[AR] Nederlands Kampioen ZZ vaardigheid!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Nederlands Kampioen ZZ vaardigheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:26

Gisteren heb ik met Kanway voor de 2e keer de titel Nederlands Kampioen ZZ vaardigheid (enkelspan paard) in de wacht gesleept.
Kanway is inmiddels al 18 jaar en het is een draver hengst. Hij heeft 7 jaar gekoerst en daarbij 150.000 euro verdient. Daarna is hij door mij in de endurance uitgebracht (onder het zadel), en daarmee is hij klasse 3 startgerechtigd.
Op dit moment men ik voornamelijk met hem. We komen uit in de Z dressuur, ZZ vaardigheid en klasse 3 samengesteld.

Gisteren mochten we voor het 5e achtereenvolgende jaar uitkomen op de hippiade. In 2012 zijn we ook al eens Nederlands Kampioen geworden in de ZZ vaardigheid. Dit keer was het heel anders dan 2 jaar geleden, toen we ook Hippiade kampioen waren. Toen was ik de enige foutloze in het basisparcours, dus ik was direct al kampioen en hoefde geen barrage meer te rijden. Eigenlijk won ik toen ook een beetje omdat de rest gewoon slechter reed.

Dit jaar was het veeeeel spannender en ik heb er echt voor moeten strijden, er waren heel veel foutlozen in het basisparcours, dus met 6 menners gingen we later die middag door naar de barrage.

Basisparcours:
Afbeelding

Afbeelding

Ik mocht als 5e in de barrage starten. Dat vond ik zelf wel fijn, want dan kon ik eerst zien hoe de anderen het deden. Maar wel zenuwslopend hoor!

De eerste die in de barrage mocht starten reed een snelle tijd, maar wel 2 ballen eraf.
De volgende was foutloos in een tijd van 89 seconden. Goed. Ik móest dus sowieso foutloos rijden.
De derde die mocht starten reed er één bal af.
De vierde reed weer foutloos, in een onwijs snelle tijd van 84,58 seconden. Oei! Nu móest ik voor alles of niets gaan dus.

En dat heb ik gedaan. Vanaf de start heb ik het gas er flink op gezet. Het was geen 'netjes' gereden vaardigheid misschien, maar wel zo hard als ik kon. Poort 1 stond recht, dus daar kon ik vol gas doorheen. Toen poort 2 met een rare kronkel, die heb ik vrij schuin genomen dus met veel risico. Maar ook dat ging goed.
Door de snelheid reed ik bijna poort 3 voorbij, maar gelukkig kon ik nog wel corrigeren (goed te zien op de video). Toen door naar poort 7 (in de barrage sla je een aantal poorten over). Een hele haakse bocht, maar het ging goed. Poort 8 / 9 / 10 / 11 was 2x een gebroken lijntje. Dus wat technischer en ik moest iets rustiger doen. Maar Kanway liet zich fijn sturen en reageerde super op mij. Daarna door naar poort 14, een rare draai maar dit ging goed vol gas. Verder naar 16, ook hier weer veel risico genomen en de poort wat schuin genomen. Toen 17a/b/c/d; een soort slinger. Daarna een volte naar poort 18. Nog steeds foutloos en het moeilijkste deel had ik gehad! Recht en ik volle vaart naar 19 en toen snel naar 20. Daar slipten we nog wat weg, maar gelukkig ging ik goed door de poort. Vol gas naar de finish en al finishend keek ik achterom op de klok: 83,86 seconden!!!! Dus de snelste! Nog niet eens met een seconde verschil op de reservekampioen, dus je kunt nagaan hoe onwijs goed en hard er gereden werd.

En een filmpje van de barrage:

https://www.youtube.com/watch?v=usEVV9a ... e=youtu.be

Na mij moest er nog één starten, maar toen die de eerste poorten nam zagen we eigenlijk al dat ze geen tempo reed. En dat was ook zo, zij bleef wel foutloos maar kwam niet bij onze tijd in de buurt!

Afbeelding

En het is denk ik vanzelfsprekend dat ik supertrots op Kanway ben. Die gekke maffe ouwe draverhengst van me! Toen we 2 jaar terug wonnen waren we nogal een 'underdog' en kon het nog eens een 'toevalstreffer' zijn. Nu hebben we echt enorm moeten strijden en 2x zo'n titel winnen bewijst denk ik wel dat Kanway hier écht goed in is.

Ik ben trots op Kanway's karakter, doorzettingsvermogen, enorme vechtlust, onze samenwerking, enzovoorts. 18 jaar, een simpel dravertje van 1.58, en dan weer winnen!!! Wat een wereldpaard heb ik toch aan hem!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:31

vet stoer! ik heb echt vreselijk gelachen om die draverachterbeentjes die altijd alle kanten opgaan en er kwam zelfs een draversdrafje aan te pas. :D Super knap gedaan hoor
Laatst bijgewerkt door Caira op 14-09-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:32

Jeetje wat een onwijs gaaf filmpje! Wat gingen jullie knetterhard zeg :wow: Kanway is ook mega fanatiek en jullie natuurlijk ook!

Gefeliciteerd met jullie titel van Nederlands Kampioen :D

MamaMiesje

Re: Nederlands Kampioen ZZ vaardigheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:38

Hey bij mij lukt t filmpje niet? (iPad)
Maar goed; in ieder geval gefeliciteerd! Je verhaal klinkt in idd geval spannend en spectaculair :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:38

Gefeliciteerd. En wat een mooie draver heb je zo zie je ze maar weinig

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:39

Proficiat +:)+

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:39

MamaMiesje schreef:
Hey bij mij lukt t filmpje niet? (iPad)
Maar goed; in ieder geval gefeliciteerd! Je verhaal klinkt in idd geval spannend en spectaculair :D

Bij mij lukt het ook niet(iPad)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:57

Ik kan op mn tablet t filmpje ook niet openen, ook niet nodig, ik heb gister irl mogen genieten van je barrage rit!

Wat een lol, wat een gretig en wat een wil om te gaan! Gefeliciteerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:00

Goh, vind je het vervelend als ik zeg dat ik hem nog best goed vind galopperen voor een draver die gekoerst heeft? En wat een knap ding zeg! Multifunctioneel en dus een uithangbord voor de draver in het algemeen. Gefeliciteerd!
Rijd je hem ook onder het zadel? Ik ben wel benieuwd naar meer filmpjes eigenlijk :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:04

Gaaf zeg! Die benen ook, net elastiekjes! :=
Je ziet echt dat hij weet dat het zo snel mogelijk moet!

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:10

Waaauw gaaf zeg! Gefeliciteerd :D

Wat een harde werker heb jij voor de wagen staan, prachtig om te zien.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:13

Mooie prestatie weer en wat ziet hij er goed uit! Gaaf dat hij op z'n oude dag nog steeds zo fanatiek is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:14

Heb je net in het algemene topic al gefeliciteerd; erg leuk !

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:17

Ik moet je even corrigeren: Kanway is echt geen simpel dravertje!

Hij was tijdens zijn drafcarriere al een topper en is dat in iedere andere discipline gewoon ook weer! Daarbij is hij ook nog eens een mooi paard om te zien dus zeker niet simpel maar juiste klasse!

Nogmaals gefeliciteerd! :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:18

Vet filmpje zeg! Gefeliciteerd!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:20

Heerlijk om te zien! Super fanatiek je paard, maar daar is het ook een draver voor :D Aan de foto's zie je het er niet aan af, maar in het filmpje is het duidelijk te zien, geweldig :D

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:24

Sluit me helemaal aan bij fransje23, niets simpele draver maar topatleet!
Gefeliciteerd met jullie 2e Hippiade overwinning!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:42

Filmpje gezien :D . Wat is die draver flitsend, aantrekken en weer in de remmen voor een bochtje of wending!
Als ik toch ooit nog eens zó kan vaardigheid rijden *zucht*...

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:43

Wat een ambassadeur voor het ras is deze pracht hengst zeg!
Je behaald met hem de ene na de andere sportprestatie, heel erg knap.
Mag hij ook dekken?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:45

Super knap zeg!

Wat een heerlijk veelzijdig paard :D
edit; dat filmpje is echt fantastisch, dat is een paard met inzet zeg. Wauw, topper

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:56

Gefeliciteerd!!

Wat een geweldig filmpje,wat een topteam zijn jullie.
Benen van elastiek,samen dapper en er voor gaan!
Fantastisch om te zien.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:04

Volgens mij een heerlijk paard om mee te werken! Gefeliciteerd!

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:13

Wat staat hij goed aan de hulpen! Top zeg! Gefeliciteerd met de titel!
Enne zie ik in de overgangen soms nog iets van een tolt??

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:19

Zo gaaf om te zien dat hij in draf gewoon net zo snel, al dan niet sneller dan galop is.

Gefeliciteerd met jullie winst!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 09:43

In de dressuur kan hij zijn gangen heel keurig uit elkaar houden en 'husselt' hij ze niet. Maar door z'n enthousiasme in de marathon of vaardigheid doet hij dat wel vaak. En ik kan hem dan maar beter z'n gang laten gaan, want als ik mij dan ga bemoeien met de gang waarin hij moet lopen, dan word het een gevecht en kost het ons tijd. Dus zolang hij goed stuurt en op mijn tempo rijd, mag hij zelf de gang wel bepalen.

Reynir; goed gezien. Hij kan inderdaad ook tolten.

Sidera; klopt, zijn inzet is fantastisch.

Cayenne; nee hoor, dat vind ik zeker geen belediging. Ik rijdt ook Z dressuur (mennen) met hem, en daarin halen we vrijwel altijd 7ens en 8en voor de galop. Voor de galopwissels halen we regelmatig 8en. Ik heb maar erg weinig filmpjes van hem. Ik zal eens een keer een dressuurproef laten filmen, dan is het weer een totaal ander paard.
En ja, ik rijd hem ook onder het zadel. Hij mag ook tot klasse 3 endurance starten onder het zadel.