[AR] Voor het eerst AR-ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

Voor het eerst AR-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:32

Hallo allemaal,

Voor het eerst een aangespannen rijden topic. Ik had nooit gedacht hier een topic te plaatsen. Ik was op en top dressuurruiter en had niks met het aangespannen rijden, dacht ik. Tot ik iets minder dan een jaar geleden te horen kreeg dat ik een rugaandoening heb en dat rijden er niet meer in zat, althans de meningen zijn verdeeld. De een zegt joh kan gerust de ander zegt dat het funest is. Toch maar de keuze gemaakt om te stoppen voor mijn eigen gezondheid.

En dan.. Ik zat een half jaar thuis en had andere hobby's gekregen. Toch konden deze de leegte van het rijden niet opvullen. Toch de stoute schoenen aangetrokken en de eigenaar van mijn oude verzorgpony opgebeld (ik was destijds daar weggegaan om bij een handelsstal te rijden), of ik wel met hem mocht komen mennen. Ik was al eens meegeweest en het leek me toch erg leuk weer met haar bezig te zijn. De eigenaar was enorm enthousiast omdat zijn vaste groom het ook liet afweten. Zo gezegd zo gedaan en we gingen een keer op pad.

De allereerste keer reden we in het enorme weiland, paard moest weer wennen, en ik al helemaal. Daar reden we, in de stromende regen tot hoosbuien aan toe maar dit mocht de pret niet drukken. Tot mijn plezier kwam ook nog de vraag: 'wil je ook even sturen?' Ja natuurlijk wil ik dat! En sindsdien zit ik alleen nog maar op de bok. We zijn geswitcht, hij groom en ik op de bok.

We zijn al een aantal keer op pad geweest en het gaat alleen nog maar beter. We hebben alledrie plezier en ik leer ontzettend veel. De eigenaar leert mij alles wat ik moet weten en ik heb thuis het studieboek voor je menbewijs liggen. Het is lastig, maar alles komt wel. Hij is een goede instructeur en mocht het fout gaat dan zal hij het altijd overnemen.

Dan nu het mooie, de foto's. Deze zijn van de laatste keer (ik denk ongeveer de 6e keer).

1. Voor het inspannen
Afbeelding

2. En op pad
Afbeelding

3. Een video van het bos gefilmd door mijn nichtje die ook mee was. Lis (paard) kreeg erg veel last van de vliegen waardoor de concentratie ver te zoeken was. We zijn op dat moment ook gestopt en hebben haar opnieuw ingespoten met vliegenspray.

4. Hier een foto van de voorkant (ik heb de eigenaar 'zwart' gemaakt uit fatsoen)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Jammer dat de foto niet helemaal gelukt is maar hier zie je wel dat ze na een aantal ritjes al wat meer haar achterhand gaat gebruiken. Ze begint de kracht daar vandaar te halen.
Afbeelding

7. En hier nog een video toen ze wat bang was. De eerste keer ging ze er niet door dus gelijk omgedraaid en nog een keer erdoorheen. Dat is ook wat je hoort voor geroep. Het is enorm smal dus het was een goede oefening voor mij om haar er in haar bangigheid erdoorheen te lozen. En dat was gelukt (te horen aan de prima) (het onderschrift is een beetje raar maar dat is van mijn nichtje haar snapchat := ) .

8. Hier nog een video waar we op de terugreis zijn. Op de terugreis denkt Lis altijd, nu kan ik wel stelling aannemen! En dan loopt ze wel, snel naar haar vriendinnetje terug.

9. De laatste video, hier zie je een scherpe bocht die we enorm ruim moeten nemen met oog op de tegenliggers.

Er zijn zeker verbeterpunten maar daar werken we dan ook hard aan! Ik merk zelf dat ik het enorm lastig vind om het hoofd recht voor haar lichaam te houden op een rechte weg (ook te zien op de foto). Ze is soms erg kijkerig en dan vind ik het lastig om het allemaal zo recht mogelijk te houden. Hier werken we aan!

Mochten er vragen komen over mijn cap: Ik heb hier een cap van de polocrosse op (en een bomberjack aan). Dit zijn speciale caps daarvoor gemaakt (zo kan er een mondbeschermer voor gemaakt worden). Dit deed ik voordat ik niet meer kon rijden, vandaar.

Bedankt voor het kijken en tips zijn altijd welkom maar hou het vriendelijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:35

Welkom in de menwereld! Verslavend.

en hef mooie is dat je ook met de koets dressuur kan rijden straks. Klasse b dressuur tot en met ZZ dresuuur.
hartstikke leuk om te doen.

tipje. Je mag zelf meer ontspannen zitten. Haha lekker in je stoel zitten. Schouders ontspannen.

veel plezier

Buffelduke

Re: Voor het eerst AR-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 12:56

Dankjewel! De tip kan ik zeker wat mee!
Vandaag zijn we ook weer op pad gegaan en ik merkte inderdaad dat ik soms erg gespannen zit puur omdat het een heel ander gevoel van controle is. Ik heb meteen geprobeerd lekker ontspannen te gaan zitten.

Komt ook omdat het paard ook soms wat kabouters ziet staan en zo opeens volop op de rem kan gaan. Dan ben je een soort van erop verdacht.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:38

Ziet er goed uit, leuk dat je het mennen ook ontdekt hebt. Ook erg verslavend :)
Vele fijne kilometers toegewenst samen!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 14:32

Dankjewel gaat vast helemaal goed komen!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:56

Mooie foto's! Wat een prachtig paard, heerlijk dat je zo kan genieten.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:03

Ah wat leuk! :D en wat een prachtige maflinger :D

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 18:25

Dankjewel voor de leuke berichtjes fur en Deijs! Een maflinger is ze zeker :+

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:18

Niets mooiers dan mennen met een maflinger, ik kan het beamen! Wat ziet die stoel er ook goddelijk uit om in te zitten <3 . Nog heel veel plezier gewenst samen!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:45

Mooi geheel, mooie wagen heb je ook. Pony doet het ook super zo te zien! Genieten!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 10:40

Bedankt!!

De stoel zit inderdaad lekker alleen moeten we nog even kijken of die naar voren kan, ik moet nu wel erg ver naar achteren gaan zitten wat niet echt prettig zit haha alleen hebben we het knopje nog niet gevonden daarvoor :')