Jimmy (de Schimmel) was deze wedstrijd voor het eerst mee op outdoor en SGMW.
Aangezien ik Jimmy nu bijna halfjaar heb, en dit span pas zo'n 3 maanden samen loopt, was het maar afwachten.
Maar ze hebben super hun best gedaan.
Nog zat verbeterpunten, maar de bondscoach was tevreden en ik over het algemeen ook. We hebben nog zat te trainen en mag soms best wat minder perfectionistisch zijn haha.
We hebben gezegd; in dit seizoen in ieder geval onder de 55 straftpunten willen rijden. En dat doel is direct de 1e wedstrijd behaald.

54.08 strfpunten, (66.2% is dat omgerekend) en een 1e plek.
De vaardigheid was spannend, want de 1e keer voor Jimmy outdoor, en 2e keer naast Noor vaardigheid.
Met 2 balletjes door mijn fout mag ik heel tevreden zijn!
Jimmy is een cadeau'tje, en Noor is een leermeester. Dus ben benieuwd hoe het over een halfjaar zal lopen. Het is in ieder geval genieten, ook al zie je dat soms niet op m'n gezicht

Noran is de vos, 1.16, ruin en 9 jaar. (V. Vechtzicht's Hy-Binder)
Jimmy is de schimmel, 1.17, ruin en 5 jaar. (V. Oldenzijlsters Action Man. V.v. Vechtzicht's Hy-Wel)
Genoeg gepraat, foto's van dag 1;
1.

2.

3. Noor had de pas erin, dus bij het commando middendraf was het proberen het rustig te houden, want Jimmy moet het nog wel leren. Al was de grote volte 30meter in middendraf wel goed voor een 8!

4. En na de dressuur is het wachten op de vaardigheid. Mooie koppies

5. Vaardigheid

Na de dressuur/vaardigheid stonden we nog bovenaan, met een kleine 2 strafpunten voorsprong.
Dus op naar dag 2.
Syl en Noor waren lekker wakker, mede omdat het traject daar steeds bij de hindernissen is, en dus constant gefluit waar ze lekker opgehitst van worden...
Dessalniettemin waren ze fijn te sturen en hebben we de wedstrijd fijn uitgereden.
Sylvester is 1.16, ruin, en 10 jaar. Mijn kleine gestoorde onvermoeibare leider van het marathonspan.
Ook onze voorsprong vergroot naar ruim 10 strafpunten en dus 1e en 3 winst aan het lijstje kunnen toevoegen!

Marathonfoto's:
6. Hindernis 1

7.

8. Hindernis 2, de waterbak

9. Hindernis 3

10. Proberen zo kort mogelijk te draaien, zo dicht mogelijk bij het hout

11.Hindernis 4, Noor word fanatieker, hoe langer je rijd hoe fanatieker meneer word.

12.

13. Hindernis 5

14. Hindernis 6

We trainen lekker door; dit weekend hebben we Horst. Daarna even lekker niks en lekker doortrainen!
Nog een foto van training gisteren.

Op naar hopelijk een net zo mooi seizoen als vorig jaar!