De laatste 2 dagen van de week zouden we naar het Drentse friese wold naar de Albertshoeven net zoals vele andere shetlanderrijders die meedoen aan de shetland menritten!
Zaterdag ochtend vroeg zouden we vertrekken en dan onze eerste rit maken, echter zijn wij op vrijdag vertrokken vanwege het zeer goede weer!
Zaterdag 29 Maart en zondag 30 Maart was het weekendje van de shetlanderrit. Omdat Buck maagzweer gevoelig is en er waarsch. weer eentje heeft wilde ik hem het liefst geen extra stres bezorgen dan hij al had. Hij is een gevoelig paardje, en hangt enorm aan DJ en raakt helemaal overstuur wanneer hij alleen met de 2 merries van Tamara op de trailer moest gelukkig had ik van te voren al netjes gemaild en gevraagd dat als het nou niet zou gaan of DJ dan ook mee kon en het niet de bedoeling was om de shetlanderrit met hem te rijden maar hij puur mee was voor de steun van Buck, gelukkig was dit binnen no-time geregeld. Super!!
Toen we vrijdag middag aankwamen hebben we gelijk de wagen van de trailer gehaald, pony's uitgeladen en DJ klaar gemaakt voor een ritje door het bos. Dit was op eigen gelegenheid dus kon DJ wel mooi mee. Ook voor mij was het een stuk prettiger om vrijdag al aan te komen zodat ik wat kon wennen voor we zaterdag de rit gingen rijden in een totaal voor mij vreemde omgeving.
Nanda (Napie) de organisatie van het weekendje weg, was zo lief om met ons mee te gaan naar de plaats waar we graag heen wilde.
Buck was mee als handpaardje.
Buck aan een tafeltje geknoopt, Tamara camera in haar handen geduwt en DJ en ik de ruimte enthousiast verkennen!

Possee met Nanda en Hero ?

Aangekomen bij de plassen, spetteren maar!

Whaaaa denkt hij wat is dat ???

Hij werd er blij van!

Toen was hij moe, en zijn we terug gegaan naar de Albersthoeve waar ze lekker op de wei konde.

Totaal hebben we een ritje van zo'n 11KM gemaakt. Rond 7 uur waren we klaar en gingen we op zoek naar eten, niet wetende dat de Snackbar zo vroeg sloot. Al met al om een lang verhaal kort te maken toch nog een restaurantje gevonden waar we wat patatjes mee konden krijgen!!
Ik was vroeg naar bed gegaan en zaterdag ochtend hebben we wat gewinkeld totdat de gasten aankwamen en we de echte sfeer erin kregen met al die shetten!
Dag 1 van de shetlander rit
deelnemers:

Buck en ik gaan even bij de lammetjes kijken terwijl Nanda weer een hek open doet.
We hebben een hele mooie route gemaakt en aan het einde was er tijd om bij het water te toeren.

Whoops niet de bedoeling wel leuke foto

Crossennn

Dag 2 van de shetlander rit
deelnemers:

Net op pad:
Doet van Melanie (Happinez) bleef achter, eventje bij gaan rijden en een tip gegeven.
Was wel gezellig, al dacht Buck ik wil voorop!

Poseren ? geen probleem u zegt het maar..

Albertshoeve een plek om zeker weer heen te gaan!