[AR] Nieuwe doelen gezocht ;)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Nieuwe doelen gezocht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 17:09

Vorige week had ik samen met mijn instructeur wat doelen opgesteld die ik ooit (binnen een jaar ofzo) nog met Tentsi wilde halen.
- Een keer minimaal 190 punten rijden in de dressuur.
- Een keer eerste worden
- Een winstpuntje rijden in de vaardigheid.

We mennen pas sinds september 2014 (daarvoor had ik nog nooit echt op de bok gezeten), en hebben met de wedstrijd van gisteren drie keer dressuur gestart, dus deze doelen leken me heel realistisch en niet iets om meteen te halen.

Gisteren ben ik met Tentsi op dressuur/vaardigheidwedstrijd in Onstwedde geweest. Een hele fijne wedstrijd, met toporganisatie waardoor je je heel welkom voelt _/-\o_
Het was een fijne wedstrijddag. En eh... ik mag op zoek naar nieuwe doelen, want deze heb ik vandaag allemaal gehaald *\o/*

De eerste dressuurproef verliep wat vreemd. De jury was me halverwege 'kwijt' en dacht dat ik de verkeerde proef reed. Dus moest ik bij de jury komen. Bleek dat zij zich vergiste. Na overleg zaten we weer op één lijn en kon ik verder rijden. Gelukkig heb ik altijd al geen concentratie, anders was ik zéker uit mijn concentratie geweest :')

Dus.....
Ik verwachtte niet heel veel van die proef.
Bleek ik 203 punten te hebben, op een eerste plek, 12 punten los van de nummer 2. _O-
Bijzonder hoor.

Proef nummer 2 ging qua jury heel soepeltjes, maar qua rijderij wat minder. Tentsi was wat drammerig, dribbelde een paar keer tijdens de stapgedeeltes en was gewoon niet zo fijn. Met 183 vond ik het gewoon netjes gepunt.

Dan de vaardigheid:
De vorige keren 'durfde' Tentsi niet heel hard te gaan tijdens de vaardigheid, ze leek steeds een beetje te schrikken van zichzelf in de galop ofzo. Geeft niet, want we hebben pas 3 keer vaardigheid gereden en de focus ligt nog heel erg op vertrouwen geven (en niet op winnen of hard gaan).
Vandaag mocht ik twee parcoursjes rijden, mijn idee was om de eerste heel safe te rijden en te kijken of we de tweede wat meer tempo konden maken. Tentsi had dat idee niet echt mee gekregen, want die kwam het parcours in; zag de kegels en dacht 'wiehoe!' Ik was hartstikke blij met de manier waarop ze op de kegels aantrok, aangaloppeerde op eigen initiatief en bleef galopperen, daarom liet ik haar maar lekker gaan. Gevolg was dat het wel wat chaotisch werd. Daardoor hadden we drie balletjes. Dat staat op film:
https://youtu.be/Pv3RVFRSF2E

Het tweede parcoursje ging veel gecontroleerder. Ook wel stukjes in galop, maar dan gecontroleerder. Dat resulteerde in een foutloos rondje, gevolgd door een foutloze barrage.
Geen filmpje helaas, wel een fijne foto:
Afbeelding

De score van gisteren:
3 winstpunten in de dressuur
2 in de vaardigheid.

Prima dagje toch *D
Iemand nog een doel voor mij? :+
Laatst bijgewerkt door assie op 05-04-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

renskesanne

Re: Nieuwe doelen gezocht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:13

Gefeliciteerd dat je je doelen heb behaalt!!

yarrah

Re: Nieuwe doelen gezocht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:56

Nog een doel? Marathon :=
Het ziet er heel goed uit hoor, een beetje slordig af en toe. Maar vooruit de eerst keer! Wees trots op je zelf en je paard en geniet lekker na.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 16:10

Haha Yarrah, marathon doen we nog maar even niet voor het echie. Daarvoor moeten we eerst nog wat meer oefenen in de vaardigheid. En moet ik vooral nog wat meer oefenen met sturen. Ik raak nu nog in de knoop bij scherpe bochten. Daar moet ik dus in oefenen.

Ik denk dat mijn volgende lange termijndoelen maar een winstpuntje in de L dressuur en een in de M-vaardigheid gaan zijn.
Dan moet ik eerst leren sturen met één hand. Nog genoeg om te oefenen dus :D