Klasse 4; internationaal starten.
Sinds December zijn we opgenomen in het KNHS Audevard Next Driving Generation team waar we extra trainingen van de bondscoaches krijgen en begeleid worden.
Citaat:Onder de noemer KNHS Audevard Next Generation wordt begeleiding geboden aan jonge getalenteerde sporters die internationale ambitie hebben. Hiermee kan worden bewerkstelligd dat:
Doorstroming naar het kader wordt bevorderd, waarmee aansluiting met de wereldtop behouden blijft.
Met behulp van dit plan zijn we dus aan het trainen voor dat doel; maar daar heb je natuurlijk een presentatiewagen voor nodig aangezien dat in Kl 4 verplicht is.
En dankzij ECC menwagens (Camielhuisman.nl) hebben we nu een super fijne, super gave presentatiewagen.
ECC organiseerde een testdag waar deze wagen voor ons besteld was om uit te kunnen proberen; en na die dag was ik verliefd. Super fijne wagen, maar wennen; hoog, veel breder dan marathonwagen, maar rijd zo superlicht en zo stil, genieten dus!
Genoeg gepraat;
Welshen Noran (Vos, 10 jaar) en Jimmy (Schimmel, bijna 6 jaar). 1.16/1.17, beide ruintjes.
Noran V. Vechtzicht's Hy-Binder & Jimmy V. Oldenzijlsters Action Man V.V. Vechtzicht's Hy-Wel
1. Leuk om te zien; zo'n 7 maanden terug toen ik Jimmy net had en voor eerst in span met Noran.

2. En nu; zo veranderd. Jimmy is zo leergierig, en Noran zit momenteel zo super in z'n vel; span gaat nu echt samenwerken, en dat is super.

3.

4.

5. Een pasje wegrijden; Noran's favo onderdeel; showen

6. Fijn actief in de achterbenen

7.

8.

9. Nog steeds een trainingspunt; halthouden. Jimmy blijft altijd braaf stilstaan, Noran vind dat ie dan maar moet gaan zwaaien met het hoofd, of gewoon Jim een kopstoot geven...

De ene keer gaat het super en krijg je een 7, de andere keer word het een 5.

10.

11. Strekken; de laatste proeven op SGMW goed voor 2 8en. Ook Jimmy begint nu hij sterker word steeds beter te strekken. Het is nog niet perfect; maar al een heel fijn begin!

12. Verder heeft Jimmy aangegeven ook graag een carriére in tandem te willen maken...

13. Ook nog even een foto van de vorige SGMW tijdens de dressuurproef; inzet middendraf.

14. Nog even lekker over straat uitgestapt; stoel opzij en lekker samen op de bok!

15.

Ik ben me idd bewust van mijn soms kromme houding en mijn soms hogere rechterhand, iets met klieren met de zweep, afleerpuntje

Filmpje volgt nog.