Dit is ons debuut op dit gedeelte van Bokt.
Al sinds ik Abby heb (1,5 jaar) staat de droom om haar ooit voor de kar te hebben vast. En plotseling staat hij er dan, 2 maanden geleden zag ik hem voor het eerst. Mijn hart begon harder te kloppen en droombeelden van een bewegende blonde kont voor me en het geklapper van hoeven kwamen in me op.
Het was het karretje van de nieuwe stalgenoten. Het was geen probleem als we hem zouden gebruiken dus ik was dolgelukkig. De vorige eigenaar bood Abby's oude tuig aan voor een prima prijsje.
En toen kon mijn droom eindelijk uitkomen.
Nu zal ik even Abby voorstellen. Abby is een 21-jarige Haflingermerrie. Ze heeft een behoorlijk karakter en is niet de allermakkelijkste. Onder het zadel is ze prima maar voor de kar is ze behoorlijk pittig. Ze is er namelijk zo dol op. Waarschijnlijk heeft ze dit van haar moeder geërfd die in het verleden Nederlands Kampioen Tweespan is geworden. Haar vader is Star.

Even voordat mensen erover beginnen; Ik heb begeleiding, dit is pas mijn 2e keer mennen, Abby is een zeer ervaren menpaard en het borststuk zit zéker te laag. Gaat volgende keer hoger. Zag het pas toen ik afstapte.
Hier dus de foto's van ons menavontuur van vandaag.
Even een verhaaltje erbij hoor.
We begonnen dus met optuigen. Zodra de broek erop lag en we aan de teugels begonnen spande Ab zich helemaal aan, ging wijdbeens staan en begon bijna te trillen van opwinding. We brachten haar naar de bak en ik stapte alvast een rondje om haar te laten ontspannen. Toen nam mijn moeder haar over en wilde haar wel even zo parkeren dat we de bomen mooi om haar heen konden laten zakken.
Nou mooi dat ze niet stil wilde staan. Uiteindelijk lukte het. Groom/begeleider op de bok samen met mij, zij neemt de teugels in handen. Mijn moeder laat Abby los en mijn groom zegt; "V..." *Abby zet zich flink af* "oorwaarts..." En toen hebben we in een vrij rap tempo twee rondjes door de bak gegaloppeerd aangezien Abby dat zo graag wilde. Na die 2 rondjes was ze eindelijk fijn te rijden.

De begeleidster deed de eerste paar rondjes nog even en daarna mocht ik.

Geconcentreerd hoofd bij Abby.

Het mennen gaat me vrij goed af, het lukt me ook al met mijn ogen dicht.

Daarna zelfs nog even een rondje dorp gedaan om uit te stappen. Ik mocht sturen en "mijn wagentje" had ik volgeladen met: Mijn groom, haar man, haar dochter en mijn moeder. Best wel trots dat ik voor de 2e keer mennen al een vol wagentje het dorp door kan sturen.

Nog even mijn allerbeste fotoshopskills over deze foto uitgelaten.

Zie je ons al gaan?

Dit was zeker voor herhaling vatbaar. Ik vond het geweldig en als we vaker oefenen dan kunnen we ook een keer een langer ritje maken.

Jullie horen vast nog wel een keer wat van ons!