's Ochtends startte ik met mijn jonge merrie Deedee. Deedee is bijna 6 en loopt L dressuur enkelspan, M vaardigheid enkelspan en B dressuur 2span. Net een jaartje betuigd en sinds een half jaar wat serieuzer aan het werk. Dit was haar 6e wedstrijd, dus ze is gewoon echt nog erg groen, maar heel braaf.
We behaalde 201/188 en 201/198 punten (dus 3 winstpunten) en hiermee een mooie 3e plaats. Ik was er dik tevreden mee aangezien het van de week echt niet fijn liep. Hiermee zijn we meteen M startgerechtigd geworden.
Binnen komen

B afwenden in stap

Grote volte op het midden

Over de AC lijn richting de rechts om keert

Volte met 1 hand

Verruimen op het diagonaal. Moet nog meer bergop, maar achterpootje word mooi wakker

Halthouden en groeten

s Middags mocht Deedee's moeder Roos ook mee en mochten ze het samen doen. Roos heeft al ZZ dressuur en ZZ vaardigheid in het enkelspan gelopen en is met een andere menner 3 jaar geleden indoor districts kampioen in de B/L geweest. Dit was pas onze 2e wedstrijd in het 2span, vorige wedstrijd was al goed voor 2x 1e plaats met 202 en 203 punten dus dat gaf hoop voor het kampioenschap. Nadat Deedee afgelopen week niet fijn liep in het enkelspan liep ze vrijdag in een clinic van Aart van de Kamp wel fijn, dus dat was een mooi uitgangspunt. Roos loopt links, Deedee rechts.
Er zit nog heel veel werk in het span, ze doen het echt braaf, maar wil het span zo fijn hebben als ik Roos in het enkelspan heb, en zo ver is Deedee nog niet en zijn we als team (pony's, maar ook ik zelf) nog niet. Komt wel, maar dat kost tijd.
Het span behaalde 209/206 en 193/206 punten, 4 winstpunten en werd districtskampioen!!!!! Het verschil met nummer 2 was ruim 5%.
Over de AC lijn

Hoefslag volgen

Links om keert in stap

Volte rechtsom bij A, waarbij Deedee naar binnen valt waardoor het span net niet rond blijft en niet fijn rechts gesteld blijft.

Tussen E en B halthouden

F X wenden richting het einde

Halthouden en groeten, hier zie je mooi het verschil in africhting. Roos staat met 4 benen aan de grond (in het enkelspan 99 van de 100x ook 4kant, in het span nog niet) en rond. Deedee staat ook keurig stil, maar drukt zich er nog mooi een fractie uit.

Een mooi lint, mooie 'beker' en een kaartje voor Paard&koets.

De teller staat nu na 2 wedstrijden op 8 punten. Straks snel over naar de L. En daarna zal er nog echt wel voldoende training in zitten en zullen de punten niet zo meer binnen vliegen