[AR] Eerste keer de bak slepen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Eerste keer de bak slepen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 12:42

Kiki is een nrps merrie van 1.55
ze is 3/4 arabier en 1/4 fries.
Ze is nu bijna 2 jaar van mij.
Toen zelf zadelmak gemaakt en begonnen met het tuig en er achter lopen.
Dat ging aardig goed maar ze was soms wat nerveus.
Helaas kreeg ze in de tussen tijd een peesblessure en heeft ze maanden enkel wat gestapt onder het zadel.
Paar weekjes terug kreeg ik te horen dat ze weer goed is. -O- -O-
Van de week tuig er weer op gedaan en er achter gelopen. Dit ging goed kiki leek een totaal ander paard. Gisteren met hulp van me vriend de bak gesleept.
En wat is ze braaf <3
Denk dat er binnen kort een kar moet worden gekocht.

Ik men verder zonder oog kleppen want met wilt echt niet. ze gaat helemaal in paniek. en gaat stijgeren en draaien om mij te zien.
zonder kleppen doet ze het perfect.
en het borsttuig moet ik volgende keer wat hoger doen zag ik al.
En als iemand nog meer tips heeft hoor ik het graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pillow

Re: Eerste keer de bak slepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:45

Leuk, maar ik zou zelf aan de binnenkant gaan lopen. Is veel gemakkelijker en logischer

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 13:12

pillow schreef:
Leuk, maar ik zou zelf aan de binnenkant gaan lopen. Is veel gemakkelijker en logischer

waarom is dat logischer. ik dacht als ze weg schiet doet ze dan naar binnen. naar buiten kan niet daar zit de draad.
nu kan ik niet omver worden gehaald door de sleep als ze naar binnen afslaat.
of is dat onlogisch.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:13

Ziet er echt goed uit, en dat voor de eerste keer +:)+

Groet Karin.

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:31

Een band slingerd juist naar de buitenkant door de vaart.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:33

Wat leuk! En ze doet het braaf zo voor de eerste keer! Mijn shetje sleept de bak ook met volle trots <3

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:43

koetjeboe schreef:
pillow schreef:

waarom is dat logischer. ik dacht als ze weg schiet doet ze dan naar binnen. naar buiten kan niet daar zit de draad.
of is dat onlogisch.

Ja dat is onlogisch. Als jij aan de buitenkant staat kan het paard zich naar binnen toe omdraaien en heb je niks meer te vertellen. Als jij binnenin staat kan dit niet gebeuren want dan sluit je hem op tussen jou en de omheining. Komt hij wel nar binnen dan kun jij mee naar binnen. Bovendien kun je zelf meer naast het paard gaan lopen zodat je meer controle en overzicht hebt. En de door jou af te leggen weg is korter, dus kun je makkelijker mee lopen.

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:54

Wat leuk! nog veel succes samen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:56

Hoek van de stang ziet er niet prettig uit zo (geen standje neutraal), kijk naar een menhoofdstel, die zijn er ook zonder kleppen.

Voor serieus slepen zou ik een marathon breedte/dikte borst kiezen ipv concourstuigje en langere leidsels zodat je achter de band langs kan stappen om bv van richting te veranderen. Je komt nu met je sleep in de knoop als je snel moet reageren.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:15

pil
[quote="koetjeboe schreef:
pillow schreef:
[

of is dat onlogisch.

Ja dat is onlogisch. Als jij aan de buitenkant staat kan het paard zich naar binnen toe omdraaien en heb je niks meer te vertellen. Als jij binnenin staat kan dit niet gebeuren want dan sluit je hem op tussen jou en de omheining. Komt hij wel nar binnen dan kun jij mee naar binnen. Bovendien kun je zelf meer naast het paard gaan lopen zodat je meer controle en overzicht hebt. En de door jou af te leggen weg is korter, dus kun je makkelijker mee lopen.

mmm daar zit wat in. volgende keer proberen. bedankt voor de tip

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:18

'Men' je met kaptoom, of lijkt dat zo?

Idd aan de binnenkant staan, heb je net wat meer te vertellen mocht hij raar gaan doen en word je zelf niet onderuit gehaald

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:21

tamary schreef:
Hoek van de stang ziet er niet prettig uit zo (geen standje neutraal), kijk naar een menhoofdstel, die zijn er ook zonder kleppen.

Voor serieus slepen zou ik een marathon breedte/dikte borst kiezen ipv concourstuigje en langere leidsels zodat je achter de band langs kan stappen om bv van richting te veranderen. Je komt nu met je sleep in de knoop als je snel moet reageren.

Men hoofdstel zonder oogkleppen is besteld.
Verder is kiki beetje problematisch met bitten. en zo als bit nu hangt gaat het beste. doe ik de ketting strakker hangt bit neutraal maar reageerd ze erg heftig.
Verder is dit een vrij breed borsttuig hoor. kiki is vrij grof miss lijkt het daarom wat iel.
en ik ga niet extra voor beleren een heel marathon tuig aan schaffen als ik dit tuig heb liggen.
En wat die teugels betreft volgende keer loop ik denk ik aan de binnenkant denk dat dat beter gaat.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:22

Pebblea schreef:
'Men' je met kaptoom, of lijkt dat zo?

Idd aan de binnenkant staan, heb je net wat meer te vertellen mocht hij raar gaan doen en word je zelf niet onderuit gehaald

rambo micklem hoofdstel. is me rij hoofdstel. men hoofdstel zonder oogkleppen is besteld

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:20

Als je een dubbele longe hebt, kun je gewoon in het midden blijven staan en bij het hand veranderen even achter de band om lopen. Zie hoe de beleerder dat doet in de foto's in mijn profiel. Scheelt een hoop gedoe. De broekriemen zou ik hoger opknopen. Als ze nu een gekke sprong maakt, kan ze met haar achterbenen in de los stappen.

Leuk paardje hoor en zo te zien braaf zat.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:34

Goed bezig kim!

Inderdaad aan binnenkant is handiger maar ook als ze aan de kletter gaat kan je haar op de een korte volte trekken.

Ga je haar ook echt voor de kar zetten of meer alleen bak slepen? heel gaaf karrepeerd

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 00:25

L_Rivaldo schreef:
Goed bezig kim!

Inderdaad aan binnenkant is handiger maar ook als ze aan de kletter gaat kan je haar op de een korte volte trekken.

Ga je haar ook echt voor de kar zetten of meer alleen bak slepen? heel gaaf karrepeerd

Nee de bedoeling is dat ze er echt voor gaat.
Vandaag met een ervaren menner in de buurt staan en die had nog een braaf paard staan, binnen kort gaat ze daarmee een paar keer in het dubbel span.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 00:28

Gem schreef:
Als je een dubbele longe hebt, kun je gewoon in het midden blijven staan en bij het hand veranderen even achter de band om lopen. Zie hoe de beleerder dat doet in de foto's in mijn profiel. Scheelt een hoop gedoe. De broekriemen zou ik hoger opknopen. Als ze nu een gekke sprong maakt, kan ze met haar achterbenen in de los stappen.

Leuk paardje hoor en zo te zien braaf zat.

hey wat een goeie, ik heb nog een dubbele longe liggen die kan ik mooi als leidsels gebruiken nu geen extra lange teugels heb.
Ja die achter broek moet idd meer opgeknoopt worden, had er nu de strengen door heen lopen zodat ze niet helemaal op de grond zouden zakken als ze stil staat. Maar dan had ik ze nog steeds te lang.
Morgen ga ik weer slepen dan dan even foto maken, ook of de borst dan beter hangt