De filmpjes zijn alleen maar van mijn pony's Nelson en Femur. Nelson, de roan is een super lieve mini hengst, kan bloedfanatiek worden in de vaardigheid en heeft nog wel eens het idee dat ie het parcours zelf beter weet dan ik

Het begon met een barrelrace demonstratie op de diergeneeskunde faculteit in Utrecht.
Daarna was er hier in de omgeving een onderlinge vaardigheid. Een super leuk parcours uitgezet in een weiland met meerdere heuvels. Pony's waren bloedfanatiek, had nog wel wat balletjes. Met Nelson ging het erg fijn, hij was super fanatiek, Feem was wat wiebelig en werd af en toe een beetje te sterk.

Eind oktober ben ik met Nels en Feem gestart in Voorthuizen. We deden mee aan de vaardigheidcompetitie. Helaas had ik de camera verkeer ingesteld en heb ik dit niet gefilmd

Daarna was er een officiële D/V wedstrijd in Boxtel waar 1 proef dressuur en 1 vaardigheid verreden kon worden. De dressuur ging super! Van de vaardigheid heb ik een zooitje gemaakt. Nelson was erg zoekerig en helaas pakte ik in de slalom een bal. Geen prijs dus. Ook met Femur pakte ik op dezelfde poort een bal. Hij was niet recht tussen twee leidsels en niet lekker te sturen.
De week erna ben ik afgereisd naar Hellendoorn voor het NK Indoor voor Shetlanders. Feem ging super, hij was zoals ik hem ken, goed sturen, goed luisteren, heerlijk te rijden. Ik heb van beide ritten ontzettend genoten. Nelson trok volledig zijn eigen plan. Doordat ik het parcours nog niet goed kende (Nelson startte ik als eerste) zat ik er niet lekker in en Nelson was veel te druk en kijkerig om goed te rijden. Hij was onwijs aan het meedenken en dook in een hindernis zelf een poort in. Ik heb het idee dat het aan het voer lag. 2x hetzelfde gevoerd en 2x een slecht parcours.

Laat zijn bui goed zien

Maar toch ook fijne stukken erin.

De woensdag erna de tweede wedstrijd van de vaardigheidcompetitie in Voorthuizen. Nelson was terug, 2x een foutloze ronde met een super snelle barrage. In de tweede barrage nog eens 3 seconden sneller dan de eerste keer. Dit was de Nelson die ik kende. Femur ging ook waanzinnig. De eerste ronde foutloos. Toen de barrage in, deze ging zo super. Feem voelde nog 10x sneller dan Nelson, we gingen zo goed en waren bijna klaar...tot ik in mn haast de verkeerde poort in stuurde. Shiittttt. Dat was echt even balen

Eerste omloop, ik zie op een gegeven moment de 1 aan voor een 7 dus moet nog een volte rijden

Stom stom stom, en ik ging zo lekker

Al met al een goed jaar, veel leerzame momenten. Op naar 2014