[AR] Lizzy showt haar nieuwe tuig voor de HCA!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMoniek

Lizzy showt haar nieuwe tuig voor de HCA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:49

Hallo ! :wave:

Afbeelding

2 weken geleden kreeg ik mijn supermooie Calefornie tuig binnen, ik ben er zo blij mee!
Gister even ingevet & opgeknapt :)
Helemaal uit elkaar gehaald en daarna weer in elkaar gezet.
Hier 2 foto's daarvan:

1. Helemaal uit elkaar
Afbeelding

2. Weer in elkaar
Afbeelding

Daarna ging ik naar lizzy en tuig op maat gemaakt, kar erachter en gaan! :)
Dit was de eerste keer op een weiland en echt rondjes maken en alles, daarvoor heeft ze er maar een paar keer ervoor gestaan en kleine stukjes langs de weg, dus dit was nieuw voor haar.
Ik zie net op de foto's dat de broek erg strak zit. de volgende keer doe ik hem 1 gaatje naar beneden en minder strak.

3. Deze foto was helemaal op het begin.. hier zag ze schapen en was ze gespannen :')
Afbeelding

4. haha, ik had big smile. was echt supertrots op haar! <3 dit is wel mijn lievelingsfoto van al deze foto's, ookal is hij raar scherp :')
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

En hier nog een video, in deze 2 stukjes vond ik haar echt fijn lopen! let niet op mijn stem :')

Deze foto's zijn gemaakt met mijn compacte camera, ik heb echt een hekel aan het ding, maar wilde graag de foto's showen! :) De camera heeft altijd hele vage foto's en dan op een bepaald stuk is hij scherp.. vraag me niet waarom :') ik ben hard aan het sparen voor een spiegelreflex, maar nu moet ik het even met deze camera doen..

Ik zal een reactie erg leuk vinden! Tips zijn ook meer dan welkom, maar wel opbouwend graag.
:evaw: :evaw:

Helaas is door het uploaden en verkleinen de kwaliteit echt heel slecht geworden.. ;( :x

demy1911

Re: Lizzy showt haar nieuwe tuig voor de HCA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:51

Het ziet er erg leuk uit :)
Maar raakt de pony met zijn achterbenen het karretje niet?

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:52

demy1911 schreef:
Het ziet er erg leuk uit :)
Maar raakt de pony met zijn achterbenen het karretje niet?

Dankjewel! :D
Net aan niet, maar ik wil hem binnenkort ook iets meer naar achteren schuiven :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:33

Mooi schoongemaakt je tuig.

Hier wat Tips:
Je pony loopt te dicht op de wagen en je broek zit veel te strak en hoort niet vastgemaakt aan het schoftje, maar aan de wagen (daar is dat oog voor aan de zijkant). Ik vraag me ook af of je stang niet te groot is. Hij schaart erg ver door (kinkettinkje te los). Maar ik kan het niet goed beoordelen van de foto's.
Heb je ervaren menhulp in de buurt die je kan helpen het tuig en de wagen goed af te stellen?

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:40

janouk schreef:
Mooi schoongemaakt je tuig.

Hier wat Tips:
Je pony loopt te dicht op de wagen en je broek zit veel te strak en hoort niet vastgemaakt aan het schoftje, maar aan de wagen (daar is dat oog voor aan de zijkant). Ik vraag me ook af of je stang niet te groot is. Hij schaart erg ver door (kinkettinkje te los). Maar ik kan het niet goed beoordelen van de foto's.
Heb je ervaren menhulp in de buurt die je kan helpen het tuig en de wagen goed af te stellen?

De broek zit niet vast aan het schoftje maar aan de opening die daar zit. De sulky ga ik morgen naar achteren doen en ik zal ook even naar het bit kijken. Bedankt!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:42

Vraag ff hulp aan iemand die er verstand van heeft. dan kun je echt gaan beginnen en worden jullie vast een leuk stel. zo gaat het niets worden..... zou jammer zijn!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:51

Zo gaat het niets worden.. dat lijkt me ook wel een beetje overdreven. Wat betreft het tuig: het zit inderdaad niet lekker, broek te hoog en veel te strak en ook het borsttuig vind ik niet helemaal lekker zitten. Misschien handig om er even iemand naar te laten kijken die weet hoe hij/zij het moet afstellen en je daarbij kan helpen.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:16

Ayla schreef:
Zo gaat het niets worden.. dat lijkt me ook wel een beetje overdreven. Wat betreft het tuig: het zit inderdaad niet lekker, broek te hoog en veel te strak en ook het borsttuig vind ik niet helemaal lekker zitten. Misschien handig om er even iemand naar te laten kijken die weet hoe hij/zij het moet afstellen en je daarbij kan helpen.

mag ik vragen wat er mis is met het borsttuig? :o Broek en alles ga ik ook zeker verstellen

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:22

heb totaal geen verstand van mennen, maar ik denk dat je geluk hebt gehad dat het nog goed is gegaan, die achtervoeten bijna tegen het karretje aan..

maar Leuke pony en Sulky !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:47

Broek zit idd niet goed. Pony loopt ook niet echt fijn aan het bit.

Gevaarlijk is wel als ze tegen de kar aan komt met haar achterbenen. Dan kan je een schrikreactie
krijgen waardoor het hele spul op de loop gaat.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:41

Mooi tuig heb je zeg! :)
Leuke foto's en verder ga ik mee met de tips die hierboven al genoemd zijn ;)

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:40

Ik ga woensdag alles veranderen, dan zal ik wel even een foto maken.. of dit weekend.
Bedankt voor de rest iedereen