Jaren geleden, toen Furia nog een jong mannetje was, heeft hij ook al eens ingespannen gestaan (misschien 2 a drie keer, stukje stappen in het weiland).
1. Zie hier een jonge Furia (2007), nog oefenen:

Omdat we niet echt een passend karretje/tuig hadden, is het destijds bij die paar keer gebleven.
Begin januari was ik met de dubbele longe bezig, toen degene die mij helpt, spontaan riep: zullen we hem even inspannen?
Zo gezegd, zo gedaan en we zijn eigenlijk zo weg gereden! Helaas heeft hij kort daarna een wond op zijn kogel opgelopen en hierdoor 6 weken boxrust gehad..
Eind april zijn we dan voor de tweede keer geweest en het ging erg goed! Ik was heel trots, zelf vind ik het nog erg spannend, en Fuur nam dit keer het tempo heel goed aan:
Anderhalve week geleden zijn we voor het eerst in de bak gaan mennen, hiervan zijn de foto's (zonder broek, het is een geremde wagen, de broek past niet bij deze wagen en de wagen waar die wel bij paste was de rem van stuk):
Overigens in de bak geen hefboomwerking, buiten wel, maar hij is zo licht in zijn mond dat degene die me hielp het absoluut niet nodig vond, buiten voor de zekerheid op de lichtste hefboomwerking.
3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11. Zelf ook een stukje mennen, spannend en wennen!

12.

13.

14.

15. Vinden jullie mij ook zo'n knap, veelzijdig paard?

Wel leuk om te melden, mijn zusje is ook bezig met haar witte AndalusierxFries kruising en degene die ons helpt staat al te popelen ze eens samen in het tweespan te hebben