Knappe Mimi voor de wagen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Knappe Mimi voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 16:55

Hoihoi,

Afbeelding

Sinds een ruime twee maanden heb ik een eigen shetlander. Mimi genaamd. Ze is een merrie van 8 jaar. Bij haar vorige eigenaar heeft te een super basis gehad (heel gehoorzaam en 100% verkeersmak) wat mij super uitkwam omdat ik wilde gaan mennen. Maar ze had verder nog geen men ervaring. Dit heb ik stapje voor stapje rustig aangepakt, maar Mimi leerde zo snel dat ze nu al 4x voor de wagen heeft gestaan!
Ik wil jullie wat foto's laten zien van het beleren en hoe het nu gaat, hopelijk vinden jullie het leuk!

Ik moet nog wel een paar dingetjes melden, ik men bitloos, dit doe ik omdat Mimi geen bit gewend is en het dus ook niet mist. Verder heb ik super controle bij haar dus vind ik het ook niet nodig om een bit te gebruiken. Mocht dit veranderen stap ik zo over op bit hoor :) . Verder hangt mijn borsttuig naar mijn idee nog iets te laag, maar hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Nu beginnen ;)

Langelijnen:

Afbeelding

Toen dat na veel oefenen goed ging ben ik over gegaan naar het slepen (met mijn lieve buurmeisje als assistente), knappe pony deed de eerste stapjes wat onzeker maar daarna liep ze vrolijk verder

Afbeelding

Toen dat ook goed bevestigd was heb ik (uiteraard onder ervaren begeleiding) haar voor het eerst echt voor de sulky gezet.


Afbeelding

Hierna het borsttuig hoger gehangen. Ook de tweede keer mennen ging super goed


Afbeelding

De derde keer ging wat minder. Mimi ging op vluchtstandje (ze ging steigeren) maar gelukkig hebben we haar weer rustig gekregen en ging het daarna weer super ontspannen!

Afbeelding

En gisteren hebben we weer gemend, met wat spanning in het begin (ze was de vorige keer natuurlijk niet vergeten) was ze daarna super relaxt en braaf.

Afbeelding

Dat was het dan :) hopelijk vonden jullie het leuk en als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!

Oja en ik wil ook mijn lieve hulp nog bedanken, dankjewel Celine, zonder jou zou het mennen echt niet lukken!

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3


lies_sparkle

Berichten: 6110
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Knappe Mimi voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:09

Ziet er goed uit!
Heb alleen wel het idee dat je borsttuig nog een stuk omhoog mag! Nu wordt ze belemmerd in haar beweging en dat is zone!

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 17:11

liespower94 schreef:
Ziet er goed uit!
Heb alleen wel het idee dat je borsttuig nog een stuk omhoog mag! Nu wordt ze belemmerd in haar beweging en dat is zone!

Dankjewel! Ja dat dacht ik ook. Wordt gaatjes bijprikken

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3

denice

Berichten: 9644
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:19

liespower94 schreef:
Ziet er goed uit!
Heb alleen wel het idee dat je borsttuig nog een stuk omhoog mag! Nu wordt ze belemmerd in haar beweging en dat is zone!


Hier ben ik het mee eens, hij moet niet op de luchtpijp drukken natuurlijk maar mag een stuk hoger!

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 20:24

denice schreef:
liespower94 schreef:
Ziet er goed uit!
Heb alleen wel het idee dat je borsttuig nog een stuk omhoog mag! Nu wordt ze belemmerd in haar beweging en dat is zone!


Hier ben ik het mee eens, hij moet niet op de luchtpijp drukken natuurlijk maar mag een stuk hoger!


Ja dat is ook waar, ik zit ook te denken aan zo'n anatomisch borsttuig, ook omdat gaatjes bijprikken toch lastig gaat omdat ik de splitsing zegmaar verder moet maken als je snapt wat ik bedoel

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3

Jorex

Berichten: 9891
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Knappe Mimi voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:00

Ik heb ook de splitsing veel verder moeten knippen (4 gaatjes hoger), naar mijn inziens liggen die anatomische borsttuigen voor geen meter. Eerst een gaatje in het midden met de gaatjesprikker maken (op een kleine stand) en dan de schaar erin en gewoon recht omhoog knippen.

Wel leuk dat ze het zo super oppakt.

Alex en Jorie <3

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 21:17

Fennadev schreef:
Ik heb ook de splitsing veel verder moeten knippen (4 gaatjes hoger), naar mijn inziens liggen die anatomische borsttuigen voor geen meter. Eerst een gaatje in het midden met de gaatjesprikker maken (op een kleine stand) en dan de schaar erin en gewoon recht omhoog knippen.

Wel leuk dat ze het zo super oppakt.


Dankjewel, ja dat is wel een idee, ik durf niet, ben bang dat ik t helemaal sloop haha ;( :Y) even moed bij elkaar verzamelen _/-\o_

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Knappe Mimi voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:35

Knap dat ze het zo goed doet! Borsttuig mag een eindje omhoog inderdaad. Je kan ook altijd een tuigrnmaker vragen of hij de splitsing wat groter maakt. Zou ik zelf ook niet goed durven.

Het lamoen lijkt ook iets aan de lange kant?

Veel menplezier!

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:47

Dat is een heel brave pony. Ik zet mijn vraagtekens alleen bij je ervaren begeleiding ;)

Goed dat je even naar de borst gaat kijken. Je wagen lijkt ook niet in balans te hangen (gewicht op het schoftje). Deze moet balanceren op je pinken in de lichtogen of zweven. En hij zou van mij wat dichter op de wagen mogen, maar je lamoen is daar te lang voor.

Veel plezier met mennen je hebt een leuke pony!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Knappe Mimi voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:42

Ik vind mimi zo schattig ze is zo leuk

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: Knappe Mimi voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 14:05

Bedankt voor jullie tips.
@MDJ Dankjewel
@Jellee, qua balans heb je idd ook gelijk, heb t bankje al naar achteren gezet maar kan nu niet verder. Dit is alleen een karretje voor beleren, wil graag een betere in de toekomst :) . Qua begeleider is het natuurlijk niet mn buurmeisje die je op een foto ziet, maar idd ook geen meninstructeur (heb al contact op genomen met een instructeur voor les)
@Natalietje, dankjewel <3

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:41

Een andere wagen voor de toekomst lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. Gaat jou en je knappe poown waarschijnlijk ook beter bevallen (ook qua vering etc) :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers