Gaya had ik echt voor 'erbij'.. Ze werd lekker geborsteld en goed verzorgd, maar ik had totaal geen plannen
voor haar. Vorig jaar werd Simra erg ziek waarna ik haar heb moeten laten inslapen. Het afgelopen jaar
hebben we (ook Gaya) veel verdriet gehad en ben ik het plezier in mijn paardenhobby een beetje kwijt geraakt.
Thuis heb ik nog een jaarling lopen en ik wilde niet nog een paard erbij kopen. Om het plezier in mijn paardenhobby terug te krijgen wilde ik toch echt iets gaan doen.. Aangezien Gaya 85cm hoog is, was mennen de enige optie. Ik had nooit gedacht dat ik dit nog ging doen, ik ben een echte pony ruiter en heb nooit gedacht aan mennen. Toch heb ik er nu enorm veel plezier in om dit vooral samen met Gaya allemaal te doen. Ze doet het zo enorm goed en ik ben zo trots op haar

Het beleren heb ik thuis gedaan met een goeie vriendin. Zij heeft veel ervaring en op hoog niveau gemend met haar 2 hengstjes. Op dit moment heeft ze thuis ook een jonge pony voor de wagen. (flink stuk groter dan Gaya

Hier is ze dan

Afgelopen zomer voor het eerst tuig passen.

Hoofdstelletje in en buiten auto-proof maken.

Tuigje samengesteld van Danielle haar pony's en mij (het borststuk dat ik had paste niet). Het ziet
er nu ff niet uit maar rond de kerst koop ik een degelijk tuig. Het kan niet in 1 maat dus ik spaar
momenteel even voor Ideal tuigje. En reken op een mooie kerstbonus

Lange teugelen in de bak.. Sturen was nog het lastigst om te leren in het hele proces.

De bak slepen

doet haar niets.. Ze kijkt niet op of om.

De 1e keer de sulky erachter in de bak.. Ik was zo trots

voor, we hebben een rondje gelopen en zijn toen weer gestopt.
1e keer echt mennen langs de weg.. Kwartiertje door het dorp gestapt. Ze deed het
weer super. Ze heeft nog heel veel steun aan Danielle en wil daar ook lekker dichtbij blijven lopen.
Dit hebben we hierna nog een keertje gedaan de week erna.
Auto's vindt ze totaal niet spannend. Groot verkeer nog wel.
Deze video is van gisteren. We zijn een stukje verder gegaan, een brug op, over het water heen en weer
terug. Dit duurde al met al een halfuurtje. De brug over was een tikkie spannend maar ze deed het super.
Naast de fiets was Gaya al 2x eerder over deze brug gegaan dus ze was al een beetje gewend. Ook hebben we deze dag 2x een stuk 'los' gereden.
Tussendoor zijn we nog 3x langs de weg geweest. Ook stukjes gedraafd waarbij onze arme 'juf' mee moest rennen met de longeerlijn. Gelukkig gaan de korte beentjes niet zo hard maar toch vond ze het ook wel fijn om eens in de bak te rijden. Omdat het zo goed ging zijn we vandaag helemaal los de bak rond gegaan! Het was enorm rotweer (dat zie je niet eens op de video vind ik maar het regende en was echt koud..

Zo trots op mijn kleine stoere super Shet !