[AR] Thimo Arkan mini roodschimmel voor het eerst op het strandje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Thimo Arkan mini roodschimmel voor het eerst op het strandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 21:54

Hoi bokkers :wave:

Ik heb Thimo sinds 2 januari dit jaar. Ik was meteen verliefd op hem! Afgelopen donderdag is Thimo geschoren en wat is er een knappe pony onder vandaan gekomen! Vrijdag zijn we naar Schellinkhout geweest. Daar is een heel klein standje en daar hebben we even lekker gemend! Thimo heeft enorm veel energie en is enorm druk. Kan eigenlijk niet stil staan haha. Ook loopt hij heel veel met zijn lip te spelen. Dit is ook terug te zien in de foto's. Dit doet Thimo ook gewoon op stal. We moeten nog heel hard aan het werk om ons men werk mooi te krijgen, maar Thimo is er pas net, en heeft zoveel energie dat we nu lekker buiten rijden zonder er te veel bij na te denken. Ik mis een goede zweep ja, deze komt binnenkort. Ik merk ook dat ik vaak het contact met 1 teugel verlies! Hier ga ik dus flink aan werken!

Foto's staan niet op volgorde.

Paspoortje:
Naam: Thimo Arkan.
Leeftijd: 6 jaar.
Ras: Shetlander.
Kleur: Roodschimmel.
Lengte: 85 cm.

Eerst een fotootje van Thimo voor en na het scheren!

En dan nu de echte fotos:
Afbeelding

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
http://nl.tinypic.com/r/4ih5le/5

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding

9:
Afbeelding

10:
Afbeelding

11:
Afbeelding

12:
Afbeelding

13:
Afbeelding

14:
Afbeelding

15: De (vind ik) mooiste voor het laatste!
Afbeelding

Tips mogen gegeven worden,
Wel zijn Thimo en ik dus nog niet dressuurs matig bezig.
Gewoon lekker mennen.
Zweep komt zeer binnenkort.
Echte sulky komt hopelijk ook zeer spoedig!

SergeantRoos

Re: Thimo Arkan mini roodschimmel voor het eerst op het strandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:03

Wauw, wat een leukerd! Heerlijk zo over het strandje galopperen met zo'n shetje!

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:22

Wat een schatje. Ziet er leuk uit!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 00:03

Dank jullie wel!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 11:20

Voor de rest niemand hihi:$

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:50

Zo he! daar zit lekker beweging in! Het mooie is al je dalijk je langere zweep heb, dat je hem veel beter kan begrenzen zodat hij niet allen zijn hals in knikt daar :)
Je lamoen is eigenlijk ook wat te lang, natuurlijk op de rechte stukken geen probleem, maar mocht je ene keer kort modten draaien, word dat lastig(zie foto 9 daar priktie al in de hals)

Leuke pony om te zien! Op naar de vele kilometers!!

Groetjes Saskia

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:27

Ziet er erg gaaf uit! :D Mooi dier!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:00

Leuk dat je lekker aan het mennen bent. Een andere sulky zal inderdaad niet verkeerd zijn. Zoals al eerder is gezegd, dit lamoen is duidelijk te lang voor je pony, zeker met het draaien prikt 'm in z'n hals. Je broek (van je pony ;) ) zit ook niet goed, zit te los, heeft zo totaal geen functie.

Op zich is het gebruiken van de broeksriempjes vrij gebruikelijk als strengophouders, maar in jouw geval krijg je een knikje in de strengen en dat is dan weer niet de bedoeling. Dus wellicht een paar strengophouders ook geen overbodige luxe.

Wat voor sulky ga je trouwens aanschaffen?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 10:42

Maartje1990 schreef:
Leuk dat je lekker aan het mennen bent. Een andere sulky zal inderdaad niet verkeerd zijn. Zoals al eerder is gezegd, dit lamoen is duidelijk te lang voor je pony, zeker met het draaien prikt 'm in z'n hals. Je broek (van je pony ;) ) zit ook niet goed, zit te los, heeft zo totaal geen functie.

Op zich is het gebruiken van de broeksriempjes vrij gebruikelijk als strengophouders, maar in jouw geval krijg je een knikje in de strengen en dat is dan weer niet de bedoeling. Dus wellicht een paar strengophouders ook geen overbodige luxe.

Wat voor sulky ga je trouwens aanschaffen?

Ten eerste de broek werkt prima. :)
Ik weet dat de sulky niet super is, vask gehoord, dat weet ik ondertussen nu wel. Niet iedereen heeft 250-400 euro om een super deluxe sulky te kopen helaas. Thimo heeft er niet veel last van, 9vd 10 x rijden we toch recht en anders ruime bochten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:51

Nou op bijv foto 7 zie je duidelijk dat de broek niet werkt. Gok dat je net remde oid en je ziet de hele sulky naar voren schieten (kijk maar naar de lichtogen) maar de broek hangt nog steeds los. Sowieso zie je dat de broeksriempjes meer richting je wagen zijn vastgemaakt waardoor het zo los hangt en miet goed kan functioneren. Ze moeten verder naar voren maar dat gaat niet met dit lamoen je pony is denk ik gewoon te klein voor de sulky.

Ik reageerde verder niet negatief over je sulky enige wat ik zei is dat een nieuwe inderdaad beter is. Dus snap niet goed waar jouw negatieve reactie voor nodig is. Verder is dat dan gewoon een kwestie van sparen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:55

Inderdaad, in de verdediging schieten hoeft niet, echter, er staat ook bij haar laatste foto dat de goede sulky hopelijk zsm komt.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:00

bigone schreef:
Inderdaad, in de verdediging schieten hoeft niet, echter, er staat ook bij haar laatste foto dat de goede sulky hopelijk zsm komt.

Ja maar daarom hoeven er dus ook geen reacties op de sulky gegeven worden:) is mijn mening:)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:03

Maartje1990 schreef:
Nou op bijv foto 7 zie je duidelijk dat de broek niet werkt. Gok dat je net remde oid en je ziet de hele sulky naar voren schieten (kijk maar naar de lichtogen) maar de broek hangt nog steeds los. Sowieso zie je dat de broeksriempjes meer richting je wagen zijn vastgemaakt waardoor het zo los hangt en miet goed kan functioneren. Ze moeten verder naar voren maar dat gaat niet met dit lamoen je pony is denk ik gewoon te klein voor de sulky.

Ik reageerde verder niet negatief over je sulky enige wat ik zei is dat een nieuwe inderdaad beter is. Dus snap niet goed waar jouw negatieve reactie voor nodig is. Verder is dat dan gewoon een kwestie van sparen.

Als ik mijn grotere shet er voor zet (105 cm) dan gaat het lamoen veelste ver omhoog en is de sulky niet recht. Thimo past er op die manier dus prima voor. Alleen de verhoudingen kloppen niet van waar je je broek moet vast maken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:05

Wat een knapperd. Zal alleen nog maar mooier worden als zijn buikje er af is.
Ben het wel met de anderen eens dat de broek te los zit. Het zal voor hem prettiger zitten als hij juist is afgesteld en het plaatje wordt er alleen maar mooier van!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:07

Ik zei toch alleen maar goed dat er een ander komt? Dus ik snap je probleem niet helemaal.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:07

meggiemeg schreef:
Wat een knapperd. Zal alleen nog maar mooier worden als zijn buikje er af is.
Ben het wel met de anderen eens dat de broek te los zit. Het zal voor hem prettiger zitten als hij juist is afgesteld en het plaatje wordt er alleen maar mooier van!

Ja het buikje mag er wel af ja haha. Helaas kregen we hem zo hihi.
Deze broek zit sws al op zijn strakst en kan niet strakker. En het is al een maatje mini shet. Er mag dan wel wat van zijn buik naar zijn kont toe hahahaxd

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:09

Maartje1990 schreef:
Ik zei toch alleen maar goed dat er een ander komt? Dus ik snap je probleem niet helemaal.

Je zei wel meer over de sulky, maar maakt niet uit:) is geen discusie topic dus ga er voor de rest niet op in:)
Hoop gewoon dat er zo snel mogelijk een nieuwe komt, maarja wie zal het zeggen wanneer?:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:34

Een andere is niet verkeerd, want het lamoen is te lang. Dat zei ik. Deze sulky past niet bij deze pony, maar doordat je 'm volgens mij niet goed in balans kan hangen en deze weinig tot ik denk zelfs geen aanpassingspunten heeft zal deze bij je andere pony inderdaad heel erg naar achter komen te hangen. Ik zou je echter aanraden niet meer met deze sulky te mennen tot je een ander hebt. Ga dan lekker met je pony fietsen of aan de lange lijnen oid.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:45

Maartje1990 schreef:
Een andere is niet verkeerd, want het lamoen is te lang. Dat zei ik. Deze sulky past niet bij deze pony, maar doordat je 'm volgens mij niet goed in balans kan hangen en deze weinig tot ik denk zelfs geen aanpassingspunten heeft zal deze bij je andere pony inderdaad heel erg naar achter komen te hangen. Ik zou je echter aanraden niet meer met deze sulky te mennen tot je een ander hebt. Ga dan lekker met je pony fietsen of aan de lange lijnen oid.

Ik blijf sws mennen met thimo:) en daar hoef ik verder geen commentaar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:54

Met een niet passend zadel ga je toch ook niet doorrijden, waarom dan wel met een niet passend tuig/wagentje?

Ik vind het een ontzettend gave pony om te zien, maar ik denk dat ie een stuk lekkerder en veel meer ontspannen zal lopen als alles goed afgesteld is en goed passend is gemaakt. Ik ben een leek wat mennen aangaat, maar die stangen naast zijn schouder die zo ver naar voren steken, kan nooit lekker zitten en kan voor jou ook nooit lekker sturen als je continu rekening ermee moet houden dat je heel groot in moet sturen omdat ie anders geprikt wordt?

Ik hoop dat je toch wel de tips van de "pro's" ten goede neemt en tot die tijd op een andere manier gaat trainen, tot je wél iets passends hebt. En je hoeft niet 400 euro nieuw uit te geven, je kunt ook kijken op tweedehands paardenbeurzen of op marktplaats/kapaza kijken. Al is het een opknappertje waar je zelf de banden van vervangt en een likje verf geeft, als het past, rijdt het voor jullie beiden een stuk prettiger denk ik!

Want wat ik al zei, het is een ontzettend gaaf ponietje maar het ziet er allemaal erg belemmerend uit op de foto's..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:12

Ik zit trouwens even naar je foto's te kijken. Volgens mij zitten je strengen ook verkeerd vast aan de zweng. Ik meen een strop te zien? En ik meen te zien dat deze verkeerd om vast zit. Waardoor op deze manier het nogal gemakkelijk kan breken, levensgevaarlijk dus.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 16:02

Maartje1990 schreef:
Ik zit trouwens even naar je foto's te kijken. Volgens mij zitten je strengen ook verkeerd vast aan de zweng. Ik meen een strop te zien? En ik meen te zien dat deze verkeerd om vast zit. Waardoor op deze manier het nogal gemakkelijk kan breken, levensgevaarlijk dus.

Leg uit een strop?
Het is gewoon een normaal tuig en zit prima vast.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:46

Het zit niet prima vast. Je broek waar ik het al over had, zit niet goed vast, mag denk ik zelfs wat lager. Daarnaast een strop, er zijn verschillende manieren om je strengen vast te maken, dat ligt er maar net aan wat je aan je streng hebt zitten.

Ik heb even de foto ingezoomt, jij hebt duidelijk een strop en deze zit verkeerd om. Is tegenwoordig wat minder gebruikt, maar werkt verder prima. Ik heb zelf ook een tuig met strop. Veel strengen hebben tegenwoordig panieksluitingen Bijv. d.m.v. een strenggesp of gewoon een ring, maar de dan weer die sluiting aan vastmaakt. Maar dat kan je bij een strop niet gebruiken, maak je 'm daar aan vast kan het brengen omdat die ''ring'' gebogen (en vierkant) is.

Hier een plaatje van een panieksluiting en een strengstrop (zoals jij dus hebt).

Afbeelding

Zoals je ziet is de bolling naar de buitenkant toe gericht en de ruimte is op de stang. Jij hebt de bolling tegen je zweng aanzitten.

Hier wellicht een duidelijkere afbeelding van hoe je strop moet zitten. Dit is dan d.m.v. een triangel, die je dan weer kunt bevestigen aan een panieksluiting, maar dit is niet persé nodig (is natuurlijk veiliger omdat je je paard makkelijker van de wagen kunt halen). Maar de manier van bevestigen is aan de triangel of aan de zweng hetzelfde. De streng moet dan bovenlangs richting je paard gaan, zoals ook op onderstaande afbeelding.

Afbeelding

Hoop dat je nu ziet/snapt wat ik bedoel. En hoop ook dat je je realiseert dat ik gewoon probeer te helpen zodat zowel jij als je pony veilig en comfortabel de weg op kunnen. Heb je trouwens iets van menles (gehad)? Daar heb je ook zeker heel veel baat aan :j Een fijne menzweep is trouwens voor weinig geld te krijgen bij gewoon de welkoop/boerenbond. Ik heb er zelf eentje en is onwijs licht maar toch heel degelijk :j En dat is toch ook een cruciaal iets bij het mennen.

Ik hoop van harte dat je iets doet met mijn tips en ook die van andere. Dat komt jou en je pony alleen maar ten goede en kun je veel fijne en veilige menkilometers maken :)