[AR] Mennen met Zuen in de manege.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

f10j

Mennen met Zuen in de manege.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:16

Mijn droom is eindelijk uitgekomen om met mijn eigen pony te lessen in de manege. De eerste tijd moest ik 6km fietsen met de Zuen aan de hand. Maar nu hebben we eindelijk een trailer. Ik les in het hippisch centrum Exloo en ik krijg les van Bart. Hij is echt een geweldige menlesgever. Zoals je op de draf foto's kunt zien zit ik nog in draf aan de longeerlijn. Dit komt doordat ik een ongeluk heb gehad met mennen. Met draf ben ik dus nog erg onzeker. Maar ik weet zeker dat ik snel zonder longeerlijn durf. Zuen helpt me er wel doorheen.
Dan nu de foto's:

Zuen's mooie hoofdje
Afbeelding
met baasje
Afbeelding
optuigen
Afbeelding
los-stappen
Afbeelding
draf
Afbeelding
Afbeelding
nog wat leuke foto's bij het uitstappen
Afbeelding
Afbeelding
als laatste nog een filmpje van de draf

bedankt voor het kijken :evaw:

x_Heidi

Re: Mennen met Zuen in de manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:40

Leuke pony! :) Maar je sulky ligt niet in balans, je zit heel erg naar achter. Dit kun je nog wel verstellen!
Hij hoort meer zo te liggen (ik heb dezelfde sulky maar dan in het zwart) :
Afbeelding

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:43

Leuke mennen.

Hoop dat je angst gauw weg is.

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 18:16

Het lijkt zo dat de sulky niet in balans zit. Mijn menlesgever vind het zo prima. Als ik mijn sulky 1 gaatje naar voren verstel gaat hij al heel erg op het schoftje drukken. Ik kan het bankje nog wel naar voren doen, dan zit het al wat beter. Maar ik ben bang dat het dan weer gaat drukken.

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:09

Wat goed dat je lekker aan het lessen bent.
Dat vertrouwen met draven komt wel weer goed.
Gewoon rustig weer opbouwen en voor je het weet cross je heel de wereld over ;)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:59

Ziet er goed uit!

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:18

Bedankt voor de leuke reacties! Vandaag heb ik weer menles gehad. En ik heb dit keer zonder longeerlijn gedraaft! En we deden een vaardigheden parcoursje en die heb ik ook los gedaan in draf. Zuen vind dit helemaal geweldig! Ben zo blij dat mijn angst minder word en deze top pony helemaal tot zijn recht komt. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:20

Hey wat goed van je! En wat leuk om jullie zo fanatiek bezig te zien :). Gaat Wouter binnenkort ook mee naar les?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:21

wat een ontzettend leuke pony heb je :)
en ik vind het leuk om te zien hoe menles gaat, ik had geen idee dat dat ook aan de longeerlijn kan
heel veel plezier nog met hem!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:23

wat een schattige pony ! En wat leuk dat je naar de manege kan met eigen pony :D

Ik zou zelf ook wel even nog naar de afstelling van de sulky kijken. Als je het lamoen wat laat verbuigen naar boven toe komt je wagentje zelf denk ik veel mooier te liggen. Hij stuitert best wel nu en de streng bevestiging komt heel slecht uit nu.

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:06

Wouter gaat binnenkort ook mee! We hebben nu een trailer dus dat gaat wat makkelijker. Maar eerst ga ik nog wat lessen nemen zodat het beleren helemaal goed gaat komen.

@toydoll ja de sulky hangt er nog niet helemaal lekker achter. Maar we gaan nu een marathon wagen huren van de manege. Want met deze sulky zit ik echt met mijn benen in mijn nek. Zelf heb ik ook Nog een super leuke marathon in de garage staan. Alleen de remmen zijn vastgeroest door het stilstaan dus die moeten we even vervangen. Ons volgende topic zie je ons zeker met een 4 wieler.

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:47

Lekker zwart harig ding. :D ;)
Fijn dat het een fijne pony is en het vertrouwen weer komt. Lekker bezig. :j (Heb je trouwens een ongeluk gehad met deze pony? Of was dat een andere?)

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:09

ja met deze pony helaas. Ik had voor het eerst les en het was ook zijn eerste keer in het enkelspan. We waren lekker aan het draven en toen kwam er een andere aanspanning achter ons aan. Zuen schrok van het geluid, want de wagen piepte erg. Hij ging er in galop vandoor, en raasde de bocht om waardoor de sulky boven op mij viel. Ik heb er vreselijke hoofdpijn aan overgehouden en ik zat onder de blauwe plekken. Met zuen was gelukkig niets aan de hand, want de paniekhaken schoten gelukkig los. Ik kon niet meer lopen dus heeft mijn lesgever het een paar weken van mij overgenomen en hem laten wennen aan de andere aanspanningen. Nu geeft hij er echt helemaal niets weer om. Ik ben super trots op hem!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:07

Als je van Bart les krijgt komt het vast allemaal goed! Geniet maar lekker van je pony.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:58

Toppers! Het was heel leuk om jullie op de foto te zetten. Laten we het niet hebben over mijn poging tot mennen. :=

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:29

LSnuitje schreef:
Toppers! Het was heel leuk om jullie op de foto te zetten. Laten we het niet hebben over mijn poging tot mennen. :=

Hahaha het ging best goed hoor! We gaan het zeker vaker doen! Haha

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:30

Dankje :+ is goed! dan ga ik jullie vooruitgang vastleggen, leuk om later terug te zien!