[AR] Roza tijdens de marathon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Roza tijdens de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 12:41

Een paar weekjes geleden heb ik weer eens een marathonnetje gereden met Roza. Eerst maar even een passpoortje:

Naam: Roza
Ras: onbekend
Schofthoogte: 1,35m.
Niveau: B
Leeftijd: 9 jaar
Aantal jaren mennen: 4 jaar, waarvan 2 jaar fanatiek

De dressuur is duidelijk niet ons ding, en dat kon de jury ook duidelijk zien... Bleek op onze vorige wedstrijden ook al het geval te zijn.
We oefenen er hard op maar zodra Roza de pionnen en hindernissen van de vaardigheid en marathon ziet is het dressuurmatig rijden ver te zoeken...

Bij m'n laatste wedstrijd vond ik dat ze wel lekker los en ontspannen liep tijdens het losrijden. Helaas liep het allemaal flink uit waardoor ik langer los moest rijden en mevrouw er de pest in kreeg. Toen we vervolgens ook nog eens een regenbui op ons kop kregen was madame er helemaal klaar mee.... Waar we vorige keer nog 171 puntjes bij elkaar wisten te sprokkelen, moesten we het in de dressuur nu doen met slechts 159 puntjes...
We hadden dus een hoop goed te maken in de vaardigheid en de marathon.

De vaardigheid was lekker opgezet maar ik heb bewust gekozen om voor foutloos te gaan en de tijd te laten voor wat ie was. Dus geen super tijd, maar wel binnen de tijd en foutloos.

Daarna de marathon, we begonnen goed! Alleen waren mijn groom en ik helaas beide in de war bij hindernis 2, hier hebben we veel tijd verloren. Tevens bij hindernis 5 een extra volte moeten rijden door een stuurfout van mij.

Al met al een nette 9e plek, van de 15 starts in mijn klasse. Niet ontevreden dus! En Roza? Die heeft het SUPER gedaan! Eerst 40 minuten erheen rijden, dan alles onderdelen met volle energie afleggen in de zeikregen en vervolgens nog met de oortje naar voren weer in een soepele draf naar huis!

Top pony!

Zie hier de foto's en filmpjes van onze heerlijke dag! Ik heb een camera op mn wagen gehad dus we hebben alles kunnen filmen, er leuk om achteraf terug te zien!

1. Geconcentreerd in de hindernis
Afbeelding

2. De waterbak hindernis
Afbeelding

3. Ik en m'n groomie weer in opperste concentratie
Afbeelding

4. In de hindernis
Afbeelding

5. In de volgende hindernis
Afbeelding

En dan nog wat filmpjes:

6. In de waterbak!

7. De vaardigheid

Ben echt wer zo trots op mn kleine geit! Ze doet het toch maar allemaal zo maar voor me! Zelfs als ik dr op een boom af zou sturen zou ze er nog proberen in te klimmen voor me denk ik. Gouden pony al zeg ik het zelf! :o

Voor er commentaar op komt, ik weet dat mn wagen wat aan de kleine kant is, ben ook aan het zoeken naar een andere, maar nog niet gevonden wat ik wil! Dus als iemand nog een leuke sport gerichte marathonagen voor een pony te koop weet, liefst met bruine bekleding en mogelijkheid om met 2 personen voorop te zitten, dan hoor ik het graag....

Bedankt voor het kijken!

KripsJarig

Re: Roza tijdens de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:05

Super leuk! Mooie wagen ook! En een aparte verschijning er voor! Leuk!

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:07

mooi met met dat bruine ook hou ik van ;)

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:50

Sorry, zal ik wel de enige zijn, maar ik vind dat je erg grof bent met je hulpen je ziet ook dat je pony heel braaf op je wacht maar dat je gewoon te laat bent met sturen, zou ik wel mee gaan oefenen .
Hij is zonder meer heel braaf, nu nog betere communicatie tussen jullie.
Succes :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:56

Net zelf nog een keer de filmpjes gekeken en wat jij aan ziet voor grof is eerder overgevoeligheid van de hulpen.

Pony wordt in de marathon zo fanatiek dat elke milimeter die ik beweeg zij ook beweegt. Maar probeer maar eens stil te zitten op zo'n wagen.... praktisch onmogelijk. En het bijtikken wat ik doe is niet grof, maar slehts een kleine aanraking om mn hulpen te verduidelijken.

Grof ben ik zeker niet met dr, want dat zou ze direct afstraffen door in staking te gaan (ja, ervaring mee)
Pony is erg onrustig met het hoofd, is ze altijd helaas... werken we aan maar gaat met hele kleine stapjes...
Dus dat ik grof ben of te laat stuur, nee sorry, die mening deel ik niet.

Yvonne265

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:04

Ik vind de waterbak er indrukwekkend uitzien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:49

Grappig zo van de zijkant gefilmd 8-)
En blijf fan van jouw mooie poown!

Je zult al wel van alles hebben geprobeerd om dat heftige reageren op het bit te verbeteren maar bij mijn pony hielp een zeempje om het bit enorm, wie weet bij jullie ook?? Van Rijs heeft latex te koop wat je om je bit kunt wikkelen. Haalt net die scherpte eraf bij ons dan.

Waar was deze wedstrijd? Kan ik hem er voor volgend jaar ook op zetten, zit bij jou in de buurt :)

Jammer dat de dressuur zo uitliep, dat is voor een pittige pony vaak erg lastig :(:) en ik hoop dat je snel je andere droom wagen vindt!

Wat je wel ziet is dat de strengen steeds tegen haar benen en buik aankomen. Lijkt me toch ook niet prettig voor de pony ... wellicht dat ze daar ook wat wiebelig van wordt? Mijn vorige paard kon daar enorm op flippen :o bij mijn huidige wagen voor mijn pony heb ik daar ook extra op gelet dat dat gewoon lekker breed is.

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:26

Leuk die filmpjes