Ik wilde al ruim een jaar geleden een HCA sulky voor mijn welsh pony hebben

Nadat ik menlessen gehad heb en mijn menbewijs heb gehaald, zijn mijn moeder en ik op zoek gegaan naar een wagen. We kwamen erachter dat een tweewieler voor twee personen en een kleinere pony ervoor al snel wat zwaar kan zijn en een vierwielige wagen vaak comfortabeler is.. Daardoor is onze keuze toch gevallen op een vierwieler; een hele mooie tweedehands Kraay (Leica) wagen waar ik erg blij mee ben!
Sinds juni zijn we redelijk fanatiek aan het mennen met Rosa en het gaat tot nu toe erg goed

Echter, de HCA sulky bleef kriebelen en ik bleef er nieuwsgierig naar. Vooral voor de aankomende winterperiode, waarbij ik dus meer in de bak zou gaan rijden, leek het me ideaal om wat dressuur te kunnen trainen! De bak is namelijk niet groot genoeg voor een vierwieler maar met een sulky zou het goed te doen moeten zijn.
Dus zo begon mijn onderzoek. Veel topic’s over HCA sulky’s gelezen, veel foto’s bekeken en veel ervaringen gelezen. Ik twijfelde namelijk over het feit dat de grootste/ hoogste sulky 19 inch wielen had en daardoor geschikt zou zijn voor pony’s tot c.a. 1.10 m. En mijn pony is 1.16 m…

Ik wilde op z’n minst op de rug van mijn pony kunnen kijken en niet te hoog met mijn handen hoeven zitten om fijn te kunnen rijden en met een 19 inch wist ik niet zeker of ik dit zou redden.. Hiervoor heb ik contact gehad met Saskia hier op Bokt (Sakvis) die ook met een welsh pony voor een HCA sulky van 19 inch rijdt. Op de foto’s was te zien dat het kon; maar voor het meest ideale zou ik toch hoger willen zitten. Via internet kwam ik er niet uit en heb Andries gebeld. We hebben veel overlegd en uiteindelijk besloten om het te gaan proberen voor de allereerste keer; een HCA eenzitter sulky bouwen met 23 inch wielen!

Maar wow, die afstelling is nog niet zo makkelijk! We hebben het zo goed mogelijk geprobeerd, maar in een keer krijg je de wagen nog niet mooi in balans, wat ook terug te zien is op de foto’s.
Ik heb haar er pas 1x even voor gehad..
Wat vinden jullie? Voor mede bokkers met welsh pony's die ook graag met een HCA sulky zouden willen rijden; de sulky met 23 inch wielen is dus mogelijk!