Ik ben super trots op mn paardje en dat wil ik graag met jullie delen!
Twee a drie jaar geleden was ik begonnen met Mario beleren voor de kar (toen nog met bit), ik was begonnen met lange lijnen met tuig om en daarna heb ik hem de bak leren slepen. Hij heeft toen ook voor de slee gelopen en in de zomer 2x voor de kar gestaan. Ik heb het beleren hierna op een heel laag pitje gezet en alleen nog af en toe de bak met hem gesleept.
Sinda een jaar ben ik met Mario volledig overgestapt op bitloos. Ik wilde het beleren ook weer oppakken dus dat dan ook maar bitloos proberen. Het lange lijnen en slepen ging super dus gaan oefenen met de bomen. Eerst mn moeder erachter laten lopen met twee stokken door de lichtogen en geoefend met het laten zaken vd bomen (nog niet inspannen).
Omdat hij dit super braaf deed heb ik hem afgelopen zaterdag helemaal ingespannen met hulp van mn moeder. De eerste stappen vond hij spannend, maar al snel kwam de ontspanning. We hebben geoefend met stappen en halthouden en hebben daarna weer uitgespannen.
Gisteren heb ik hem weer ingespannen en weer geoefend met de overgangen en zelfs een drafje meegepakt en geoefend met wat kortere bochtjes.
Hij vind het allemaal nog wat vreemd, maar hij is echt super braaf!

Nu dan de fotos en filmpjes:
Eerste keer

Filmpje
Tweede keer

Filmpje
Bedankt voor het kijken!
Tips zijn zeker welkom