Hun eerste menrit samen, ze deden het super. Fien haar 1ste keer
in 2span en ze deed het super, toen we bijna thuis waren liepen ze al mooi gelijk.
TOPTEAM
kort wat info over de pony's
links in de koets: Fien van den transval, zwarte merrie van 3,5jaar, 95cm, loopt al half jaar in enkelspan en vandaag was haar eerste 2span rit. Ze is erg werklustig en leert graag bij.
rechts in de koets: Zhara, varnisch roan appie van 5,5jaar, 92cm, loopt al 2jaar in de koets zowel enkelspan, tandem als 2span(met andere pony). Heel werkwillige pony met een erg eigenwijs karakter

tijdens het optuigen:

even stilstaan voor een foto, het is al een begin

wat stappen:

terug huiswaarts: ( zie hier dat ze al wat gelijk lopen

terug thuis van de rit, na het afspoelen van de beentjes krijgen ze natuurlijk nog wat lekkers:
namelijk appeltjes van eigen kweek

Beide pony's zijn geschoren omdat ze heel erg zweten doordat ze al goed in hun winterhaar zaten en ze deze winter lekker aan de slag mogen als 2span combinatie: Dit wel op een rustig tempo aangezien Fien nog maar 3jaar is.
Ze staan sinds kort ook vierkant op ijzertjes omdat hun hoefjes te kort waren en ze er gevoelig op liepen omdat ik veel mee op de weg ga.
Tips en commentaar is zeker welkom, maar hou het wel wat vriendelijk en weet dat dit voor ons 3 ook nog wennen is en het de eerste keer is.
Ik ben zo trots op mijn super span en we zullen veel oefenen en hier en daar wat les proberen mee te volgen.

Foto's met dank aan eline, Geekgirl hier op bokt

vele groetjes