden we 'm nog ingespannen, omdat ik simpelweg het vertrouwen had dat het kon. And here we are :):)
Inmiddels hebben we de afgelopen driekwart jaar veel dromen waar kunnen maken. We hebben onze eerste buitenritten gemaakt in het Drents-Friese Wold tijdens onze vakantie. We hebben ons wedstrijddebuut gemaakt in de dressuur met als enige doel; veilig huiswaarts kunnen keren. Wat ons uiteindelijk een 9e plaats op de Noordelijke kampioenschappen heeft gebracht. We hebben onze eerste vaardigheidles gehad en hebben volgend weekend ons vaardigheid wedstrijddebuut. Ja ik had het geloof dat hij óóit weer voor de wagen zou lopen, maar nooit had ik durven hopen dat hij mentaal zo zou groeien dat dit alles mogelijk was/is.
Graag deel ik een paar foto's met jullie van de afgelopen maanden van mijn kleine vriendje <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:') Miscommunicatie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee filmpjes tijdens onze eerste vaardigheidles van gisteren. *\o/*




Op naar nog meer mooie avonturen <3

P.s. We hebben begeleiding van twee verschillende instructeurs, dus goedbedoelde rijtechnische adviezen zijn niet per definitie nodig. O:)

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Afan Mathew tijdens onze eerste vaardigheidles en afgelopen 3/4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:22

Wat een leukerd!

Wat voor borsttuig heb je erop liggen?
Ziet er heel fijn uit :j

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Afan Mathew tijdens onze eerste vaardigheidles en afgelopen 3/4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:32

Wat fijn en knap dat jullie het vertrouwen weer teruggevonden hebben.
Heerlijk overzicht zo. Wat een knappe pony, en hij doet zo lekker z'n best!

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:34

Wat een leuk filmpje.

En met zulke vaardigheidsles moest het wel goed komen komend weekend ;)

Horse_Jo
Berichten: 203
Geregistreerd: 22-12-21

Re: Afan Mathew tijdens onze eerste vaardigheidles en afgelopen 3/4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:22

Wat een knapperd!

Lukasje
Berichten: 11305
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:01

Prachtige pony!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Afan Mathew tijdens onze eerste vaardigheidles en afgelopen 3/4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:06

Wauw wat een showpony! Gaaf zo eentje voor de kar te hebben. Bijzonder dat hij zijn angst voor de kar overwonnen heeft. Hoe heb je dat aangepakt? Ik vond op de foto’s met sperriem het wel eruit zien alsof die zijn ademhaling belemmert, zou daar even naar kijken.

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 11:49

Hannanas schreef:
Wauw wat een showpony! Gaaf zo eentje voor de kar te hebben. Bijzonder dat hij zijn angst voor de kar overwonnen heeft. Hoe heb je dat aangepakt? Ik vond op de foto’s met sperriem het wel eruit zien alsof die zijn ademhaling belemmert, zou daar even naar kijken.

Dat is geen sperriem maar een bitlifter :) .
Ben het er wel mee eens dat het er niet zo comfortabel uitziet.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:31

assie schreef:
Hannanas schreef:
Wauw wat een showpony! Gaaf zo eentje voor de kar te hebben. Bijzonder dat hij zijn angst voor de kar overwonnen heeft. Hoe heb je dat aangepakt? Ik vond op de foto’s met sperriem het wel eruit zien alsof die zijn ademhaling belemmert, zou daar even naar kijken.

Dat is geen sperriem maar een bitlifter :) .
Ben het er wel mee eens dat het er niet zo comfortabel uitziet.


Ah ik zie het! Wat een slechte uitvinding zeg. Zodra de leidsels worden aangenomen trekt de bit lifter beider zijdes de luchtweg via de neusgaten dicht. Bah! Het idee erachter is aardig, maar zodra een paard dan van die toeters van een neusgaten heeft is de uitwerking gewoon ruk.
https://www.idealequestrian.com/catalog ... it-lifter/

shetland4
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:52

Wat voor wagen heb je? ziet er mooi uit.

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 21:40

gerlindie schreef:
Wat een leukerd!

Wat voor borsttuig heb je erop liggen?
Ziet er heel fijn uit :j


Het tuig (hoofdstel uitgezonderd, die is van Ideal) heb ik 10(?) jaar terug bij De Lemerij gekocht. Is gewoon merkloos, maar wel erg fijne kwaliteit en de pasvorm van het borsttuig sprak mij erg aan. De Lemerij verkoopt het volgens mij niet meer, maar zie zo nu en dan wel een andere verkoper voorbij komen op Facebook die deze/soortgelijke tuigen verkoopt. Zie het borsttuig nooit los voorbij komen. Ben er erg blij mee :)


Hannanas schreef:
Ah ik zie het! Wat een slechte uitvinding zeg. Zodra de leidsels worden aangenomen trekt de bit lifter beider zijdes de luchtweg via de neusgaten dicht. Bah! Het idee erachter is aardig, maar zodra een paard dan van die toeters van een neusgaten heeft is de uitwerking gewoon ruk.
https://www.idealequestrian.com/catalog ... it-lifter/


Is inderdaad een bitlifter en de discussie of het een top of flop is kan elders op het forum gevoerd worden. ;) Mijn pony heeft op dit moment een duidelijke voorkeur uit zijn arsenaal van bitten voor dit bit icm zijn bitlifter. Ik weet dat dit alles allemaal wel overwogen is in samenspraak met verschillende professionals. Ik hoop ooit een bit-match te vinden die hij verkiest boven deze combinatie, maar tot die tijd gebruiken we dit ondanks dat ik 'm ook liever zonder de bitlifter zie. Voor de rest voel ik niet de behoefte mij hier verder over te verantwoorden en laat ik het hier graag bij.


shetland4 schreef:
Wat voor wagen heb je? ziet er mooi uit.


Het is een Excellent MR45 Sport wagen. Heel erg blij mee!


Voor de rest iedereen bedankt *\o/*