[AR] Een zeer geslaagde Jeugdmendag bij manege Chardon!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Een zeer geslaagde Jeugdmendag bij manege Chardon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 12:42

Afgelopen zondag was er de Jeugdmendag bij manege Chardon, georganiseerd door Mendistrict West onder het motto "de jeugd heeft de toekomst". De instructeurs van deze dag waren IJsbrand Chardon, Hans Zumbrink en Christiaan Provoost.

Per toeval stuitte ik op het nieuwsbericht op de website van de KNHS en zonder verdere verwachtingen mailde ik of het ook mogelijk is om mee te doen met een tweewieler. Gelukkig bleek dit geen probleem en afgelopen zondag 1 november was het dan zover!

Eenmaal daar aangekomen keek ik mijn ogen uit op het verschrikkelijk mooie terrein, hoewel ik tegelijkertijd wel wat zenuwen had; wat zouden ze wel niet denken van zo'n kleine shet met sulky?
Iedereen moest natuurlijk wel even lachen toen ze Joep aan zagen komen, maar iedereen was gelukkig ook erg positief en ik mocht zelfs aan het marathon gedeelte meedoen!

Ik heb ontzettend genoten een vooral heel veel geleerd en ik wil daarom graag een aantal foto's met jullie delen!

Eerst begonnen we met de dressuur die werd gegeven door Christiaan Provoost
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens begonnen we met de vaardigheid welke werd gegeven door Hans Zumbrink
Afbeelding

Afbeelding

En als laatste natuurlijk de marathon hindernis door IJsbrand Chardon!

"En wat hebben we hier?" :)) "Vind 'm wel heel gaaf!"
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :wave:

marga1

Re: Een zeer geslaagde Jeugdmendag bij manege Chardon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:38

Super foto's Donna je kan zoveel pret met een shet hebben.
En de sport is, om ze te laten zien dat je dit ook allemaal met een shet kan doen, en ze aan het eind van het verhaal er nog uitrijden ook.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:45

Gaaf Donna! Leuke foto's, ik vind Joep zo leuk!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:49

Mooie ervaring moet dat geweest zijn om wat tips te krijgen van deze profi's...en je
hebt leuke foto's als herrinnering!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 14:01

Dank jullie wel! :D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:04

Wat ziet dat er leuk uit, ik zag je foto ergens bij de KNHS al voorbij komen volgens mij. Leuk team :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:17

Gaaf terrein he. En enthousiaste instructeurs! (Ik heb vorig jaar ook eens bij Hans Zumbrink clinic gereden met een dag van het mendistrict en deze zomer vaardigheid training van IJbrand)

Leuke foto's van jullie.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:58

Gaaf dat je mee gedaan hebt met de jeugdmendag. Leuk. Je hebt vast veel geleerd.

In de mensport wordt je echt niet uitgelachen met een shetlander :j ik denk dat je zelf dat gevoel had, want
Shetlanders presteren heel goed in de mensport.

Dennis hier boven is meervoudig ZZ dressuur en ZZ vaardigheid met haar shetten. Ik verlies vaak genoeg van haar :D

Lekker door trainen en mee starten.

Ik zie dat je uit Amsterdam komt. In april is de samengestelde marathon wedstrijd in Amsterdame Bos.
Dressuur, vaardigheid en marathon.
Mag je legaal in het bos rijden. Kan je ook zonder startkaart meedoen.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 20:25

Dank jullie wel!

Ze zijn inderdaad ontzettend enthousiast en positief!

Janouk, ja dat is ook waar! Er waren die dag ook tig andere shetlanders (vierspan en tweespan), ligt ook aan mijn onzekerheid, maar 't is toch een beetje intimiderend om al die mooie paarden en pony's voor die geweldig mooie rijtuigen te zien en dan kom ik hoor met m'n mini sulky en iets wat dikke shet.
Ja klopt! Ik sta bij manege Funny Horse in Aalsmeer en heb vorig jaar ook meegedaan met de sgmw in het A'damse bos! Volgend jaar kom ik ook zeker weer! En de startpas is er ook al dus dat komt helemaal goed. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:32

Dat is juist het mooie aan de mensport, dat je met alle soorten paarden en pony's mee kan doen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:50

Super leuk Donna! Had ook graag mee gedaan, maar was helaas alleen voor mensen uit district west! Joep is hartstikke leuk! Ik snap je gevoel van Shet tussen de paarden. Heb zelf ook eens instructie gehad die zei :'nou als je een beetje wilt meekomen moet je maar een welsh kopen!'. Die instructie ook weer snel gedag gezegd. (Nu gelukkig een pro- shet en mini instructeur!) Toch wel ff een lekker puh momentje toen ik met mn Shet mocht rijden op de hippiade en zij niet :P . Uiteindelijk gaat het hoe dan ook om je eigen rijden!(en het plezier en dat straalt er bij jou vanaf!)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 09:45

Dankjewel! :)

Leuke instructie was dat haha! Maar dan wel weer super dat je bij de Hippiade mocht rijden! En dat je er zelf plezier in hebt is idd natuurlijk het belangrijkste, dan kan je nog zo'n goed sportpaard hebben, maar dan kom je toch nergens!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:42

Wat een ontzettend leuke pony heb je +:)+ mooie combinatie om te zien.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 18:05

Dankje! :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:14

Shet's met sulky's zijn momenteel toch ook juist hartstikke aan een opmars bezig!
In de wedstrijden (marathon) zal je het misschien niet zien in enkelspan omdat je niet mag starten dacht ik met een pony kleiner dan 1.10 enkelspan, maar in meerspannen zijn shetjes toch aardig vertegenwoordigd hoor! Het zijn toch ook super stoere, taaie en slimme beessies :D

Ik vind het er goed uit zien! Lijkt me prachtig om zoiets mee te maken met zulke grote namen :D

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:55

Dankjewel! :D Was ook echt een hele gave ervaring!
(mini)marathon lijkt mij ook heel gaaf om ooit eens te gaan doen, maar dan moet er eerst minimaal een shet bij komen! :))

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:12

Wat ontzettend leuk, zo'n clinic! Lijkt me heel leerzaam :)
Zo te zien zijn jullie een goed team samen! +:)+