[AR] Opgeknapte wagen en een nieuw tuig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoisVeenings

Opgeknapte wagen en een nieuw tuig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 20:59

Pff dat waren 4 erg lange maanden zonder mennen!
Begin van de winter hebben we besloten de kar, en dan voornamelijk het houtwerk, op te knappen. Het lak was oud en liet los. Dus tijd voor een nieuw laagje!
Dit leek van te voren een leuker idee, dan het daadwerkelijk was. Die lijntjes, wat een werk! :roll:
Na veel proefversies, dan eindelijk een manier gevonden waarmee ik de lijntjes strak op het hout krijg. Maar het was een hele klus.. vandaar ook de 4 maanden, ipv de geplande 2 maanden.

Ach het was toch koud en vies weer, dus mennen had er niet echt van gekomen. ;)
Ik wil het resultaat graag aan jullie laten zien!

Oude staat, alle hoeken van het hout zijn verkleurd en de lak is er deels af.
Afbeelding

Kale kar, stelt vrij weinig voor zo zonder versiering..
Afbeelding

Afplakken en lakken, 5 planken twee keer!
Afbeelding

Alles af!
Afbeelding

Het resultaat, niet gek veel verschil zoals anderen kleuren. Maar toch ben ik er erg blij mee, hij oogt veel luxer!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele foto's van het eerste ritje sinds lange tijd. Ik heb in de tussentijd ook een nieuw tuig aangeschaft, en ben er erg tevreden over! Wel twijfel ik of de borst een gaatje omhoog mag.. Voor ons allebei erg wennen, dus we zullen weer goed moeten trainen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als afsluiter een close upje, moe maar voldaan!
Afbeelding

Jammer dat de kwaliteit omlaag is gegaan. Tips en tricks? Ik hoor ze graag opbouwend!
Leuk dat je even hebt gekeken :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:03

Super leuke combi zijn jullie! ook erg leuk karretje, staat mooi in verhouding met paard lief en jij zit er ook redelijk ruim bij zo te zien! Gaaf hoor :) waar heb je dat karretje gekocht?

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:04

leuk!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:09

Netjes gedaan!
Denk niet dat het borsttuig nog een gaatje omhoog moet, maar shet heeft een dikke vacht waarschijnlijk dus ik twijfel.

LoisVeenings

Re: Opgeknapte wagen en een nieuw tuig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:53

Wat leuk zulke reacties!
Het bokkussen was echt een uitkomst, je zit gelijk 15 cm hoger. De kar komt bij Voskamp vandaan, maar is ook te koop bij Kraay geloof ik. Ik durf het hier eigenlijk niet neer te zetten, omdat ik waarschijnlijk een hoop mailtjes krijg. Maar deze kar zal binnen een maandje te koop komen, omdat ik over ga stappen naar iets meer marathon gericht.

Klopt, door het vele haar is het lastig te zien. Maar ik geloof ook dat hij zo prima trekt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:19

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:47

Je wagen is mooi opgeknapt en het resultaat is goed te zien hoor!
Nog veel men plezier!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:42

LoisVeenings schreef:
Wat leuk zulke reacties!
Het bokkussen was echt een uitkomst, je zit gelijk 15 cm hoger. De kar komt bij Voskamp vandaan, maar is ook te koop bij Kraay geloof ik. Ik durf het hier eigenlijk niet neer te zetten, omdat ik waarschijnlijk een hoop mailtjes krijg. Maar deze kar zal binnen een maandje te koop komen, omdat ik over ga stappen naar iets meer marathon gericht.

Klopt, door het vele haar is het lastig te zien. Maar ik geloof ook dat hij zo prima trekt.

Oke haha, ja dat karretje ben je zo kwijt! Ik denk dat hij zelfs wel een iets groter modelletje aankan :) Ik wil (op een dag, als ik geld teveel heb) nog een concours wagentje erbij, dat vind ik zo leuk staan haha. Ik zie mezelf al in zon ouder wetse jurk met hoed op mennen :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:47

Mooi karretje zeg!

en @loveidefix, bij Voskamp Hall kun je voor een hele nette prijs een prima kar helemaal nagekeken krijgen, een ontzettend fijne man!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:53

Nachtlampje schreef:
Mooi karretje zeg!

en @loveidefix, bij Voskamp Hall kun je voor een hele nette prijs een prima kar helemaal nagekeken krijgen, een ontzettend fijne man!

Ik ga hem eens googelen, thanks :D

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:55

Netjes gedaan!

LoisVeenings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 21:23

Dank jullie wel!

loveidefix schreef:
Oke haha, ja dat karretje ben je zo kwijt! Ik denk dat hij zelfs wel een iets groter modelletje aankan :) Ik wil (op een dag, als ik geld teveel heb) nog een concours wagentje erbij, dat vind ik zo leuk staan haha. Ik zie mezelf al in zon ouder wetse jurk met hoed op mennen :+

Ja ik wil inderdaad kijken naar een maatje groter, zodat ik wat meer overzicht heb. En gelijk waf meer stabiliteit voor de marathon ;)
Ja leuk is dat he, zo in het chique! Nog eventjes hard sparen voor dat bij mij werkelijk kan worden... haha