Begin maart was het zover! Woensdag ochtend vertrokken we naar Frankrijk, een rit van 644 km.
De pony's vonden het allemaal wel prima en doorstonden de reis super en eind van de middag waren we op Lisieux' Hippodrome.
Een giga complex voor draverijen. De pony's stonden er goed bij met ruime boxen.
*Ons vervoer*
Donderdag lekker even kunnen trainen over de baan met dit prachtige uitzicht:
*Renbaan*
Vrijdag was de keuring, spannend!
Mijn super groom Esther heeft ze top netjes voorgesteld omdat ik dat helaas zelf niet kan. De jury vond ze schattig.

Leuk weetje, mijn smurfen zijn maar 1.16 hoog en lopen zonder ijzers.
Ik men nu 4,5 jaar en heb Noor/Syl sinds 2012.
Jim kwam sinds richting eind 2014 het team versterken!
2. Mijn toppers Sylvester (Rotgers Xander), Noran (Noaberhoeve's Exclusive) en Jimmy (Sunstar's Calvados) en top groom/vriendin Esther en ik.

3. Keuring

Filmpje van de keuring:
https://www.youtube.com/watch?v=dz8Texld3xg
Dan de dressuur, de proef onthouden was doel 1, die werd bereikt! En onder de 60 strafpunten rijden. Wat ook ruimschoots gelukt was met 50.65 dus met een voorsprong van bijna 12 strafpunten op mijn mede 2span pony menner.
Ook nog 2e van de dag in de dressuur!
De franse hoofdjury vond het een vriendelijke proef, de pony's oogden happy en een 8 voor hulpen/zweep/leidsels en precisie vd figuren. Trots op de pony's!
Noran vond het soms nogal spannend en drukte z'n neusje er nog wel eens uit om die enge bloembakken goed te kunnen zien

Ik ben me er overigens van bewust dat ik recht op moet zitten tijdens de dressuur, dit is zeker een werkpunt. Al werkte de kou ook niet al te best mee icm mijn spieren haha.
4. Uitgestrekte draf in een baan van 40x100 van k-x-m is best een eind

5. PL halve volte 20 m links 1 hand, en dan L-M uitstrekken 1 hand

6. 3 meter achterwaarts

*Klik*
7. En de rechtsomkeert zoals 5, laatste gedeelte uitstrekken

8. Uitstrekken op de laatste lijn; goed voor een 7,5 en een 8 van de 2 zij-jury's!

En vervolgens halthouden en trots zijn op ze!
Helaas niet helemaal vierkant maar toch tevreden!

Direct na de dressuur word je tuig en de pony's hun mondjes ed gecontroleerd. (Zeer goede zaak trouwens), dit was allemaal goed, op naar de vaardigheid!
Ineens zagen we 3 versmalde poorten staan, die we de avond ervoor met verkennen nog niet hadden gezien (iets met Franse slag... alles op z'n tijd.. haha)
Mooi uitdagend parcours en weer ff inkomen zo voor eerst buiten wedstrijd. Binnen de tijd met 1 balletje op een versmalde poort heel tevreden!
9.

10.

11. En flink opschakelen naar een poort een endje verderop

Filmpje vaardigheid
https://www.youtube.com/watch?v=NsaHmD8t7ug
Ook na de vaardigheid even een snelle keuring in de monden en het tuig/de wagen en allemaal goed bevonden dus de dag zat erop!
De vrouw die er bij staat was echt super

Zij liep met ons mee van dressuur naar vaardigheid voor het geval er iets is of om te vertalen.
*Klik!*
Zondag; de marathon!
De pony's waren gruwelijk heet, ons doel voor deze wedstrijd is om hem uit te rijden zodat we kunnen kwalificeren voor 3* en dus een eventueel WK 2017 wat het ultieme doel is. Omdat ze zo fel waren vond Noor het grappig om in H1 vol door te duwen waardoor ik een extra volte moest rijden. Besloten de rest rustig uit te rijden, onder het mom van de bondscoach en uiteraard we deze wedstrijd om ging; Uitrijden is belangrijker dan presteren nu!
1e marathon van het jaar zijn ze natuurlijk altijd goed wakker, maar nu was het ook direct een wedstrijd.
De marathon goed uitgereden en onze over-all 1e plek kunnen behouden, helaas waren we ook maar met 2 pony combinaties in onze rubriek; wedstrijd valt erg vroeg in het seizoen. Dessalniettemin, onze 1e wedstrijd met goed resultaat uitgereden!

12. H1

Heuveltje af H1:
*Klik!*
Een goede groom is goud waard!

*Klik!*
13. H2, krachtpatser Syl, mijn leider!

14. Sprint richting finish

15. En als afsluiter; de waterbak!

De prijsuitreiking was een belevenis op zich. Een mooie bos bloemen, een gaaf roze/paars/wit lint en beker, een tas vol leuke goodies en een deken (waar ze beide inpassen

En het Wilhelmus werd ook nog voor ons gedraaid. Een slik-momentje en wat hebben we genoten!
*Mooi roze rozet!*
Op naar onze volgende Internationale: Ermelo begin April (op KNHS Centrum).
Daarna hebben we een reguliere klasse 4 in Horst, en in juni staat Drebkau (Duitsland) nog op het schema!
Mijn toppers Noran/Jimmy hebben afgelopen zaterdag ook nog een dubbel kampioenschap in de wacht gesleept door de dressuur 2span in de M te winnen en de vaardigheid in de Z, een top afsluiting van het Indoor seizoen!
*Welsh beentjes

*Kampioenschappen District Oost*
http://www.MelanievandeBunt.com
Met veel dank voor de foto's aan YourMoment fotografie en Tamara van Teylingen Fotografie, zij kwamen helemaal naar Frankrijk om aan te moedigen, foto's te maken en voor de gezelligheid en ook nog Wout en Manda die vanaf vrijdag kwamen om aan te moedigen, super gezellig Hollands kamp!