De afgelopen maanden zijn we vooral bezig geweest met lange lijnen, wennen aan het tuig, wennen aan tussen de lamoenen staan enz. Vandaag de grote stap gewaagd en geprobeerd of hij iets wilde slepen. Het ging echt boven verwachting goed! Alsof hij het eerder gedaan heeft (wat denk ik niet het geval is). Eerst hebben we geprobeerd of hij wilde lopen, terwijl we wat tegendruk gaven aan de strengen, dit was geen probleem. Toen een licht houten wiel erachter gehangen, als tussenstap, was ook geen probleem. Hij keek een beetje verbaasd wat het was, maar liep toen gewoon verder. Daarna hebben we er een pallet achter gehangen, gaf ook geen problemen. Eerst liepen we ernaast, later nog even met lange lijnen, maar de leidsels waren niet lang genoeg om achter het pallet te lopen, dus was niet zo handig.
We zijn inderdaad bezig zonder begeleiding. Dit is misschien niet handig, maar we kennen Bandiet door en door en zullen ook niet aan een volgende stap beginnen als hij daar niet klaar voor is. Omdat hij cushing heeft en chronisch hoefbevangen is, brengen we hem liever niet weg om hem te laten beleren omdat hij dan toch ander voer krijgt en uit zijn ritme raakt, en dat ons niet verstandig leek. Wel krijgen we vanaf volgende week les. Maar we wilden hem daarvoor al heel rustig graag aan iets laten wennen, zodat hij niet tijdens de les ineens alles voor zijn kiezen krijgt (ik heb geen idee hoe zo’n les in z’n werk gaat, we hebben wel gezegd dat hij nog beleerd moest worden).
Nouja, genoeg gekletst, hier de foto’s

M’n zusje met Bandiet:

Drafje:

En met het pallet:

Ik en Bandiet in draf:

Nog even met lange lijnen proberen:

Een berichtje zou leuk zijn