[AR] Europese eenwording: Noor en Oostenrijker voor Nederlandse k

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Europese eenwording: Noor en Oostenrijker voor Nederlandse k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 22:58

Afbeelding

Europese eenwording: een Noor en een Oostenrijker

De Fjord wordt voor de wagen beleerd in het tweespan om volgend jaar zijn baas naar het stadhuis te kunnen brengen met de trouwkoets.
Hier kan hij leren vertrouwen van de ervaren Janouk.
Het is de tweede keer voor hem in het span. Het is nog even afstellen en passen. Maar ze lopen graag samen

Pluttersput

Re: Europese eenwording: Noor en Oostenrijker voor Nederlandse k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:13

Leuke combi zo! Ik had in mijn gedachte alleen een gigantisch hoogteverschil voor me, maar dat valt reuze mee, of niet?
Vind alleen de fjord behoorlijk tegen de streng aanhangen bij het achterbeen, ik zou dat griezelig vinden...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 13:33

Hoogte verschil is 3 cm, dus dat valt mee. De foto is een moment opname, want over het algemeen liep de fjord best in de strengen. We waren heel tevreden voor de eerste keer dit jaar en tweede keer ever.
Nu kilometers maken om vertrouwen en ervaring te krijgen.
Hij wordt normaal alleen onder zadel en Freestyle getraind.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 04:47

Kijk dat valt op! :D brave leermeester Janouk!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:49

Dat hebben wij toevallig begin september ook een keer gedaan: mijn fjord Coldy in 2-span gezet met de haflinger van een clubcollega :) :

Afbeelding
en
Afbeelding

Mijn fjord is nogal heftig én had nog nooit echt in 2-span gelopen, terwijl de haflinger de rust zelve is en vaak een beetje "aangeduwd" moet worden. Het duurde daardoor even voor het een beetje netjes samen ging lopen.
We hebben een kilometer of 8 gereden en Coldy heeft zeker de helft bijna in haar eentje de kar getrokken. Maar langzamerhand ging het beter. Leuk hoor, om dat zo eens te proberen.

Het was de bedoeling het daarna nog eens een paar keer te herhalen, maar daar is helaas niets meer van gekomen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 08:34

Marja,
toevallig haha :D
Het zelfde bij ons: de Fjord is veel actiever en moet afgeremd worden in zijn enthousiasme en de haflinger moet gemotiveerd worden. Janouk laat ook graag de Fjord het zware werk doen: als hij dat zo graag wil, mag dat best van haar; ze doet met plezier een half stapje terug :+
Grappig gezicht is het wel.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:09

Aah heerlijke combi hihi :j