[AR] Pelle voor de zesde keer voor de sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amberr1994

Pelle voor de zesde keer voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 19:27

Sinds April '15 staat Pelle voor de sulky. Tijdens het beleren heb ik hulp gehad van een vriendin die al jaren ment met haar shetlanders. Het beleren verliep goed, Pelle was erg braaf. Ik heb zelf eigenlijk altijd paarden onder het zadel gereden, vanaf april '15 voor het eerst gaan mennen. Pelle is een shetlander van 1.03 m hoog en is 6 jaar oud. Ik heb Pelle nu zo'n 1,5 jaar. Naast het aangespannen werk, wordt pelle ook onder het zadel gereden door een meisje van 7 jaar. *D

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard sta ik open voor tips! :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:26

Ziet er leuk uit! Alleen mag je broek wat hoger, en volgens mij hangt je sulky ook net helemaal lekker in balans. Hij zweeft nergens in de lichtogen. Wat je zou kunnen proberen is om je lichtogen wat omhoog te halen, en eventueel je bankje wat naar achteren te schuiven :) ook zou ik hem denk ik iets langer in de strengen hebben staan. Op dit moment lijkt het alsof je lichtogen Nasr voren worden geduwd. Als hij wat langer in de strengen staat steekt er én niet zoveel lamoen uit, én ik vermoed dat hij dan beter met kan borst trekt :j

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 00:09

Pluttersput schreef:
Ziet er leuk uit! Alleen mag je broek wat hoger, en volgens mij hangt je sulky ook net helemaal lekker in balans. Hij zweeft nergens in de lichtogen. Wat je zou kunnen proberen is om je lichtogen wat omhoog te halen, en eventueel je bankje wat naar achteren te schuiven :) ook zou ik hem denk ik iets langer in de strengen hebben staan. Op dit moment lijkt het alsof je lichtogen Nasr voren worden geduwd. Als hij wat langer in de strengen staat steekt er én niet zoveel lamoen uit, én ik vermoed dat hij dan beter met kan borst trekt :j

Bedankt voor de tip. :) ik ga het proberen, de strengen zijn van sterke staalkabel, moet ik er even achter zien tte komen hoe ik de klemmetjes los krijg!

Napie

Re: Pelle voor de zesde keer voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:40

Je lichtogen heb je door de stophaken maar je stophaken moeten achter je lichtogen. Anders kom je ruimte te kort in de wendingen want je lamoen kan niet voldoende schuiven.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:39

Pedro!!! Ziet er super uit zeg! wat leuk dat hij het zo goed doet :D Heerlijk dier is het ook

shetlander3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:50

Ziet er goed uit :)

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:57

als ik eerlijk moet zijn zit de broek goed hij hoeft echt niet hoger
maar verder zier er echt top uit en dat voor de zesde keer GAAF <3 <3 :*

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:38

De broek mag een gat omhoog. Daarnaast vind ik het erg storend dat de oogkleppen zo dichtgevouwen zitten.. Daar zit ijzerdraad in zodat je ze kunt uitvouwen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:41

Ja, alhoewel het er hier uitziet alsof de oogkleppen niet veel verder uitgebogen kunnen worden. Mogelijkerwijs is dat tussenstuk de kort voor t kupke van Pelle..
Ik vind trouwens ook echt dat de broek omhoog moet. Officieel is het een platte hand vanaf de zitbeenknobbel naar beneden, daar moet hij hangen. Maar hij zakt hier wat onderuit, en dat moet je opvangen door hem iets omhoog te hangen.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:22

Ik ga dit veranderen, bedankt voor de tips. Hier leer ik ook weer van. :)

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:28

nou een vriendin van mij ment al 3 jaar en heeft zelfs menles gehad en heeft haar menbewijs
en zelf zij zegt broek hangt pecies goed moet niet hoger want het door het gewicht van de kar optevangen en dat kan niet als die broek maar omhoog word gehezen
dus mijn MENING blijft broek hangt goed
https://www.google.nl/search?q=mentuig& ... CAYQ_AUoAQ
en zoals je op alle fotos zie hang die precies zo als bij pelle dus niks hoger

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:37

Handbreedte onder de zitbeenknobbel is mij altijd geleerd dus moet hoger

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:23

9 Van de 10 plaatjes die op die site staan hangt de broek toch echt te laag bij. Het risico dat je loopt is dat als er geremd wordt, dat je pony onder zijn kont gelift wordt. Een pony moet het gewicht opvangen zonder dat hij in de beweging of balans belemmerd wordt. Althans, zo weinig mogelijk. Doordat ze door hun achterhand wat zakken op het moment van afremmen, is er een kans dat de broek echt onder de bil komt. En dan wordt het gewoon een kwestie van voetjes op de vloer zien te houden om die kar op te vangen.
Dus vandaar, iets hoger, dan kan hij echt met zijn bil opvangen :)