[AR] Welsh pony Power! Je dromen achterna! [+GoPro video]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Welsh pony Power! Je dromen achterna! [+GoPro video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 13:49

Niks is onmogelijk... dat hebben mijn kleine powersmurfen mij wel bewezen weer afgelopen weekend. :+:
Ze blijven mij, en de rest, keer op keer verrassen...
Met hun 1.16 zijn ze vaak de kleinste op dit niveau, met regelmaat zijn er mensen die ons blijven vertellen dat ze te klein zijn voor het serieuze werk en ik toch eens een maatje groter zal moeten kopen om echt mee te kunnen komen en dat dat beter is.. Maar wie zegt dat als ik een maatje groter koop dat ze net zo zullen lopen als mijn mannen? Dat ik er net zoveel plezier in zal hebben?
Maar mijn mannen slaan deze vooroordelen keer op keer weg, en maakt ons alleen dat we er juist des te harder voor werken.
Ik ben zó onwijs trots op mijn kleine krachtpatsers... :+:

Dressuur/Vaardigheid: Noran(Noaberhoeve's Exclusive) 10jr & Jimmy (Sunstar's Calvados) 6jr.
Marathon: Sylvester (Rotgers Xander) 11jr. & Noran

Horst; onze 3e grote wedstrijd; dit keer dan een klasse 4 wedstrijd met een mooie deelnemerslijst van veel van onze nederlandse 2 span pony menners.
Dit jaar begonnen we op het hoogste niveau; met als ultieme doel het WK ponymennen 2017, maar we zijn de enige niet dus we zullen er hard voor moeten blijven werken.
Zie ook ons debuut afgelopen maart in Lisieux (FR): [AR-ITP] Ons internationale debuut in Lisieux, Frankrijk!

Citaat:
Vrijdag de dressuur; deze verliep prima, na onze 2e internationale in Ermelo waar we vooral onze punten lieten liggen op overgangen zoals verzameling-arbeidsdraf, hadden we daar nu flink op getraind en konden we deze al beter laten zien.
Dat resulteerde in een 1e plek met 45,64! Hoe gaaf is dat, super! (71,5% om het simpeler te maken)

*Klik voor uitslagenfoto dressuur

1. Dressuur (Dank aan Vivian Hesen, zelf helaas camera niet mee ivm dat het regenachtig weer was)
Afbeelding

2. Ook nog een gave foto van de dressuur in Ermelo van deze maand; waar we over-all 3e werden in CAI2* (5e dressuur, 3e marathon en 1 bal vdh) en onze 3* kwalificatie behaalden *\o/*
Afbeelding

3. Lekker tevreden knabbelen op hun stallen op onze trailer. Volgende wedstrijd hopelijk lekker aan de trailer. :D
Afbeelding

Dag 2; de marathon!
Citaat:
Vol goede moed de marathon in; het vertrouwen komt steeds meer terug; en eindelijk konden we wat meer het gas open trekken in plaats van steeds inhouden..
De pony's liepen super goed, kan zeker nog beter maar we hebben zo genoten onderweg en dat was het aller belangrijkste! Moe waren ze niet; op de laatste hindernis liepen ze nog even de snelste tijd!
Ook daar waren we 1e in de marathon, nooit verwacht tussen de snelle marathon experts, maar stiekem wel heel erg gaaf!

4. Hindernis 1; Noran is echt een draver, terwijl Syl nog op de plek kan galloperen en draaien.
Afbeelding

5. Hindernis 2 uitrijden, goed hangen van de groom is essentieel. Zonder goede groom ben je als menner nergens.
Afbeelding

6. Onderweg in het traject naar Hindernis 3; Noran hoorde het fluitje van de hindernis al ~~}>
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. De gave waterbak van Horst: Welsh power!!
Afbeelding

9. <3
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. De heuvel weer op!
Afbeelding

12. Best wel even pittig, daarna direct weer naar beneden; iets waar baasje meer benauwd voor is dan m'n kleine helden :))
Afbeelding

Filmpjes
Marathon super leuk gemonteerd door GJ van Boven!

En de Gopro video:

Voor het mooiste beeld zet ze even via het tandwieltje op HD!

En dan de afsluitende vaardigheid..
Citaat:
Op naar de vaardigheid. Ons beste onderdeel ging dit keer helemaal niet goed, ik kreeg Jimmy er niet goed bij dus het werd rommelig en kon niet fijn recht stellen of inbuigen, een gevalletje van eigen schuld beter moeten inrijden. Doordat de rest ook ballen reed mochten we ons 2 ballen permitteren, dit deden we dan ook haha. Maar voldoende voor de overwinning! :):)

15. Noran; spierbundeltje!
Afbeelding

Foto's met dank aan Vivian Hesen fotografie, Romy(Toydoll @ bokt), Marjan en m'n moeder. :D

Ongelooflijk trots op mijn toppers, ze doen het toch maar even.... Hoe gaaf is dat?! Puur genieten! Hier bewijzen ze even hoe groot ze zijn in karakter, wilskracht en doorzettingsvermogen.
Pas 4 jaar zijn we bezig, onze 28e officiële samengestelde wedstrijd en we mogen ons nu al tussen de grote begeven, we hebben nog veel te leren maar genieten van elk moment, 4 jaar geleden hadden we dat nooit durven dromen!
Next stop: CAI2* Drebkau, Duitsland half juni!

Heb je vragen; schroom niet. :)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 25-04-16 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimmiee_DJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:52

Woow foto 8 is gaaaaaf!!
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 25-04-16 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:53

Wat leuk om een noabershoeve tegen te komen, de fokkers daarvan zijn goede kennissen en de fokmerries staan hier vlakbij :)
super bezig, pony power!

Anoniem

Re: Welsh pony Power! Je dromen achterna! [+GoPro video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:55

Leuk zeg! En wat een toffe trailer, hoe werkt dat precies, staan ze dan zo los als je rijdt per hokje?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:56

Heb je regelmatig zelf mogen zien rijden bij het veluws ros en wat een prachtige paardjes heb je <3
Het gaat niet om de hoogte van de paarden maar de samenwerking die je ermee aangaat wat succes geeft

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:01

Danique schreef:
Leuk zeg! En wat een toffe trailer, hoe werkt dat precies, staan ze dan zo los als je rijdt per hokje?

Nee dan staan ze horizontaal in 'stands'. En eenmaal daar halen we die eruit en kunnen we er 3 stalletjes van maken.
Klasse 4 mag nog op de trailer stallen, CAI moet of op stallen op het terrein of aan de wagen met stalmatten.
Dit laatste willen we nog fabriceren met de trailerbouwer om iets te maken met de stands zodat we niet alles extra mee hoeven te nemen.
Aan onze trailer zit een grote luifel en zo kun je dus mooie stalletjes maken.
Dit voornamelijk omdat Noran snel luchtweg problemen heeft en ik hem liever niet meer op stallen zet waar anderen ook staan met stro ed.

Dankjullie!
Leuk Minikatje, pas toevallig via fb werd ik er idd door benaderd, erg leuk om zo in contact te komen met fokkers, aangezien over noaberhoeve lastig wat te vinden is...
Anke, leuk; das alweer ff terug hihi! :D

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:12

Wauw wauw, wat gaaf. En wat zijn ze snel die knappe pony's, knap gestuurd ook.
Vind ze ook zo super die welschjes.

Mag je voor dressuur en marathon andere paardjes inzetten? (heb vroeger gemend maar dat is al een hele poos geleden)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:16

Respect en een voorbeeld van hoe het kan met de kleine WelshSecties !

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:47

helemaal op de goede weg naar het WK 2017 *\o/*

Jullie zijn er super team.

Als gaat super. (haha alleen jij moet meer kijken of dat je het leuk vindt in de dressuur. haha :D je kan zo ernstig kijken als je geconcentreerd bent. :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:52

Zo grappig in de dressuur kijk jij echt zoooo serieus en Esther zit achterop lief te lachen :D

Ik heb wel een vraag, wanneer spreken we een keer af om op een woensdag samen te rijden :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:54

janouk schreef:
helemaal op de goede weg naar het WK 2017 *\o/*

Jullie zijn er super team.

Als gaat super. (haha alleen jij moet meer kijken of dat je het leuk vindt in de dressuur. haha :D je kan zo ernstig kijken als je geconcentreerd bent. :D

Daar heb ik Esther voor, die lacht lief de hele proef en mooi zijn. :))
Ik moet nog even oefenen op een lieve geconcentreerde blik... O:)
Ik heb meer een RBF.. :')

Jaa Roos! Dat gaan we ff afspreken :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:47

Geweldige prestatie weer, en jullie (pony's, Es en jij ) zijn geweldig team samen. Jullie hebben het einde van kunnen nog lang niet bereikt ;-)

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:43

Wat leuk om zo een verslagje te lezen met al die mooie foto's erbij! Foto 8 is inderdaad errug gaaf!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 12:17

Thanks!

Zeker Toydoll; hebben nog zat te leren! Wat alleen maar top is: nog zat ruimte om te kneden en te verbeteren. :):)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:35

Super gaaf zeg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:47

Wat geweldig! Heb jij sponsors of zoiets je hebt het allemaal echt super voor elkaar zeg *D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:07

supergaaf om te zien!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:02

Thanks!
VHU: Yes, wij hebben 10 sponsoren die het mogelijk maken voor ons om de sport te beoefenen!
Waar we zeker ook super dankbaar voor zijn. +:)+
Zijn ook te zien in het filmpje en op onze site (zie mijn onderschrift) meer info! :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:05

heeeeeeel gaaf dat filmpje!!
ik raak al de weg kwijt als ik er naar kijk ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:31

MelanieB schreef:
Niks is onmogelijk... dat hebben mijn kleine powersmurfen mij wel bewezen weer afgelopen weekend. :+:
Ze blijven mij, en de rest, keer op keer verrassen...
Met hun 1.16 zijn ze vaak de kleinste op dit niveau, met regelmaat zijn er mensen die ons blijven vertellen dat ze te klein zijn voor het serieuze werk en ik toch eens een maatje groter zal moeten kopen om echt mee te kunnen komen en dat dat beter is.. Maar wie zegt dat als ik een maatje groter koop dat ze net zo zullen lopen als mijn mannen? Dat ik er net zoveel plezier in zal hebben?
Maar mijn mannen slaan deze vooroordelen keer op keer weg, en maakt ons alleen dat we er juist des te harder voor werken.
Ik ben zó onwijs trots op mijn kleine krachtpatsers... :+:

Heel erg gaaf wat jullie al bereikt hebben! :D Ik denk trouwens dat je in je eerste internationale wedstrijden al wel bewezen hebt dat je kleine smurfen niet onderdoen voor hun grotere tegenstanders ;)

Het plezier is echt duidelijk in de foto's terug te zien, en daar doen jullie het uiteindelijk toch voor :)