[AR] We zijn lekker bezig en blijven maar genieten!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

We zijn lekker bezig en blijven maar genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 21:22

Hi Bokkers!

Ik wou even wat heerlijke foto's delen van mij en Sil :) We zijn zo aan het genieten samen en hebben de afgelopen dagen heerlijke tijden meegemaakt. Zal niet elk ritje uittypen want we rijden toch zo'n 4x per week haha.

Sil is 7 jaar oud, 1.20 hoog en een kruising welshxshet

13 april hebben we onze eerste SGMW wedstrijd gereden in het Amsterdamse Bos! Mogelijk gemaakt door het vervoer en groomwerk van Keet@bokt. Foto's en een leuk filmpje incl Sil met koeien fobie zijn hier te vinden:
[AR-ITP] Onze eerste SGMW! Wat hebben we genoten!

18 mei, onderlinge wedstrijdje bij de vereniging, helaas enige menner en zelfde jury als de ruiters, maar alsnog hoogste punten gehaald van alle deelnemers haha. Was even een lekker oefen rondje :)
Afbeelding

22 mei, een avondritje van bijna 14 km met amanda18@bokt en haar moeder en pony Pim :D
Afbeelding

29 mei, We hadden de smaak te pakken en gingen voor nog een SGMW in Barsingerhorn! Dit keer mogelijk gemaakt door het vervoer en groomwerk van amanda18@bokt! Resultaat 2de van de 4 *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

3 juni, Baktraining op zijn 7de verjaardag :D
Afbeelding

5 juni, een 14km avondritje tijdens de avond4daagse! Dat vond Sil maar raar zoveel mensen!
Afbeelding

7 juni een leuk ritje van bijna 18 km, waar we lekker 2u23 over hebben gedaan met mijn vriend en zijn broer :D Nog wat nieuwe wegen verkend ook, altijd leuk om te doen! Ook nog een flinke regenbui meegepakt haha.
Afbeelding

8 juni Kindjes rond gereden op een grasveld tijdens het Out de Box Festival van Reuring op stal! Ook nog even wat trucjes getoond voor de fotografe!
Afbeelding
Afbeelding

12 juni met Sil naar Heliomare waar we bij de afdeling vroegbehandeling kleine kindjes op zijn rug een rondje lieten stappen. Geweldig om te zien en echt genieten! (lichamelijke en verstandelijke gehandicapte peuters)
Afbeelding

15 juni
regelmatig maken we dus ritjes van 13 - 17 km, heel graag wil ik dit uitbreiden naar 30 km.
Gister 15 juni 2 routes samengevoegd en zo een rit kunnen maken van bijna 23 km in 2u40! Sil rende daarna in galop bokkend het land weer in, tijd om nog meer km toe te voegen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elke dag weer heerlijk genieten dus! En dat zou niet mogelijk zijn zonder alle geweldige mensen die mee willen op de wagen en me steunen in mijn dromen! Vooral mijn vriend, die niets met paarden heeft, maar toch welke week braaf weer achterop stapt :D *\o/*

Binnekort hebben we ook nog ringsteken en een onderlingwestrijdje met hopelijk wat meer competitie :P
Leuk dat je hebt gelezen en gekeken!

(Wagen is geleend van Cavalier Equestrian, want er is een nieuwe voor mij in de maak *\o/* )

Ook nog even leuk om te vertellen! Sil was op 24 mei gewogen op 305.5 kilo! -O- daarna meteen met graasmasker op het land gezet en s avonds op de paddock met kuil. 8 juni kreeg ik opnieuw de mogelijkheid om hem te wegen, mooie kans om te zien wat 2 weken op rantsoen voor effect heeft. En dat had het! Nieuw gewicht was 287 kilo!!

OneAndOnlyx

Re: We zijn lekker bezig en blijven maar genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:25

Wauw! Ik zie aan je rit dat je vreselijk dicht bij mijn woonplaats zat! :p

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:32

Gaaf zeg.
Op naar veel veilige kilometers.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:47

Super leuk!!! Bruine tuig staat hem goed!

En dan toch even de vraag, las in je andere topic dat je nieuwe wagen 3 wielmaten groter is. Hoeveel inch is deze en wat word je nieuwe? mijn pony is ook ongeveer zo groot en ik ben ook bezig met nieuwe wagen, vandaar ;-)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 22:23

OneAndOnly hifi waar is dat dan? Misschien zijn we er al eens geweest ;)

CarinaR, inderdaad veilige kilometers! Lees vaak genoeg hoe mis het kan gaan.

Toydoll, thanks :D blijf toch altijd twijfelen of het bruine wel verstandig was, aangezien hij natuurlijk ook al bruin is. Maar toen ik het tuig zo'n 3 jaar geleden zag hangen moest ik het kopen haha.
Deze wagen heeft 16inch wielen, maar ik wou graag 19inch wielen. Want ik vind iets hoger toch mooier (en grotere wielen trekken makkelijker :P)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:33

Jenkins schreef:
OneAndOnly hifi waar is dat dan? Misschien zijn we er al eens geweest ;)

CarinaR, inderdaad veilige kilometers! Lees vaak genoeg hoe mis het kan gaan.

Toydoll, thanks :D blijf toch altijd twijfelen of het bruine wel verstandig was, aangezien hij natuurlijk ook al bruin is. Maar toen ik het tuig zo'n 3 jaar geleden zag hangen moest ik het kopen haha.
Deze wagen heeft 16inch wielen, maar ik wou graag 19inch wielen. Want ik vind iets hoger toch mooier (en grotere wielen trekken makkelijker :P)

Ken je Egmond aan den Hoef? Dan verderop naar Bergen toe daar, je hebt daar ook een gelegenheid om het duin in te gaan, dit is niet zo ver van mijn huis af!

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:57

Errug leuk, heerlijk! :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:28

Looking good. Sil gaat echt steeds beter lopen _/-\o_ Top om zijn fijne pony voor de wagen te hebben.

Ik wilde eerst niet zeggen dat hij wel erg dik wordt :o , maar gelukkig was je dat zelf ook opgevallen. Met die kilo's minder zal het ook gemakkelijker worden voor Sil om de 30 km te rijden.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 11:21

OneAndOnlyx, ah zijn we nog niet geweest :D

xingee1, zeker heerlijk :o

janouk, ja echt een gevecht tegen de kilo's :( was vorig jaar september verhuist van stal waar hij overdag op paddock stond zonder kuil, naar een stal waar ze altijd op gras staan en in de zomer zelfs 24/7. op de paddock bij de vorige stal was hij al niet mager, maar nu werd hij steeds dikker :( maar 17 kilo in 2 weken is toch wel netjes he :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:11

Jenkins schreef:
OneAndOnlyx, ah zijn we nog niet geweest :D

xingee1, zeker heerlijk :o

janouk, ja echt een gevecht tegen de kilo's :( was vorig jaar september verhuist van stal waar hij overdag op paddock stond zonder kuil, naar een stal waar ze altijd op gras staan en in de zomer zelfs 24/7. op de paddock bij de vorige stal was hij al niet mager, maar nu werd hij steeds dikker :( maar 17 kilo in 2 weken is toch wel netjes he :D

Is een heerlijk stukje lopen, om eerlijk te zijn!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 20:32

Thanks voor de tip! Wil langere ritten maken, dus even kijken hoe ik kan rijden :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:33

Wat een mooi overzicht, Jenkins! :D

Zulke lange ritten maken in de buurt van Heiloo/Limmen is inderdaad genieten! Hoelang moet je nog wachten op je nieuwe wagen?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:11

Thanks Marjola!
Vind het vooral leuk om de buurt per wagen te verkennen altijd opzoek naar nieuwe routes :D

Wanneer de nieuwe wagen komt hoop ik volgende week duidelijkheid over te krijgen.