[AR] Benno zijn eerste outdoor wedstrijd van dit jaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Benno zijn eerste outdoor wedstrijd van dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 19:27

Gister hebben we in Berkhout onze eerste buiten wedstrijd dit jaar gereden. Ook de eerste wedstrijd van de Pin en ga Cup. Ik had 2 pony's mee, ik heb helaas alleen van Benno foto's.

Deedee was super braaf, maar nog zo groen, 175 en 172 punten in de L dressuur. We zwabberde de baan nog door, dus dit was helemaal terecht.
In de M vaardigheid eerste parcours binnen de tijd met 3 balletjes, 2e parcours 1 balletje en een halve tijd strafpunt, dus onze eerste winstpunt is binnen!
Dit is genoeg om haar Sport-B predikaat aan te kunnen vragen!

Benno was vooral heel stout. Toen Deedee moest brak hij de trailer af (en ivm oude blessures door zijn gestunt op de trailer heeft mijn groom maar wat met hem gewandeld), toen hij zelf moest liep hij alleen maar naar Deedee te roepen, over zijn schouder weg te lopen, rechts vast te houden.
We mochten eerst vaardigheid (voor het eerst Z), dat was wel fijn, kon hij even stoom af blazen. We gingen HEEL hard de vaardigheid door, goed voor 2x 1e prijs en 3 winstpunten (1e parcours foutloos, barrage foutloos en 2e parcours 1 balletje).
De M dressuur leek nergens naar, was de 2e keer in de M. Alleen maar roepen, roepen, roepen naar Deedee. 174 en 173 punten en meer was het ook niet waard, hihi. Volgende week mag hij alleen mee, dus hopelijk gaat dat weer beter.

Hij is echt super lief en kan echt wel heel fijn lopen, maar is zo wisselvallig, onzeker en snel afgeleid. Ooit komt het wel goed met hem, maar tot die tijd kost alles heel veel tijd en geduld.

Vaardigheid
Afbeelding

Afbeelding

In de vaardigheid hadden we echt wel lol :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de dressuur, lekker stug en sterk.
Afbeelding

Afbeelding

Verruimen deden zijn benen wel, maar knalde lekker z'n neus er uit
Afbeelding

Galop aanspringen was wel een 7, de rest niet :')
Afbeelding

Einde van slange volte met 1 hand
Afbeelding

_Marjola

Re: Benno zijn eerste outdoor wedstrijd van dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:40

Benno de boef! }> Stug blijven doorgaan, dan moet het kwartje toch wel een keertje gaan vallen bij hem. :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:20

Als je maar plezier hebt gehad, en dat ziet er wel zo uit bij de vaardigheid. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:29

Supergave Benno !!
Komt wel goed met jullie, idd...stug volhouden..d'r zit wel een koppie op...haha..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 13:48

Benno is zo een lieffie, altijd blij en vrolijk <3 .

Ik dacht dat ik opzich wel een beetje kon rijden na er meer in het ZZ gereden te hebben en toch voldoende pony's betuigd te hebben (ben de tel kwijt, maar iets van 30+), maar Benno heeft mij afgelopen jaren keer op keer laten zien dat ik nog helemaal niet kan rijden en dat ik nog heel veel moet leren. We komen er wel en hij krijgt alle tijd die hij nodig heeft. Maar af en toe, pffffff -O- .

Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen.
De week daarna gaan we weer naar Ilona Mens om te lessen. Ik heb van de winter clinic bij haar gereden, en daar is hij zo veel beter van geworden in de training. Moet er even voor rijden, maar heb dat er graag voor over :j.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:01

Mijn eerste stal waar ik vijf jaar met Hero heb gestaan. Daarna is hij verhuisd naar Appelscha en nu in Tilburg