In oktober kwam Chico bij ons wonen, mijn 4e stippel zodat ik mijn vierspan compleet kon maken.
Toen Chico eenmaal hier was bleek hij helemaal niet zon lieve leuke gezellige pony, hij bleek erg gemeen en was er niet vies van om met zijn oren in zijn nek en zijn tanden ontbloot op je af te stormen, een trap na kon je ook nog krijg. Een hoop blauwe plekken later begon hij het een beetje op te geven en ging ons toch wat mee accepteren. Hij zal nu absoluut niet meer met zijn oren in zijn nek op je af komen maar je moet hem nog altijd wel in de gaten houden, een keer van zich af happen of met zijn achterbenen duidelijk maken dat hij iets niet leuk vindt doet hij nog steeds, hij is ook pas 4 dus kan nog een hoop leren.
De twijfels kwamen wel een beetje, wil ik wel een pony met losse achterbenen voor de wagen..? Maar ik wou hem toch een kans geven en ben begonnen met het beleren, begin maart mocht hij dan ook voor het eerst voor de wagen en wat was hij braaf!
Voor de wagen is hij super betrouwbaar, kijkt nergens van op en kan lekker zijn energie kwijt wat hem in de hand ook weer wat braver maakt.
Begin april mocht hij samen met de andere 3 heren voor het eerst in het 4 span, dat ging zo goed dat ik ons al snel voor een wedstrijdje op heb gegeven.
Vorig weekend was onze eerste marathon in het 4 span, voor Chico zijn aller eerste marathon, de andere 3 heren kende het natuurlijk al wel.
Ik zal ze even kort voorstellen met deze mooie foto, gemaakt door Marlies Trap.
Van links naar rechts, Chico, Carlos, Zipper en Benji.
Alle 4 zijn nog hengst en alle 4 heb ik ze zelf beleerd.

We begonnen de wedstrijd uiteraard met een dressuurproef, dat ging boven verwachting goed! We hadden maar 55 strafpunten wat ongeveer 66% is.

Daarna mochten we vaardigheid rijden, gelukkig stond er een vrij ruim parcours waar ik dat mooi voor het eerst kon oefenen.
We hebben het hele parcours in draf en galop af kunnen leggen, geen ballen, wel wat strafpunten voor tijd.

De dag erna natuurlijk door naar de marathon!
Daar over ook super tevreden!