Toobs loopt nu ca 1 1/2 jaar voor de wagen, maar ik rij doorgaans onder het zadel, hij staat zo'n 2 a 3 x per maand voor de wagen.
Sinds vorig jaar heeft hij een hoop bijgeleerd, onder het zadel, wat voor de wagen ook weer terug te zien is en andersom!
Overschenkelen, met als doel paard soepeler maken, niet perfect, hij snapte het nog niet helemaal

maar deed vlijtig zijn best.
Echt ontzettend veel geleerd van de verschillende instructeurs.
Het weer was tikje wisselend, grotendeels droog, behalve maandag en vrijdag.
En het was lekker weer voor de paarden, niet te heet, maar als de zon doorkwam was het ineens best warm!

Uiteraard is het ook soort van vakantie (voor ons menners dan, de paarden hebben zich hele week flink in het zweet moeten werken) en in de buurt ligt een ijstentje met heerlijk schepijs.
Dus tijdens de marathon hindernis oefen dag hebben we tijdens het wegtraject ons zelf getracteert

En willekeurige voorbijgangen gevraagd dit zeer zware trainings onderdeel vast te leggen.
Tja, de waterbak blijft de leukste hindernis, na ons ijshalen, hebben we de instructie met een ijsje omgekocht om er nog een keer door te mogen om filmpje te maken

Dus 1 heel klein stukje hindernis rijden toch nog vastgelegd.
Op donderdag heeft Toobs er zwaar aan moeten geloven en kreeg galoptraining om zijn oortjes in de middag. volte ca 10 meter om pion, van hand veranderen, draf op diagonaal, weer aanspringen andere hand, volte, van hand veranderen enzovoort...
Op vrijdag was Toobs dan ook op, leeg, moe, spierpijn, klaar met menweek zal ik maar zeggen.
Volgend jaar ga ik uiteraard weer, wie er dan mee gaan? Denk Toobs en Hepsie.
Dit jaar mocht Sjolvir op Hepsie passen in de wei.
Morgen en dinsdag heeft Tobago vrij