Aangespannen TREC bestaat uit drie onderdelen; de POR (oriëntatierit waar kaartlezen getest wordt), PTV (vaardigheidsparcours) en een veiligheidscheck van de wagen en tuig. (www.trec-club.nl)
Op zaterdag begonnen we met de veiligheidscheck. Was nog even snel wat dingen bij elkaar zoeken uit mijn normale bepakking, maar verder was alles ok

aanrijden...

en weer ho
Hindernis 3 was de waterpassage. Die kennen we wel van de gewone TREC, maar hij moest toch luid snurkend genomen worden

Mijn man gaat alvast een trede hoger staan om geen natte voeten te krijgen

Stappen tot aan de markering, ik zit braaf mee naar voren, net als in het zadel

Hindernis 4 was een hindernis met drie palen met verschillende kleur, daar bovenop stonden drie bekers met die kleuren, maar op de verkeerde paal. Die moest je weer op de goede kleur zetten. Groom moest aan het werk dus

Hindernis 5 was een smalle doorgang, die hebben we voor 10 punten in galop gedaan. Hindernis 6 was op één hand rijden, om een markering heen en weer terug, mooi in een drafje gedaan

hier stond ze net weer.
Doorgereden naar hindernis 8, de keertwending met één wiel in een cirkel en dan via hetzelfde spoor weer eruit rijden. Ik kon de cirkel niet zien, zag niet waar ik heen moest en dacht 'laat maar'. Bleken we 10 punten te hebben gescoord

Daarna door naar het andere veld, hindernis 9 (3 poorten) in een rustige draf gedaan. Stilstaan binnen een markering ging ouderwets slecht, maar toch nog 5 van de 10 seconden stil

Hindernis 11 was achterwaarts binnen markering, we hoefden gelukkig maar 1 meter, daarna gingen we wat scheef

Hindernis 14 was pittig, de berg op. Gelukkig met een beetje aanloop om tempo te maken. Vindt ze leuk

Bovenop meteen weer stappen en halverwege de berg af stilstaan binnen de markering (hindernis 15) daarna de bocht om en dan de laatste, een U-straat, in draf voor 7 punten

Ondanks de val bleken we toch binnen de tijd van 14 minuten te zijn gebleven, met uiteindelijk 113 van de 160 te behalen punten. Ik was héél tevreden met het eindresultaat

Bij het uitspannen toch twee kleine schaafplekjes gespot, gelukkig verder niets overgehouden aan de val. De rest van de avond lekker rustig aan gedaan. De volgende ochtend mochten we als tweede starten, dus lekker op tijd inspannen en naar de maproom.
route overnemen...
en van start!
Het eerste stuk ging voorspoedig. De posten en knippers allemaal goed aangereden, en rond de middag kwamen we bij de pauzeplaats aan.
We hadden drie kwartier pauze met lunch, dus lekker uitgespannen

Onderweg mooie route, variërend van stukjes langs bos en akker

tot diep in het bos, ook smalle paden

In de tweede helft van de rit helaas een fout gemaakt. We reden het juiste pad in, maar werden tegemoet gereden door een andere combinatie, die zeiden dat het pad geblokkeerd was door een boom. Achteraf bleken we er wel langs gepast te hebben, maar zijn dus niet gaan kijken

Bij de prijsuitreiking bleken we derde van de vijf te zijn geworden