Hey, wat leuk dat jullie even kijken in mijn topic.
Sinds November vorig jaar ben ik begonnen als groom bij een 4 span Dartmoor pony's. Nooit gedacht dat ik het zo geweldig zou vinden!
Na een aantal indoors om de smaak te pakken te krijgen is dan nu het outdoor seizoen begonnen.
Zo ook afgelopen weekend in Winterswijk!
Op vrijdag zijn we natuurlijk al begonnen met de tuigen schoonmaken, de wagen poetsen, de vrachtwagen en aanhangwagen schoonmaken, uitmesten en klaarzetten. Toen snel wat eten en hup in de auto om alvast te gaan verkennen.
Zaterdag begon het feest dan eindelijk.
Pony's poetsen en vlechten.

En dan inspannen voor de dressuur en de vaardigheid. We starten dit seizoen klasse 3.
De dressuur verliep netjes. De pony's wilden fijn ontspannen en werkten goed mee.
Ook de vaardigheid ging super. Geen balletjes eraf en binnen de tijd. Aan het einde van dag 1 stonden we op een 2e plaats

Onze gezichten spraken boekdelen:

De pony's uitgespannen en naverzorgd op de vrachtwagen. Daarna wederom verkennen van de marathon hindernissen.
Dit was voor mij mijn eerste outdoor marathon en daarnaast stond ik als achterste groom op de wagen (normaal sta ik als voorste en wissel ik dit af met de andere groom op de foto's. De zoon van de menner staat normaal helemaal achterop, maar die kon deze wedstrijd op zondag niet mee) dubbel spannend dus.
Op zaterdag vlak voordat ik naar mijn eigen huis ging hoorden we dat we waren uitgenodigd om barrage te rijden.
Op zondag kregen we met het inspannen een hagelbui op onze kop. Tegen de tijd dat we richting de veterinair vertrokken om de pony's te laten controleren scheen er een heerlijk zonnetje.
De pony's werden goedgekeurd, we kregen een starttijd en al snel konden we het A traject in.
Deze goed afgerond, binnen de tijd en weer met goedgekeurde pony's.
Op naar het B traject.
Dit liep helaas niet zo vlekkeloos als dat we zouden willen, 1 van de voorpony's liet zich linksom lastig sturen op de eerste 3 hindernissen. Hierdoor verloren we veel tijd binnen de hindernissen. Na hindernis 3 is de andere groom afgestapt om wat aan te passen en konden we weer verder. Toen ging het een stuk beter.

Goed, aan het eind stonden we uiteindelijk 4e. Helaas. Maar goed, we mochten in ieder geval mee doen aan de barrage. En dat ging HARD! op het filmpje lijkt het mee te vallen, maar achterop voelt dat anders
Ze hadden een klein parcourtje uitgezet met kegels en een ABC hindernis.

In de barrage reden we in eerste instantie gelijk met nog een combinatie, dus mochten we nog een keertje. Ik was al behoorlijk nat en modderig, maar daarna was er helemaal geen droog stuk meer aan mijn lijf te vinden.
We mochten een gedeelde 3e plaats in ontvangst nemen

Al met al een geweldig, intensief en tof weekend gehad. Ik heb nog veel te leren, maar ben enorm dankbaar dat ik deel uitmaak van een team dat zo gezellig met elkaar is en goed is voor hun dieren. Ik twijfelde destijds of ik op hun oproep voor grooms zou reageren, maar heb nog geen seconde spijt dat ik het gedaan heb. Zelfs al kon ik de modder nog uit mijn bh vissen

Op alle foto's rust een copyright, deze dus niet zo maar gebruiken!