Voor de pony’s was het niet helemaal nieuw, maar voor mij was het de eerste keer dat ik een complete marathon zou rijden. Wel even spannend dus, maar had me voorgenomen om er gewoon een leuke dag van te maken en te zien waar het schip zou stranden

Links staat Marloes, een 18-jarige merrie die alles leuk vindt en er altijd voor gaat. Rechts staat Ricky, een 14-jarige ruin die het soms liever wat rustiger aan doet, maar ook wel graag zijn best voor je doet.
We begonnen met de dressuur, ging voor mijn gevoel best goed! Punten weet ik zo niet meer uit mijn hoofd, volgens mij was het qua percentage net geen 60%.
Toen we nog fris en fruitig waren

Beginnetje van de proef:
Vervolgens het A-traject van 6,7 kilometer. Ik wilde wel richting de tijd rijden, maar sommige paden waren aardig zwaar dus heb ik tussendoor ook een stuk gestapt. We werden daardoor ingehaald door een enkelspan paard waar Marloes het niet mee eens was, dus die heeft zich de rest van de weg druk lopen maken daarover

Marloes had het er bij de rust dus wel een beetje moeilijk mee, we hebben iets langer stilgestaan en zijn verder gereden met de belofte het wat rustig aan te doen. Het E-traject waren we dan ook 9 minuten te laat binnen, wat resulteerde in heel veel strafpunten

Hindernis 1:

Hindernis 5 (vanaf poortje B):
Als laatste was er nog de vaardigheid, hier waren we foutloos maar wel iets buiten de tijd.
Nog even parcours kijken

Uiteindelijk zijn we 3e geworden van de 4 tweespannen die meededen in de klasse onervaren. Nog niet eens laatste dus haha. Eind mei gaan we het nog een keer proberen met dan hopelijk de pony’s nog iets beter in conditie en zelf iets minder voorzichtig, zodat het wegtraject een makkie wordt

Bedankt voor het lezen, een reactie zou leuk zijn!