Noran en Jimmy rijden de dressuur/vaardigheid. Beide Welsh A. Noran is 10 en 1.16 en Jimmy is 5 jaar en 1.17.
Door een kneuzig foutje de strengen vergeten; gelukkig is de mensport super sportief en mocht ik van een mede tweespan menner haar complete tuig lenen.
Snel op maat gezet en in gaan rijden, strengen waren eigenlijk te lang dus we wisten al dat achterwaarts de soep in zou gaan; maar he, we konden rijden!
Dressuur ging over het algemeen fijn, de 3e keer dat ze deze proef rijden op wedstrijd en de nodige foutjes sluipen er nog in bij mij.
Maar toch weer op ons doel van 55 strafpunten kunnen rijden en een 1e plek.
1.

2.

3. De uitgestrekte draf in; goed voor 2 8en
Jimmy begint nu ook te strekken en samen worden ze steeds sterker span. Ook een mooie 8 voor ontspanning en aanleuning. 
Yes I know.. ik moet meer rechtop en handen hoger houden. We zijn er mee aan het werk haha
Vaardigheid was dit keer een stuk simpeler; Jimmy krijgt de smaak te pakken en gallopeerde stukjes enthousiast mee; maar hij is nog niet zo soepel in galop krappe bocht maken dus verlies je nog wat tijd met terug nemen en te ruime bochten. Foutloos met 2 seconde over de tijd; daar tekenen we voor! Tijd komt vanzelf wel; opleiden is nu belangrijkst en ik was trots op ze!
4.

5. Ik hoef amper 'ja' te zeggen en Noor snapt direct dat ie moet vertrekken, heerlijk fanatiek.

Na dressuur/vaardigheid stonden we 1e met zo'n 4 strafpunten voorsprong.
De marathon waren de pony's onwijs gretig en zo alert/snel op mijn aanwijzingen dat we eh, een paaltje meenamen in de 1e hindernis (bouwploeg!
) maar na hindernis 2 verliep het super lekker. We hebben iets ingeleverd op onze voorsprong met een 2e plek in de marathon maar alsnog onze 1e plek kunnen behouden, dat was een spannende marathon en het was een mooie strijd! Uiteindelijk ook de beste over-all score kwamen we later achter. Hebben een heerlijk luxe vleespakket in de vriezer

Ook weer mooi 3 winst erbij; en na 4 wedstrijden staat de teller op 11 winstpunten.
In de marathon staan Noran en Sylvester. Noran zoals hierboven. Sylvester is ruin, Welsh A en 1.16
6. Blije mannen de 1e hindernis in

7. Bocht richting het water; blijven hier mooi bij me en vertrokken direct op m'n commando; erg fijn te rijden dus

8. Opperste concentratie; tong uit de mond voor een moeilijke wending

9. En met alle power trekken ze de boel omhoog alsof het niks is

10. De laatste hindernis

11. Uit het water de blub in richting de berg, een goede groom is goud waard.

12. En de laatste ronde in het water

En voor de liefhebbers;
Hindernis 3 (ja we draaien na poort C om, kon met mijn kleintjes net en scheelt een heel stuk omrijden
Wie klein is, moet slim zijn)En de gave hindernis 6; knallen
Ook hebben we te horen gekregen dat we de internationale wedstrijd in Beekbergen mee mogen rijden door middel van het perspectieventeam waar ik lid van ben; een gigantisch gave kans om te proeven hoe het gaat op zo'n wedstrijd en rijden tussen de top! Wie weet.. rijden we er ooit officieel...Het is in ieder geval een mooi doel!
Gelderse Mentalenten aan start in Beekbergen

) 
Maar hij gaat door het vuur voor je in de marathon, en verder met enkelspan kan er een klein kind nog mee wegrijden