[AR] M'n 3 Welsh toppers op SGMW Kootwijkerbroek (GOPRO)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

M'n 3 Welsh toppers op SGMW Kootwijkerbroek (GOPRO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 16:04

Afgelopen weekend onze 4e klasse 3 wedstrijd gehad, waarvan Jimmy nu de 3e keer mee was.

Noran en Jimmy rijden de dressuur/vaardigheid. Beide Welsh A. Noran is 10 en 1.16 en Jimmy is 5 jaar en 1.17.
Door een kneuzig foutje de strengen vergeten; gelukkig is de mensport super sportief en mocht ik van een mede tweespan menner haar complete tuig lenen.
Snel op maat gezet en in gaan rijden, strengen waren eigenlijk te lang dus we wisten al dat achterwaarts de soep in zou gaan; maar he, we konden rijden!

Dressuur ging over het algemeen fijn, de 3e keer dat ze deze proef rijden op wedstrijd en de nodige foutjes sluipen er nog in bij mij.
Maar toch weer op ons doel van 55 strafpunten kunnen rijden en een 1e plek.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. De uitgestrekte draf in; goed voor 2 8en *\o/* Jimmy begint nu ook te strekken en samen worden ze steeds sterker span. Ook een mooie 8 voor ontspanning en aanleuning.
Afbeelding

Yes I know.. ik moet meer rechtop en handen hoger houden. We zijn er mee aan het werk haha

Vaardigheid was dit keer een stuk simpeler; Jimmy krijgt de smaak te pakken en gallopeerde stukjes enthousiast mee; maar hij is nog niet zo soepel in galop krappe bocht maken dus verlies je nog wat tijd met terug nemen en te ruime bochten. Foutloos met 2 seconde over de tijd; daar tekenen we voor! Tijd komt vanzelf wel; opleiden is nu belangrijkst en ik was trots op ze!

4.
Afbeelding

5. Ik hoef amper 'ja' te zeggen en Noor snapt direct dat ie moet vertrekken, heerlijk fanatiek.
Afbeelding

Na dressuur/vaardigheid stonden we 1e met zo'n 4 strafpunten voorsprong.

De marathon waren de pony's onwijs gretig en zo alert/snel op mijn aanwijzingen dat we eh, een paaltje meenamen in de 1e hindernis (bouwploeg! O:) ) maar na hindernis 2 verliep het super lekker.
We hebben iets ingeleverd op onze voorsprong met een 2e plek in de marathon maar alsnog onze 1e plek kunnen behouden, dat was een spannende marathon en het was een mooie strijd! Uiteindelijk ook de beste over-all score kwamen we later achter. Hebben een heerlijk luxe vleespakket in de vriezer :9
Ook weer mooi 3 winst erbij; en na 4 wedstrijden staat de teller op 11 winstpunten.

In de marathon staan Noran en Sylvester. Noran zoals hierboven. Sylvester is ruin, Welsh A en 1.16

6. Blije mannen de 1e hindernis in
Afbeelding

7. Bocht richting het water; blijven hier mooi bij me en vertrokken direct op m'n commando; erg fijn te rijden dus
Afbeelding

8. Opperste concentratie; tong uit de mond voor een moeilijke wending
Afbeelding

9. En met alle power trekken ze de boel omhoog alsof het niks is
Afbeelding

10. De laatste hindernis
Afbeelding

11. Uit het water de blub in richting de berg, een goede groom is goud waard. _/-\o_
Afbeelding

12. En de laatste ronde in het water
Afbeelding

En voor de liefhebbers;
Hindernis 3 (ja we draaien na poort C om, kon met mijn kleintjes net en scheelt een heel stuk omrijden O:) Wie klein is, moet slim zijn)

En de gave hindernis 6; knallen

Ook hebben we te horen gekregen dat we de internationale wedstrijd in Beekbergen mee mogen rijden door middel van het perspectieventeam waar ik lid van ben; een gigantisch gave kans om te proeven hoe het gaat op zo'n wedstrijd en rijden tussen de top! Wie weet.. rijden we er ooit officieel...Het is in ieder geval een mooi doel!
Gelderse Mentalenten aan start in Beekbergen

Afbeelding
:wave:

Anoniem

Re: M'n 3 Welsh toppers op SGMW Kootwijkerbroek (GOPRO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:25

Oh Mel ik ben echt verliefd op Jimmy <3 <3

Ik blijf het keer op keer zeggen maar menig menners kunnen maar beter jou als voorbeeld gebruiken!
Het ziet er weer super fijn uit ondanks dat je een compleet ander tuig gebruikte en wat waaaaaanzinnig gaaf dat je mee mag doen aan een internationale wedstrijd zeg! Zet 'm op met je knappe gave mannen!! :D :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:28

Wat een mooie plaatjes! Ik vind foto zeven gaaf, als je snel kijkt lijkt het maar 1 pony, zo synchroon lopen ze!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:34

xSK schreef:
Ik blijf het keer op keer zeggen maar menig menners kunnen maar beter jou als voorbeeld gebruiken!
Het ziet er weer super fijn uit ondanks dat je een compleet ander tuig gebruikte en wat waaaaaanzinnig gaaf dat je mee mag doen aan een internationale wedstrijd zeg! Zet 'm op met je knappe gave mannen!! :D :D

Haha dat wou ik ook zeggen :D

Ongelofelijk hoe snel je Jimmy zo goed opleidt. Hij staat super naast Noran!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:34

Ik weet echt helemaal niets van mennen, maar ik vraag me af hoe je zo'n hindernis moet nemen.
Ik zit witte bordjes, rode bordjes, letters en jullie sturen zo doelbewust rond, hoe is zo'n hindernis opgebouwd?
Voor de rest vind ik je pony's echt retegaaf <3

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 16:48

Hihi ja je hebt in elke hindernis A tot en met F (Soms maar tot E).
Deze leg je in de juiste volgorde af, elke poort heeft rood en wit; rood houd je rechts en wit links. Je moet eerst a dan b etc.
Als je de poort genomen hebt is deze vrijgesteld en mag je deze dus zo vaak nemen als je wilt en richting maakt niet uit. Elke seconde dat je in een hindernis bent krijg je 0.25 strafpunten. Doel is natuurlijk zo min mogelijk strafpunten te verzamelen. Soms liggen er balletjes op palen; als je die eraf gooit krijg je ook weer strafpunten. De lijnen die je maakt mag je zelf weten, zolang je maar alle poorten pakt en in de juiste volgorde.
http://www.hoefnet.nl/home/site/uitslag ... 8a1d715c64
hier de onderste link de obstacle drawings. Deze wedstrijd hebben wij ook gereden. Hier kun je bijv het op tekening zien, je kunt je lol op :D

Jimmy is een cadeautje om mee te werken hij pakt alles zo heerlijk op. Krijgt ook regelmatig de rust die ie nodig heeft maar hij word steeds sterker en is zo leergierig. Doe lekker afwisselend werk met hem en alles vind ie leuk.
En Noran is een top leermeester. En Syl is mijn leidertje. Alle 3 heel belangrijk en ze geven alles in de marathon!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:23

Wat een gave foto's en wat ziet het er super fijn uit! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 06:44

Super, dat je in Beekbergen mag starten. Gefeliciteerd. De turbo's doen het prima.

haha hoe kan je je strengen thuis laten hangen :+

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:06

Gaaf MelanieB Gefeliciteerd!. Wat heb je heerlijk werkwillende pony's. Ach, en die strengen of iets anders vergeten dat overkomt ons allemaal wel eens. Zo vergat ik eens een singel toen ik naar een dressuurwedstrijd ging en een kennis vergat eens een hoofdstel.
Wat leuk dat je mag starten in Beekbergen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:33

Dank je wel voor je uitleg!
Blij dat ik niet men, wat een lastige hindernissen om te onthouden...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:40

Knappe pony's :D Super gereden weer! Klasse 4 here you come!! (En heb je nu alweer vlees gewonnen _O- )

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:32

Wat heb je toch een mooi span en heerlijk hoe ze er zo vol voor gaan.

Hoe oud is Sylvester?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:12

mel wat heb je toch een geweldig gaaf 2 span.
jullie gaan als een speer

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:08

janouk schreef:
haha hoe kan je je strengen thuis laten hangen :+

_O- Ik moest lange dagen werken dus m'n ma was zo lief het tuig schoon te maken en vast in de vrachtwagen te leggen.
Maar les 1; altijd nachecken... (Had m'n strengen aan ander tuig gemaakt omdat strengen van dat andere tuig nog gaatjes bij gemaakt moesten worden, maar vergeten weer terug te zetten op dit tuig).
En toen wou ik optuigen en pak het tuig op en denk; ik mis wat.. :')

@Hieke, dacht dat ik 't er bij had staan maar zie van niet, Sylvester is net 11 geworden :D

Dank jullie voor de leuke reacties!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:33

Supertof Mel!
Echt gaaf hoor hey.... :j

Leuk ook die filmpjes, go pro?

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:50

Waarom heb je ervoor gekozen om Jimmy naast Noran te zetten? Ben gewoon nieuwsgierig...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:42

Klopt Fiebs; gopro :D Super blij mee, altijd leuk om terug te zien.

Hieke; Syl is een heel sensibel type en daarnaast heeft hij van nature korte gangen, tov Noor die echt zeer ruime gangen heeft. Ze passen zich wel aan elkaar aan; maar je komt te kort in bijv uitgestrekte draf en je totaal plaatje. Omdat Syl ook zo sensibel is; weet je nooit hoe het zal vergaan in je proef, en zeker op hoger niveau wil je meer zekerheid, meer stabiliteit. Soms gaat het enkele oefeningen goed, dan gaat ie weer dribbelen en stuiteren; kortom niet de makkelijkste in tweespan. In enkelspan is ie weer zo anders, omdat ie dan de volledige aandacht heeft. Syl is een geboren leider, en onmisbaar in de marathon. Maar als je het jezelf en de pony's makkelijker kan maken en je span kan verbeteren.. vandaar dat we Jimmy erbij hebben gekocht.
Noor/Syl hebben het wel tot klasse 3 en M dressuur tweespan samen gebracht dus genoeg bewezen dat het er dus wel inzit, maar nu richting internationaal eventueel kan je niet rijden op een 'hopen dat het goed gaat' proef. :) Maar hij gaat door het vuur voor je in de marathon, en verder met enkelspan kan er een klein kind nog mee wegrijden :))

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:58

Fijn dat je het nu dan zo kan combineren. Wel begrijpelijk dat je geen hopen dat het goed gaat proef wilt rijden.

Wil je met Jimmy ook de marathon gaan rijden of blijf je dat met Syl en Noor doen?

Filmpje van Jimmy in de waterbak was echt geweldig. Hij wilde echt geen natte voeten...