Ten eerste; geen idee waar dit topic thuishoort

September 2014; xMayo (@Bokt, weidegenoot) en ik zochten naar een sulky.
Via de boktmarkt kwamen we op een redelijk goedkope sulky, precies wat wij zochten om mee te beginnen!

Het was nou niet echt een prachtige sulky, zwart met rood en gouden velgen.
De bekleding was gescheurd en er zaten slagen in het wiel. Een band was lek en hard aan vervanging toe.

We hebben er een aantal keer mee gereden, maar er moest wel iets aan veranderd worden.
Na 1 binnen- en buitenband te hebben vervangen waren we op een gegeven moment weer aan het mennen, toen de volgende band klapte. Gelukkig was het zaterdagmiddag en de fietsenmaker zat in de buurt. Meteen de 2e nieuwe band erom laten leggen.

We waren van plan om van het voorjaar de sulky op te knappen: Velgen zwart maken en de bekleding fatsoeneren. Omdat de sulky nog niet helemaal goed in evenwicht hing bij Fleur (pony van xMayo), heeft Marjolein besloten om een HCA sulky te gaan kopen.
Voor mij volop gelegenheid om al aan de slag te gaan met de sulky.
Als eerste de bekleding eraf halen en alles schuren!

Het 'Gouden' wiel

Kaal karretje

Zo zag de zitting eruit :

Klaar met schuren! Tijd om te verven!
Hier al een heel eind:

En vandaag: Helemaal into black!

Vriendlief heeft inmiddels nieuwe plankjes gezaagd in vorm van de zittingen, daar heb ik ook al schuimrubber voor op maat geknipt, om er op te lijmen.
Daar overheen komt Skai (soort nepleer).
Van de week naar de stoffenwinkel om een goede kleur uit te zoeken,
Uiteindelijk ben ik thuis gekomen met de kleur roestbruin/cognac; zelfde kleur als mijn tuigje! (zie eerste foto)
Ik hoop het volgende week helemaal af te maken en ook goede foto's te maken met camera!

Ik ben zelf erg benieuwd hoe het er straks uit gaat zien, jullie ook?