[AR] DAP Utrecht, Toobs van lelijk eendje tot zwarte zwaan.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

DAP Utrecht, Toobs van lelijk eendje tot zwarte zwaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 20:09

Vandaag eindelijk na al jaren een keer mee te hebben willen doen meegedaan aan de dag van het aangespannen paard in Utrecht.

Toobs liep vandaag zijn 2e oefen marathon. Uiteindelijk was hij 7e van de 21 combinaties.

Gisteren avond parcours verkend en ik had het idee dat ik het beter had onthouden dan bij onze eerste oefen marathon in het Amsterdamse bos, bleek ook zo te zijn, gelukkig.
Want daar had ik bij 1 hindernis nog het commentaar: Toeristische route, wel foutloos :+ :D,
nu waren we zeker niet de snelste combi, maar gingen we niet via Rome naar Keulen.

Hij was vandaag wel weer te veel in zijn afgesloten van de buitenwereld stand, maar dat gaat de laatste tijd wel steeds beter.

We begonnen met de dressuur, moet zeggen geloof dat alle rijders bijna van de kar zijn gestuiterd, want de lange zijden van de 80 meter lange bak lagen overdwars op de dwarsgeulen van het weiland. :')
(Groom is bont en blauw gestuiterd geloof ik)

Afbeelding

Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

En weer weg in draf
Afbeelding

Afbeelding

En jeetje, wat is het moeilijk om een volte 40 meter te rijden, als je altijd in een 20 meter bak rijdt.
En ja, dat van die richtpunten weet ik, maar ik zet hem gewoon te scherp in.

Ging niet zo netjes als ik gewild had, maar goed.
Hij werd te lang en in stap viel hij nog net niet stil, ook in draf dat probleem.
Tevens terecht commentaar dat ik met mijn armen heel recht zat, maar ik kon op dat knollenveld echt niet beter zitten, maar ga er wel even op letten of ik dat niet ongemerkt vaker doe, moet ik dan wel veranderen.

Op naar de vaardigheid, helaas 1 bal (en ergens een pluk stro, maar die telt niet }> :Y) ).

Vervolgens richting het wegparcours, waar we eerst over bus sluizen dicht gegooid met zand en daarover oranje zeil en later ook nog groen tapijt moesten, Toobs keek wel, maar ging er braaf over.
8 a 9 km door Amelisweerd gereden, lekker tussen de boompjes in de schaduw.

Bij de vetcheck hoorden we dat hindernis 1, niet meer hindernis 1 was.. Oke... welke dan wel... Oh.. nummer 3....
Daar dus geen beeldmateriaal van, want onze fotograaf/filmer hadden we netjes bij hindernis 1 laten wachten :D

Voor hindernis 2 spotte ik onze filmer en aangezien ik kan schreeuwen als een viswijf, kon ik haar roepen boven alle andere herrie uit.
Dus hindernis 2, de faculteits hindernis is deels gefilmd.
Stuurfoutje van mij.. bijna poort voorbij gereden, dom dom dom..
En vond het heel braaf dat hij de heuvel op wou, zag hem denken???? huh??? rechtdoor?? dat kan toch niet????

Kom je bij de waterbak.. (hij heeft wel braaf vorig jaar op menkamp een paar keer de waterbak daar doorkruist voor de wagen, maar verder niet (wel onder het zadell)), dus even twijfelt hij een beetje.
Maar dat was uiteraard omdat mijn lelijke eendje niet over de eendjes heen wou crossen die erin zaten.
Mijn lelijke eendje werd uiteraard prachtige zwarte zwaan, zo in die waterbak.
Wel werd er een bordje slachtoffer van mijn stuurvrouwsonkunsten.

De wildwest hindernis.

En dan ben je al weer bijna aan het einde van je oefen marathon, de Utrecht hindernis, Toobs vond dat geloof ik wel heel prettig. Die vond dat hij wel weer hard genoeg gewerkt had.

Ik had aangegeven wel de finale te willen rijden en mezelf volkomen kansloos geacht, maar wist ook dat er best veel mensen vaak al weg zijn voor de finale dus toch gedaan.
Echter Toobs was gewoon op na het hele gebeuren, dus niet gewacht.
Ging om half 5 de telefoon, of we mee wouden doen, heel even vond ik het jammer dat we al weg waren, maar al snel bedacht ik dat hij gewoon echt best wel vond dat het veel was, vooral de indrukken, dus het was goed...
Volgend jaar, dan!!! dan!! als we weer mee mogen doen, doen we het wel!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:12

mooie prestatie en niet verdwaald :D dat smaakt vast naar meer.

Gaaf die eenden in de waterhindernis; is weer eens wat anders dan koeien }:0

Sjolvir

Re: DAP Utrecht, Toobs van lelijk eendje tot zwarte zwaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 20:15

Janouk speciaal voor jou..
Wij kwamen onderweg op straat een koe tegen die ze al duwend en trekkend naar het strodorp mee moesten nemen.
We moesten er even op wachten want er stond een auto voor ons.
Koe vond Toobs wel raar, Toobs gelukkig koe niet, heb nog aan je gedacht!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:16

dat zou voor ons echt een dealbreaker geweest zijn :D :D maar wij waren lekker thuis. Even alleen trainen; vanaf volgende week weer wedstrijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 20:52

Ach, nu was het onze koe had je geen last van met thuis trainen
(ga trouwens binnenkort op cowhorse training, misschien ook iets voor jullie? }> :+ :D )
Succes volgende week.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:00

*\o/* Knappe Toobs *\o/*

Jullie gaan als een speer Do! Echt top.
Kan haast niet anders dan dat je volgend jaar gewoon weer mee doet en dan blijven kunt! *\o/* :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:15

Wat leuk!! Ik had nog willen komen kijken, maar kwam qua tijd niet echt lekker uit, jammer!
maar dankzij de filmpjes zie ik je toch nog in actie :D Hahaha moest zo lachen om dat bordje! Leuk gereden hoor :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:10

Wat jammer dat ik je niet gezien heb! Ik ben speciaal voor de shetjes gekomen. Helaas was de marathon nog niet bezig. Maar ondanks dat, was t leuk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 20:20

Bij de marathon deden ook paar shetlanders mee (wel redelijk grote maat) was ook leuk om die te zien gaan!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:20

Vrouw aan het stuur bordjes op de vluur... :+
Kon gelukkig net een wagen een tikketje opzij gooien anders had het een dikke paal geweest!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:21

jorika1986 schreef:
Vrouw aan het stuur bordjes op de vluur... :+
Kon gelukkig net een wagen een tikketje opzij gooien anders had het een dikke paal geweest!

En dat zou zonde zijn geweest van de wagen :D
Nu was het gewoon, jammer van het bordje!
En geen eendjes geplet, dus ach, kan er mee door. :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:56

whoehoe knappe toobs enne uitgelicht!!!

fijn dat alle beesten onderweg het overleefd hebben *\o/*

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:18

Ziet er super uit zeg, zelfs aanstekelijk :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:51

Haha ons paard vond de laatste hindernis juist hartstikke lastig! Maar die heeft dan ook een heel lang lijf... :')

Fijn dat het zo goed ging! Ben je hoog geëindigd?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 22:33

Nemurin schreef:
Haha ons paard vond de laatste hindernis juist hartstikke lastig! Maar die heeft dan ook een heel lang lijf... :')

Fijn dat het zo goed ging! Ben je hoog geëindigd?

Nee, joh, 7e vd 21, maar daar heel blij meer hoor, we gingen echt op ons elvendertigst en jullie?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:45

7de van de 21 is toch erg goed :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:29

Wij weten eerlijk gezegd niet hoe hoog (laag?) we geëindigd zijn! :') We hadden een paard dat nog maar een half jaar voor de wagen staat met 3 weken oefening in de marathon... :') Dus het was voor ons meer kijken of het ging. En het ging! Want we zijn in ieder geval zeker geen laatste geworden.

Ik vind 7e niet heel slecht, er zitten daar types bij die echt al 40 jaar marathons mennen. :j Ik denk dat jij dan als baby begonnen zou moeten zijn?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 18:22

Kijk bij jullie ging het ook! Zo leuk als ze het voor je willen doen, terwijl je ze af en toe echt ziet denken: "WAT?????" Stoer dat jullie nu al gingen.

Hi, nee als peuter.
Maar ik was wel happy hoor!

Toobs staan nu krappe 1 1/2 jaar voor de wagen, met als kanttekening dat ik max 2 x per maand men met hem en was zijn 2e oefen marathon, vond dus dat ie het best leuk deed.
Doel was in Amsterdamse bos en bij deze ook alleen maar, Toobs moet het leuk gaan vinden en snappen!
Volgens mij vind hij het wel wat! :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:27

Zo te zien vindt ie het geweldig!
Paard dat wij ervoor hadden dus ook, dat viel zelfs een aantal toeschouwers op.

Zo leuk als het paard het ook wat vindt, he? :D
Ik vind 7e zeker een goede plaats als je bekijkt wat Toobs tot nu toe allemaal gewend was. :j