Ze blijven mij, en de rest, keer op keer verrassen...
Met hun 1.16 zijn ze vaak de kleinste op dit niveau, met regelmaat zijn er mensen die ons blijven vertellen dat ze te klein zijn voor het serieuze werk en ik toch eens een maatje groter zal moeten kopen om echt mee te kunnen komen en dat dat beter is.. Maar wie zegt dat als ik een maatje groter koop dat ze net zo zullen lopen als mijn mannen? Dat ik er net zoveel plezier in zal hebben?
Maar mijn mannen slaan deze vooroordelen keer op keer weg, en maakt ons alleen dat we er juist des te harder voor werken.
Ik ben zó onwijs trots op mijn kleine krachtpatsers...

Dressuur/Vaardigheid: Noran(Noaberhoeve's Exclusive) 10jr & Jimmy (Sunstar's Calvados) 6jr.
Marathon: Sylvester (Rotgers Xander) 11jr. & Noran
Horst; onze 3e grote wedstrijd; dit keer dan een klasse 4 wedstrijd met een mooie deelnemerslijst van veel van onze nederlandse 2 span pony menners.
Dit jaar begonnen we op het hoogste niveau; met als ultieme doel het WK ponymennen 2017, maar we zijn de enige niet dus we zullen er hard voor moeten blijven werken.
Zie ook ons debuut afgelopen maart in Lisieux (FR): [AR-ITP] Ons internationale debuut in Lisieux, Frankrijk!
*Klik voor uitslagenfoto dressuurCitaat:Vrijdag de dressuur; deze verliep prima, na onze 2e internationale in Ermelo waar we vooral onze punten lieten liggen op overgangen zoals verzameling-arbeidsdraf, hadden we daar nu flink op getraind en konden we deze al beter laten zien.
Dat resulteerde in een 1e plek met 45,64! Hoe gaaf is dat, super! (71,5% om het simpeler te maken)
1. Dressuur (Dank aan Vivian Hesen, zelf helaas camera niet mee ivm dat het regenachtig weer was)

2. Ook nog een gave foto van de dressuur in Ermelo van deze maand; waar we over-all 3e werden in CAI2* (5e dressuur, 3e marathon en 1 bal vdh) en onze 3* kwalificatie behaalden

3. Lekker tevreden knabbelen op hun stallen op onze trailer. Volgende wedstrijd hopelijk lekker aan de trailer.

Dag 2; de marathon!
Citaat:Vol goede moed de marathon in; het vertrouwen komt steeds meer terug; en eindelijk konden we wat meer het gas open trekken in plaats van steeds inhouden..
De pony's liepen super goed, kan zeker nog beter maar we hebben zo genoten onderweg en dat was het aller belangrijkste! Moe waren ze niet; op de laatste hindernis liepen ze nog even de snelste tijd!
Ook daar waren we 1e in de marathon, nooit verwacht tussen de snelle marathon experts, maar stiekem wel heel erg gaaf!
4. Hindernis 1; Noran is echt een draver, terwijl Syl nog op de plek kan galloperen en draaien.

5. Hindernis 2 uitrijden, goed hangen van de groom is essentieel. Zonder goede groom ben je als menner nergens.

6. Onderweg in het traject naar Hindernis 3; Noran hoorde het fluitje van de hindernis al

7.

8. De gave waterbak van Horst: Welsh power!!

9.

10.

11. De heuvel weer op!

12. Best wel even pittig, daarna direct weer naar beneden; iets waar baasje meer benauwd voor is dan m'n kleine helden

Filmpjes
Marathon super leuk gemonteerd door GJ van Boven!
En de Gopro video:
Voor het mooiste beeld zet ze even via het tandwieltje op HD!
En dan de afsluitende vaardigheid..
Citaat:Op naar de vaardigheid. Ons beste onderdeel ging dit keer helemaal niet goed, ik kreeg Jimmy er niet goed bij dus het werd rommelig en kon niet fijn recht stellen of inbuigen, een gevalletje van eigen schuld beter moeten inrijden. Doordat de rest ook ballen reed mochten we ons 2 ballen permitteren, dit deden we dan ook haha. Maar voldoende voor de overwinning!
15. Noran; spierbundeltje!

Foto's met dank aan Vivian Hesen fotografie, Romy(Toydoll @ bokt), Marjan en m'n moeder.

Ongelooflijk trots op mijn toppers, ze doen het toch maar even.... Hoe gaaf is dat?! Puur genieten! Hier bewijzen ze even hoe groot ze zijn in karakter, wilskracht en doorzettingsvermogen.
Pas 4 jaar zijn we bezig, onze 28e officiële samengestelde wedstrijd en we mogen ons nu al tussen de grote begeven, we hebben nog veel te leren maar genieten van elk moment, 4 jaar geleden hadden we dat nooit durven dromen!
Next stop: CAI2* Drebkau, Duitsland half juni!
Heb je vragen; schroom niet.