[AR] Cobe in de duinen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe in de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:50

Ok, het kwam toch wel in de buurt met momenten :Y)
Vandaag voor het eerst met de koets een grotere route gedaan, volledig onbekend terrein voor mij (met de koets dan toch). Ook voor het eerst een paard onder het zadel mee & het was enorm mooi weer wat dus betekent minstens 20 paarden, 50 wandelaars en 100 fietsers tegenkomen. Af en toe wat uitdaging moet kunnen zeker? :+

Het ging ge-wel-dig .. [***] is echt een toppony <3
Genieten jullie mee?

1. De route
Afbeelding

2. Net schudden, maar op de andere foto's stond geen hoofd :+
Afbeelding

3. Onze achtervolger :Y)
Afbeelding

4. Weer ander uitzicht
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En de duinen .. het komt toch in de buurt hé .. [***] vond in ieder geval van wel *zwaaaar* :))
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Even pauzeren
Afbeelding

Heb eigenlijk geen idee wat de verantwoorde manier is om te pauzeren :o Mijn eerste bedoeling was (aangeraden) om het halster gewoon over het hoofdstel te doen en hem dan vast te zetten, echter had ik dit op voorhand niet geprobeerd en bleek mijn halster daarvoor te klein :o :o Dus daarom maar op deze manier. Geen idee hoe het officieel zou moeten, moet ik mij eens in verdiepen :o

11.
Afbeelding

12. [***] happy?
Afbeelding

13. Jaaaaaaaaaa :D
Afbeelding

14. Weer onderweg, eens geprobeerd of onze ruiter ook langs [***] kon lopen .. Wat een zicht :')
Afbeelding

15. En zelfs een stukje gedraafd zo! Wat is [***] toch super <3
(onder het zadel zou hij heel anders reageren, maar voor de koets vindt hij alles wel prima, heel gek).

Heel erg fijn ritje geweest, zo wil ik er nog :D
Bedankt voor het kijken.

MarlindeRooz

Re: Cobe in de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:53

Ziet er goed uit zeg! Knappe cobe! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:54

Leuk! Die fleemfoto is echt te schattig :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:56

Nooit je paard vast zetten met de kar er achter.
En al.helemaal niet zo...

Leuke plaatjes, fijne omgeving hoor.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:01

Leuke foto's hoor, wat isie braaf! Was vandaag ook wel erg mooi weer om te rijden :-)

Wb pauze houden: iig leidsels netjes opsteken (stel je voor dat hij erin gaat staan), en nooit het hoofdstel van je paard afdoen als hij voor de wagen staat. Als hij dan aan de kletter gaat hou je er niks aan. Dus volgende x inderdaad halster over het hoofdstel doen, of kar erachter weg ;)

Ik zet ze ook niet vast met de wagen erachter, blijf eigenlijk het liefst op de bok zitten met de leidsels in handen, vooral op vreemd terrein..
Laatst bijgewerkt door Solistar op 30-03-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:03

Halster onder het hoofdstel kan ook.
Of een halster met gespen. Maar met vast zetten altijd de kar er achter weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:16

Dank jullie wel allemaal :D
Zat al te denken gewoon een groter halster te nemen, maar het onder het hoofdstel aan doen is misschien ook wel een optie, moet ik geen nieuw halster gaan kopen :+ (al is dat ook geen probleem natuurlijk).

Waarom de koets niet erachter laten? Hier is dit door 2 onafhankelijke, ervaren mensen verteld dat dit wel gewoon kan. Gewoon halster over het hoofdstel, zo vastzetten en laat die koets er gerust achter. Waarom doen jullie dit niet? Ik zeg niet als we echt een uur gaan pauzeren ofzo, maar gewoon een pauze zoals nu (we zijn er ook gewoon bij gebleven)? Het hoofdstel & de leidsels kan ik wel volgen, dus dat gaan we volgende keer gewoon doen, was nu even behelpen := Verder is dit wel een ervaren pony (vooral ervaren in het pauzeren :P ) en hij kijkt nergens van op of om (risico is er natuurlijk altijd, maar hij is wel wat gewend ;) ).

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:21

Paard zo aan.de kletter wil je al niet, laat staan als er nog een kar achter hangt, zijn de gevolgen niet te overzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:28

True .. Maar met een ervaren ("onverschrokken") paard en een pauze van max. 30 minuten? Hier doen mensen het dus wel gewoon .. Halen jullie alleen de koets dan weg? Of tuigen jullie ook af? (wat met de strengen bv.? Gewoon over de rug of dergelijke?).

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:32

Groom laten vast houden.
Ja, ook dan kunnen ze er vandoor gaan, maar het lostrekken en dan de paniek, kar sluit op he.

Tuig kan je er rustig op laten, strengen over de rug idd. Kar is er zo achter weg toch en zo weer aangeknoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:34

Misschien als we een korte pauze gaan houden dat ik hem gewoon "parkeer" en dan op de koets blijf zitten .. en dan voor langere pauzes (of als ik echt op het terras ga zitten ofzo) de koets er achter weg .. Zal het veiligste zijn :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:44

Heel wijs.
Zo doe (deed)ik t zelf ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:40

Heb nog een paar foto's gekregen van mederuiter, altijd leuk :)

Dit zijn wij :Y)
Afbeelding
(en ja, I know, volgende keer gaat de cap op :o )

Wat een vrolijk koppie heeft [***] toch tegenwoordig <3
http://i.imgur.com/kwo0FoO.jpg

http://i.imgur.com/mp6j2Zo.jpg

Alles is liefde <3
Afbeelding

Zo vrolijk, open & sociaal [***] tegenwoordig is .. onvoorstelbaar .. Alle paarden zijn zijn vriendjes, behalve [***] natuurlijk, dat is geen optie :+ Maar ach, hij is al niet meer boos op de hele wereld en daar ben ik blij om :Y) Toevallig vandaag op de pauzeplaats zijn ex-eigenaresse tegengekomen en die wist niet wat ze zag, wist (nog) niet dat [***] voor de koets liep dus die was helemaal verrast. Ze vond het geweldig en heb enorm veel complimenten gekregen over hoe hij eruit zag en hoe vrolijk hij leek.. echt zo super :D :D

LIH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:54

Leuke foto's! Het ziet er leuk uit!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:56

Dank jullie allebei :)
Halster had ik inderdaad al gezien :j Misschien maar gewoon doen :j Al vind ik het altijd spijtig dat er bij Ideal nooit prijzen bij staan, heb nog wel wat leuke dingetjes gezien O:)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:39

Leuk hoor!

Is het misschien een idee om er gewoon een halster onder te doen?

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:15

Ziet er leuk uit!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:45

Super leuk!
Dat is een van de redenen waarom ik eigenlijk altijd als we buiten rijden standaard het halster eromheen laat en touw eraan of mee (zie bijv mijn avatar/ foto in profiel).

In principe blijft koetsier altijd op de koets zitten bij pauzes. Als je toch afstapt eerst groom ervoor en paard vast houden, jezelf ernaast, leidsels opsteken.

Setje snelsluitingen is super handig, dan koppel je de boel er zo af, en weer aan, is zo gepiept.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:42

Ik heb van Ideal een menhalster met een gesp op de neus (en uiteraard gewoon een gesp aan het kopstuk). Zo kun je altijd veilig op en aftuigen, paard staat nooit los. Heb hem voor 9,95 euro te koop gezien bij Cavalier + verzendkosten. Heb hem zelf voor 12,95 euro, kon ik ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:39

Dank jullie allemaal :D
Mbt het halster ga ik even kijken wat het meest handige is, komt helemaal goed. En volgende keer bij een korte pauze blijf ik gewoon lekker op de koets :Y)

Snelsluitingen heb ik voor de strengen maar weet niet of ik dat aan de broek ook kan eigenlijk.. heb een ander tuig dat de mensen gewend zijn blijkbaar, ik moet ook mijn broek aan de burry vastmaken en dat vinden anderen altijd zo raar, die hebben denk ik een riem die aan de burry blijft zitten en dan met een snelsuiting klik je dat aan de broek? Weet dus niet of dat met mijn tuig kan..

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:42

Leuke foto's! Ziet er heerlijk uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:56

Als je eens mee wil ... ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:03

Zo dan, dat is een heel geslaagd ritje geweest zo te zien. Ik zie toekomstmogelijkheden om met je twee ponies tegelijk op pad te gaan. Jullie kunnen dat. Een triootje :D.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:06

Super leuk
Even een vraagje zie elke keer die routes langskomen
Waar doen jullie dat mee?