Toen ik hem 4 jaar later weer te koop zag staan heb ik direct gebeld en ben ik hem meteen gaan ophalen! En wat ben ik blij dat hij nu hier staat en van mij is!! Hij bleek ook nog eens een best populaire dekhengst te zijn en we kregen gelijk het eerste dekseizoen dat hij bij ons stond veel dekkingen voor hem van buitenaf, verdiend die ook nog wat voor ons hihi

De vorige eigenaar zei dat Pjotr bij hem voor het wagentje beleerd is en hij met hem gement heeft maar dat dat al een hele tijd geleden was, ik heb hem dus daar niet voor een wagentje kunnen bezichtigen en dit dus nooit gezien. Omdat het wel heel lang geleden was ben ik met hem aan de gang gegaan vanaf het begin, eerst longeren, sturen oefenen, daarna voor het wagentje (inmiddels begin 2014), dat deed hij allemaal prima en relaxt dus hij leek inderdaad vroeger goed beleerd. Ik heb hem toen maar een stuk of 4x voor het wagentje gereden, daarna begon het drukke dekseizoen en ik had ook nog twee andere paardjes waarmee ik actief wedstrijden mende dus ik ben niet verder gegaan met Pjotr.
Omdat ik dit jaar besloten heb te stoppen met menwedstrijden en menlessen (allemaal ivm zwangerschap en het krijgen van een baby dit jaar), dus mijn twee andere menpony's had ik al wat op rust gezet sinds begin dit jaar, niet meer zo actief aan het trainen voor wedstrijden met ze, geen menlessen meer, geen wedstrijden in de weekenden, dus ook weer meer tijd om wat meer met Pjotr te gaan doen!! We zijn weer begonnen vanaf het begin, longeren, sturen oefenen enz, en afgelopen weekend was het zover dat we hem weer voor de wagen gingen zetten na en jaar tijd! Ik kreeg daarbij hulp van Sabine (sappos van bokt) en mijn vriend. Pjotr deed het weer super alsof hij het dagelijks doet! Wat een toppony!
Ik moet even kijken hoelang ik zwanger nog door wil mennen, met een te dikke buik vind ik het risico te groot mocht er wat gebeuren en ik val van de wagen, nu zit de baby nog aardig beschermd en mijn pony's zijn braaf dus nu vind ik het nog wel kunnen. Hopelijk vind ik straks iemand die hem nog af en toe wil mennen als ik het niet meer ga doen, ik kan er dan nog wel achteraan fietsen ofzo

Pjotr heet officieel In de ban van Pjotr, hij is een 9,5 jarige valkpanterbonte goedgekeurde 1ste premie NAS hengst met een stokmaat van 1,20.

Zelfs met hoofd ver in de lucht is hij mooi

Sabine (sappos) heeft natuurlijk ook met hem gement

Ik wil ook nog eens heel graag een ander borsttuig met hem uitproberen voor de wagen, de zilco empathy die ik ook gebruik bij een andere pony van mij, als het goed past en de druk goed verdeeld is lijkt me dit ook een heel fijn borsttuig voor hem. Misschien dat we komend weekend hem weer voor de wagen zetten en dan met dit borsttuig

Daarna hebben we ook mijn andere hengstje Clever nog even ingespannen. Met Clever heb ik vorig jaar actief menwedstrijden gereden en wekelijks menles gehad. We zijn in enkele wedstrijden L dressuur met winst geklasseerd en Z vaardigheid met winst, daarmee heeft hij vorig jaar zijn sportpredikaat gehaald! Dit jaar ben ik dus gestopt met wedstrijden en menlessen en rij ik hem alleen nog zo af en toe recreatief, is ook wel lekker voor (vooral jonge) paarden om zo af en toe periodes met meer rust erin te hebben en dat komt dit jaar ook heel goed uit voor mij. Misschien dat ik volgend jaar weer met hem de wedstrijden in ga, maar misschien kies ik ervoor hem vanaf nu alleen nog af en toe recreatief te rijden en met andere pony's de sport in te gaan. We zien het wel.
Clever heet officieel Clever Red Spot van de Immetjeshoeve en is een 5,5 jarige vospanterbonte goedgekeurde 1ste premie NAS hengst met een stokmaat van 1,10.

En natuurlijk heeft Sabine ook met hem gement, eigenlijk de hele tijd hihi, ik wilde alleen even wat foto's van mij op de bok en de rest lekker achterop

Bedankt voor het kijken!