Kanway is een paard wat veel mensen niet weten 'thuis te brengen', en ik krijg regelmatig de vraag wat voor ras het is. Het is namelijk een draver, niet het meest gebruikelijke paard voor de samengestelde menwedstrijden.
Kanway is een inmiddels 18 jarige (!!!) hengst. Hij dekt ook, zelf heb ik een 3 jarige dochter van hem en er staat nu weer een fokmerrie op 'knappen' van een veulen van hem.
Kanway heeft 7 jaar op de drafbaan gelopen. Daarbij heeft hij 150.000 euro verdient en is hij onder andere winnaar geweest op de Breeders Crown in 2001.
Kanway bewijst dus wel het tegendeel van het vooroordeel dat dravers na een carriere op de baan altijd versleten zijn, want op 18 jarige leeftijd doet hij het nog steeds prima.
Verder heeft hij in de endurance gelopen (klasse III startgerechtigd) en we rijden ook dressuur en vaardigheid. We zijn inmiddels Z dressuur en ZZ vaardigheid. In 2012 hebben we de hippiade gewonnen in de ZZ vaardigheid.
Zaterdag ging het losrijden bij de dressuur echt fijn. Hij liep goed. In de proef had hij wat last van vliegen en daardoor ging hij soms wat schudden met zijn hoofd. De aanleuning was dus wat slordig, maar verder echt fijn gereden. Resultaat: 62%.
Vaardigheid ging super, zoals vanouds. Foutloos en supersnel. De vaardigheid hebben we dus gewonnen.

Na dag 1 stonden we op een 4e plaats van de 11 deelnemers.
En vandaag dus de marathon gereden. Kanway had er zin in! En omdat hij vorig jaar regelmatig veeeeel te heet werd hebben we afgelopen om de marathon zo rustig mogelijk te gaan rijden, puur als training.
Het was niet de snelste marathon ooit, maar toch lekker gereden.
Hindernis 1

En hij kan dus ook prima galopperen (weer een vooroordeel weggehaald

Hindernis 2 (de waterbak)

Hindernis 3

Hindernis 4

Hindernis 5

Hindernis 6

De marathon heb ik toch wel echt lekker gereden. Niet súpersnel, maar wel netjes en foutloos.
Overall zijn we 4e geworden met 126 strafpunten (dat is 2 winstpunten, bijna 3 winstpunten). Dus we zijn weer dik tevreden. Op naar de rest van het seizoen!
En ik denk dat het zinloos is om te zeggen dat ik superblij en erg trots ben op mijn 18 jarige draver! Het is een fantastisch paard met een grandioos goed karakter, ik denk niet dat ik ooit nog zo'n fijn dier ga vinden.