18maart hebben ik en vriendlief nog eens dressuur geoefend op het terrein van onze lrv club.
Pony's zijn echte fanatieke marathonpony's en doen dit ook heel graag, vooral gas geven vinden ze top

Maar af en toe is een uurtje dressuur eens nodig ter afwisseling oa. Pony's hadden super veel energie
en wouden dan ook crossen, hoe zou dat nou komen?

Links in de koets staat zhara, 6jarige appie x shetlandermerrie kruising van 93cm groot, loopt 3jaar in de koets
rechts staat fientje, 4jarige nederlandse shetlandmerrie(vader: zico van de kuiperij, nl)van 96cm groot, loopt klein jaartje in de koets
Sinds deze winter rijden we indoormartathons mee, puur voor het plezier bij lrv, 29 maart de laaste indoor nationaal kampioenschap belgie

We hebben 4 indoors mee gedaan , laatste was dubbel foutloos

Fien kan haar hoofdsoms in de lucht doen en protesteerd soms wat op het bit, vorige week is tandarts gekomen, vervelend wolfstandje weggehaald, en is nu al veel ontspannender, het gaat de goeie weg op.
Ze staan allebei vierkant op ijzers en worden volledig geschoren door de wedstrijden en vele km's op baan te doen.
genoeg gepraat, nu de foto's(staan niet helemaal in volgorde)
reacties en tips zijn zeker welkom, maar hou het wat netjes aub, we leren elke dag bij.
Even goeiedag zeggen regen camera

Losdraven

Begin grote volte

Diagonaal met stukje middendraf

Begin grote volte, zie hier protest van fien

Middellijn

Kleine volte

Leuk drafje en aandacht gaat volledig naar de camera zie fientje

Even actief stappen

En uitstappen:

camera uitzwaaien

Iemand tips hoe ik fien ontspannender kan lopen lopen? Ze heeft haar hoofd redelijk hoogt en kan moeilijk
nageven, enkel in stap, laat ze haar hals en rug mooi ontspannen.
In enkelspan is dit ook een probleem en mag haar niet veel in de mond lastig vallen
Hoe meer teugeldruk ik geef, hoe meer ze tegen trekt.
Longeren met pessoa is ook geen succes, trekt volledig tegen en spant zich meer in, ook bij
losse touwen.
Dubbele longe is het juist heg zelfde.
Wie kan mij heloen? Andere tips ook welkom

Alvast bedankt voor het kijken en laat gerust een reactie achter