Na alle voorbereidingen van de afgelopen maanden staat mijn kleine Danie heerlijk voor de sulky. Ik ben zelf lekker met hem aan de slag gegaan door te wennen aan het bitje, het tuig en ik heb gezorgd dat alle commando's er op zaten. Daarna zijn we gaan lange lijnen, niet in de bak, maar gewoon buiten lekker rechtdoor en wennen aan het idee. Hij heeft alles altijd super goed opgepakt, maar ik vond het zo belangrijk dat hij een goede basis had, dat ik hem voor het echte beleerwerk voor een paar weken naar Friesland heb gestuurd.
Via het internet kwam ik op de site van Petra (paardvriendelijkbetuigen.nl). Friesland is voor mij totaal niet naast de deur, maar Petra kwam zo fijn en vriendelijk over dat ik eigenlijk meteen om was. Samen met mijn vader ben ik een keer naar haar toe gereden om haar te ontmoeten en het voelde zo vertrouwd dat ik Dane op 4 mei naar haar toe heb toegebracht.
Hier heb ik geen moment spijt van gehad.

De allereerste keer bij het ophalen

1.

2.

Daarna volgde al snel een aantal heerlijke buitenritjes samen met vriendin Tamar en paardenvriendinnetje Myra.
3.

Bijna thuis na een ritje van 12km
4.

5.

6.

7.

8.

9.

Maar ook lekker rond hobbelen in het land vinden we leuk.
10.

11.

12.

13.

Het is wennen voor ons allebei, maar wat zijn die ritjes genieten!

We zijn nog een beetje opzoek naar het perfecte bit, dit is hem ook nog niet helemaal haha, maar dat komt nog wel.
Bedankt voor het kijken!